וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגורי אלוביץ' מבקשים שינוי בלו"ז: "הפרקליטות לא העבירה מיילים של ישועה"

29.9.2020 / 22:40

עורכי הדין של הזוג היו אמורים להגיש את טענותיהם המקדמיות בתיק 4000, בטרם קיבלו לידיהם את כל חומרי החקירה שביקשו, אך בית המשפט קבע דיון לגבי החומרים רק בנובמבר. כעת, מבקשים הסנגורים לדחות את הצגת הטענות עד לאחריו: "פגיעה בזכויות הנאשמים"

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' ביקשו היום (שלישי) מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את שלב הגשת הבקשות המקדמיות בתיק 4000 - עד לליבון המחלוקות מול הפרקליטות בנוגע לחומרי החקירה. זאת, בין היתר, משום שהיום התגלה כי הפרקליטות לא העבירה לסנגורים חלק מהמיילים בין אילן ישועה לחוקרי להב 433.

נכון להיום, אמורים הסנגורים להגיש את טענותיהם המקדמיות - שצפויות לכלול טענה של הגנה מן הצדק - ב-18 באוקטובר. מוקדם יותר היום, קבע בית המשפט כי דיון בנוגע לחומרי החקירה ייערך רק ב-15 בנובמבר. המשמעות היא שאם תתקבל בקשתם של הסנגורים, שלב הגשת הטענות המקדמיות יידחה בחודש לפחות, דבר שעשוי להשפיע גם על תחילת שלב ההוכחות.

בשבועות האחרונים, הגישו כלל הסנגורים בתיק בקשות שונות להעברת חומרי חקירה נוספים ולגילוי ראיות שהוטל עליהן חיסיון. בשל כך, כאמור, נקבע דיון בעניין לאמצע נובמבר. בהחלטה על קביעת הדיון ביקשו סנגורי בני הזוג אלוביץ', עורכי הדין מיכל רוזן עוזר וז'ק חן, כי בית המשפט יאפשר להם להגיש את הטענות המקדמיות רק לאחר שיסתיימו ההליכים הנוגעים לחומרי החקירה.

שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
שאול אלוביץ' בסיום הדיון הראשון בתיק 4,000, מאי/ראובן קסטרו

לדברי הסנגורים, סדר הדברים שקבע בית המשפט - במסגרתו הם יידרשו להגיש טענות מקדמיות לפני שקיבלו לידיהם את מלוא חומרי החקירה, שלטענתם הם זכאים לקבל - " מציב קושי ממשי בפני הנאשמים ומהווה פגיעה בזכויותיהם".

לבקשה צורפה הודעה שנשלחה היום מהפרקליטות לכלל הסנגורים בתיקי האלפים. בהודעה מבקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה לעדכן את הסנגורים כי לאחר בדיקה שביצעו התגלה כי אחד מחמשת הטלפונים הניידים של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, עדיין נמצא בידי המשטרה, ולכן לא נכלל ברשימת חומרי החקירה שנאספו. עם זאת, בפרקליטות הבהירו כי החומרים שהיו על הטלפון, בניגוד למכשיר הפיזי, כן נכללו ברשימת החומרים ואף הועברו לסנגורים.

עוד עדכנה הפרקליטות כי חלק מההקלטות שנמצאות על אותו מכשיר טלפון הועברו מישועה למשטרה גם באמצעות מיילים, עוד לפני שהמשטרה תפסה את מכשירו. ההקלטות עצמן הועברו יחד עם כל תכולת המכשיר לסנגורים, אך לא המיילים. מדובר בחומר שעשויה להיות לו חשיבות להגנה, שכן אותם מיילים יכולים לחשוף מה נאמר על אותן הקלטות בידי ישועה ובידי החוקרים, וכן להאיר זווית נוספת על היחסים ביניהם.

איריס אלוביץ' בעת הגעתה לפתיחת משפטה בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
המשטרה מחזיקה במכשיר נייד שאינו נכלל ברשימת חומרי החקירה. איריס אלוביץ'/ראובן קסטרו

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "במסגרת בדיקות נוספות, עלה שמכשיר טלפון ששייך לאילן ישועה שמור אצל היחידות החוקרות. התוצרים שהופקו מהמכשיר הועברו להגנה לפני זמן, וצוינו ברשימת החומר שנאסף. חלק מההקלטות המצויות על מכשיר הטלפון הועברו על ידי ישועה ליחידה החוקרת באמצעות מיילים טרם תפיסת הטלפון, ומיילים אלה יועברו לעיון הסנגורים בהקדם. יובהר שוב, כי החומרים וההקלטות הרלוונטיים שנמצאו בטלפון זה - בכלל זה ההקלטות שצורפו במיילים - כבר הועברו להגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully