וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגורים בתיק 4000 על סדר העדים: "הפרקליטות עושה דין לעצמה"

16.9.2020 / 9:45

פרקליטי בני הזוג אלוביץ', ופרקליטיו של נתניהו מחו על החלטת התביעה לפרסם את רשימת העדים בתיק ללא הסדר הפנימי הצפוי שבו יעידו. לדברי עורכי הדין, סדר העדים המעורפל יאפשר לפרקליטות להפתיע את ההגנה במהלך החקירות, ולא יתן להם להיערך כראוי לחקירה נגדית

בווידאו: דיון בבג"ץ בעתירת בני הזוג אלוביץ' על הדלפת הקלטות מתיק 4000/צילום: רוני כנפו

פרקליטיהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הבוקר (רביעי) בחריפות את ההודעה שמסרה אתמול פרקליטות מיסוי וכלכלה, בנוגע לסדר העדים הצפוי בתיק 4000. לדבריהם, הודעת הפרקליטות אינה ממלאת אחר החלטה קודמת של בית המשפט.

סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ', עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר וז'ק חן, מזכירים כי בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לתביעה להודיע מה יהיה סדר העדים, אילו מסמכים יוצגו לכל אחד מהם במהלך עדותו, וכן להעביר להגנה את תיעוד ראיונות הרענון שייערכו לעדים בפרקליטות לפני עדותם.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
נתניהו בפתח משפטו, מאי 2020/רויטרס

בפרקליטות מסרו אתמול את סדר העדים המשוער של קבוצה ראשונה ובה כעשרים עדי תביעה, וכן את העדים שצפויים להעיד בשלוש קבוצות אחרות, אך ללא הסדר הפנימי הצפוי של העדים בכל קבוצה. זאת ועוד, בפרקליטות פירטו מיהם העדים ה"חיצוניים" - אנשי וואלה! NEWS לשעבר ומשרד התקשורת בעיקר - והוסיפו כי באופן כללי בכוונתם לשלב ביניהם עדויות של חוקרי משטרה בתיק תוך מתן הודעה מראש. הסיבה היא שעדויות של חוקרי המשטרה נחשבות בדרך כלל טכניות ופעמים רבות שני הצדדים מסכימים לוותר עליהן - אלא שהפעם הסנגורים התקוממו.

לדברי עורכי הדין חן ורוזן-עוזר, סדר העדים המעורפל יאפשר לפרקליטות להפתיע את ההגנה במהלך החקירות, ולא יאפשר להם להיערך כמו שצריך לחקירה נגדית. הסנגורים טוענים כי גם חקירותיהם הנגדיות על דוכן העדים של חוקרי המשטרה צפויות להיות "משמעותיות וארוכות".

עוד בוואלה!

איפה פילבר? השיקולים מאחורי קביעת סדר העדים בתיק 4000

לכתבה המלאה
משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו , 19.7.2020. ראובן קסטרו
אלוביץ' בדיון בבית המשפט, יולי/ראובן קסטרו

באשר למסמכים שיוצגו לכל עד במהלך עדותו, הפרקליטות הודיעה כי מדובר במסמכים שהוצגו לעדים בהודעותיהם במשטרה - תוך שהיא מודיעה כי ייתכן ותציג להם גם מסמכים נוספים, והיא תודיע על כך להגנה. "הטעם העיקרי בהחלטת בית המשפט היה להביא לידיעת הנאשמים את המסמכים שאינם נזכרים בהודעותיהם במשטרה", קבלו הסנגורים.

"זה הנתון שמסירתו להגנה יקדם ניהולו של הליך הוגן ויעיל. בניגוד למתבקש, התביעה לא הצהירה שהיא אינה יודעת היום על מסמכים נוספים שבכוונתה להציג לעדים ולא הצהירה שככל שיוצגו מסמכים נוספים, מדובר במסמכים בודדים".

גם סנגורי ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, העלו טענות בתגובה שמסרו לבית המשפט. "במבט כולל עולה כי ביחס לכל אחד מהמרכיבים שנכללו בהחלטה, ביקשה התביעה לעשות דין לעצמה", כתבו סנגורי ראש הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • תיק 4000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully