וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד ארי הרו, עד המדינה בפרשת נתניהו

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 13:10

הרו הואשם במרמה והפרת אמונים, בעקבות פרשת המכירה הפיקטיבית של חברת הייעוץ שהייתה בבעלותו, שאיפשרה לו להיכנס לתפקיד ראש הסגל של נתניהו בשנת 2014. האישום מוגש בהתאם להסכם עד המדינה עם הרו בתיקים 1000 ו-2000, והצדדים יבקשו להטיל עליו עונש של 6 חודשי מאסר

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד ארי הרו, בגין פרשת המכירה הפיקטיבית של חברת הייעוץ "H3 גלובל" שהיתה בבעלותו. המכירה הפיקטיבית היא זו שאפשרה להרו להיכנס לתפקיד ראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2014. האישום מוגש בהתאם להסכם עד המדינה עם הרו בתיקים 1000 ו-2000, לפיו הרו יודה ויורשע בעובדות כתב האישום, והצדדים יבקשו מבית המשפט להטיל עליו שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 700 אלף שקלים.

מלבד הרו הודיעה הפרקליטות על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד עו"ד ד"ר הראל ארנון, שייצג את הרו וסייע לו במכירת החברה. הוא חשוד בסיוע לקבלת דבר במרמה והלבנת הון. ארנון הוא עורך הדין ששכרה המדינה כדי לייצגה בבג"ץ בעתירות נגד חוק ההסדרה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה סירב לייצג את עמדתה בטענה שהחוק אינו חוקתי.

עו"ד ד"ר הראל ארנון, אשר מיוצג ע"י עו"ד ירון קוסטליץ, אמר כי "על אף עגמת הנפש שבקבלת ההודעה, אני חש הקלה כי חקירה שהחלה לפני כחמש שנים מתקרבת לסיומה. כעת, אני מאמין כי נצליח לשכנע את הפרקליטות שיש לסגור את התיק".

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
הרו ונתניהו/AP

במסגרת חקירתו של הרו, התגלה כי על אף שהתחייב למכור את החברה עם כניסתו לתפקיד ולא לעסוק בענייניה, הוא המשיך לנהל אותה גם ביושבו בלשכת ראש הממשלה, למרות שטען כי היא נמכרה תמורת שלושה מיליון דולר. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, החקירה בחנה אם הרו המשיך לעסוק בקידום היחסים עם פרגוואי, שנשיאה לשעבר הוראסיו קארטס היה הלקוח המרכזי של החברה.

בפברואר 2017 המליצה המשטרה להעמיד לדין את הרו בגין שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון. נראה היה כי ראש הסגל המוערך נמצא בדרך הבטוחה לכלא מעשיהו, אלא שחצי שנה לאחר המלצות המשטרה הצליחו הרו וסנגורו, עו"ד רועי בלכר, להפוך את הקערה: בתום חודשים של משא ומתן אינטנסיבי הסכימה הפרקליטות כי הרו ישמש עד מדינה נגד ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

בסיוע איש סודו של נתניהו: כך התפתח הקשר החם בין ישראל לפרגוואי

לכתבה המלאה

הרו היה אמור להעיד בתיקים 1000 (המתנות) ו-2000 (יחסי נוני-ביבי). עם זאת, מאז שנחתם איתו ההסכם הפך נתניהו חשוד גם בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) - ולא מן הנמנע כי הרו יעיד גם בנוגע אליו.

הרו זכור בעיקר בהקשר השיחות שהקליט, לבקשת נתניהו, ובהן נשמע כביכול משא ומתן בין ראש הממשלה לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, על הטיית הסיקור בקבוצת "ידיעות אחרונות" תמורת הטלת מגבלות על "ישראל היום". לא ברור עד כמה עדותו הייתה קריטית לתיקים נגד ראש הממשלה, שכן הרו לא מסר את ההקלטות, ואלו נתפסו במהלך חקירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully