וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר במליאה: "נאום דוחה"; כמאל מריח השיבה: "חמוד שלי, התבלבלת"

עודכן לאחרונה: 30.9.2020 / 13:24

בסיום נאומה של הח"כית בדיון על "חוק ההפגנות" שיגר לעברה יו"ר הקואליציה הערה עוקצנית בעת שישב בכיסא יו"ר המליאה. זוהר מתח ביקורת על דבריה ואמר כי אלו "מילים דוחות", רדיר מריח תקפה בתגובה: "זה מכבד את המעמד שלך?". יש עתיד צפויה לפנות ליו"ר הכנסת

בווידאו: עימות מעל במת המליאה בין הח"כים זוהר למריח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

במהלך הדיון שנערך הלילה (רביעי) במליאת הכנסת, טרם ההצבעה על התיקון לחוק הקורונה הגדול, פרץ עימות בין יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) לח"כ רדיר כמאל מריח (יש עתיד). לאחר שחברת הכנסת סיימה לשאת את דבריה, הגיב לה יו"ר הקואליציה, שניהל את הישיבה, ואמר כי נאומה היה "אחד הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל".

חברי הכנסת מסיעת יש עתיד העירו לזוהר כי הוא חורג מסמכותו, והוא הוציא שלושה מהם מהאולם, למרות שקראו קריאות ביניים שאינן חריגות. לוואלה! NEWS נודע כי בכוונת סיעת יש עתיד, בראשות ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, לפנות בתלונה ליו"ר הכנסת יריב לוין, כדי שימחה נגד זוהר על התנהלותו כסגן יו"ר הכנסת.

ח"כ מיקי זוהר בוועדת החוקה - 25 לספטמבר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אחד הנאומים הדוחים ששמעתי בכנסת ישראל". זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת

כמאל מריח הקדישה את הנאום שלה לבנה הקטן, ואמרה בין היתר כי היא, כאמו, "עומדת על המשמר" היות והיא חוששת "שנתרגל לסתימת פיות, להגבלת חירויות, ימי עוצר, מחסומים, סגר והנהגה מושחתת".

לדבריה, "זה מסוכן מהקורונה". היא פנתה לזוהר ואמרה לו כי "תמיד אמרו שעל ישראל לנרמל יחסים ולהשתלב במזרח התיכון, הנה אנחנו משתלבים. שליטים, רודנים, משפחות מלוכה מפוקפקות, נהנתנות ומתנות הפכו להיות חלק מחיינו. אין ספק שנתניהו משתלב במרחב".

לאחר שסיימה את דבריה, אמר לה ח"כ זוהר, שניהל את הישיבה, כי זה "היה אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל". כמאל מריח, שערקה מכחול לבן ליש עתיד עם כניסתה לממשלה, תהתה בפני זוהר: "אתה חושב שזה מכבד את המעמד שלך? אתה לא מתבייש?".

זוהר לא נותר חייב והמשיך לתקוף את נאומה: "מילים דוחות שאני לא הייתי מוכן שהבן שלי ישמע אותי מדבר ככה". כמאל מריח הגיבה שוב: "ביום שבו אצטרך שאחד כמו מיקי מכלוף זוהר יחלק לי ציונים, זה לא יקרה לי. חמוד שלי, התבלבלת".

עוד בוואלה!

בתום דיון לילי: הכנסת אישרה את הצעת החוק להגבלת הפגנות בזמן סגר מלא

לכתבה המלאה
כמאל מריח במליאת הכנסת בנושא תיקון חוק הלאום, 29 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
בכוונת יש עתיד לפנות ליו"ר הכנסת. כמאל מריח/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המתקפה של זוהר על כמאל מריח הצליחה לעורר סערה במליאה, וחברי הכנסת של יש עתיד שישבו במליאה, יצאו להגנתה. ח"כ אורנה ברביבאי אמרה לו "אתה חורג מהסמכות שלך, אתה לא אמור לתת ציונים". ח"כ יוראי להב הרצנו הוסיף: "מי שמך? אתה בכלל לא רלוונטי בדיון פה".

זוהר אמר בתגובה כי "אני כרגע מנהל את הדיון, ואני עושה את זה כפי שאני רואה לנכון", והוציא את חברי הכנסת מהמליאה אף שקריאות ביניים שלהם לא היו חריגות כלל.

הבוקר מסר זוהר כי "בחרתי להביע את דעתי על הנאום המבחיל שהיא נשאה ואיני מתחרט על כך, יש לעשות סוף לקו הבזוי והמשתלח של יש עתיד וחבריהם ויש להביע את מורת רוחנו על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully