וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל ביקרה את נבלני בבית החולים בברלין: "התקפה רצחנית"

28.9.2020 / 21:30

קנצלרית גרמניה נפגשה עם מנהיג האופוזיציה הרוסי, במהלך טיפולים שעבר בבית החולים בבירה, שבו אושפז עד לאחרונה. נבלני כתב בטוויטר כי הוא "אסיר תודה למרקל" על ביקורה. סגנה של הקנצלרית אולף שולץ קרא לרוסיה לשתף פעולה בחקירת ההרעלה. מקרון: "זה ניסיון רצח"

בווידאו: מנהיג האופזיציה ברוסיה שוחרר מבית החולים בגרמניה/צילום: רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה בשבוע שעבר את מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני, במהלך שהותו בבית החולים בברלין - כך אישרו היום (שני) נבלני וממשלת גרמניה. סגנה של הקנצלרית אולף שולץ כינה את ההרעלה "התקפה רצחנית", מה שעלול, יחד עם הידיעה על ביקורה של מרקל, להרגיז את מוסקבה הדוחה את ממצאי המומחים הגרמנים, הצרפתים והשבדים, לפיהם נבלני הורעל בגז עצבים ברוסיה בחודש שעבר.

"זה היה ביקור אישי בבית החולים", אמר הדובר של מרקל סטפן זייברט במסיבת עיתונאים, וסירב לחשוף פרטים על הנאמר בפגישה או כמה זמן היא נמשכה. נבלני כתב בטוויטר כי מדובר ב"פגישה פרטית ושיחה עם המשפחה", והוסיף כי "אני אסיר תודה לקנצלרית מרקל שביקרה אותי בבית החולים".

נבלני הוטס מרוסיה לברלין בחודש שעבר לאחר שחלה במהלך טיסת פנים. הוא קיבל טיפול בבית החולים שאריטה בעיר במשך 32 ימים, לפני ששוחרר בשבוע שעבר.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 28 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"זה היה ביקור אישי". מרקל בברלין, היום/רויטרס, רויטרס

סגן הקנצלרית שולץ אמר כי ארגונים בינלאומיים אישרו באופן עצמאי כי נבלני הורעל בגז העצבים הרוסי נוביצ'וק, ודחק במוסקבה לשתף פעולה עם חקירת ההרעלה. "זאת הייתה פגיעה אכזרית ורצחנית", אמר שולץ. "אנו קוראים לרוסיה לשתף פעולה בחקירה. וכמובן, אירופה תצטרך להחליט ביחד על תגובה הולמת".

נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס אף הוא לנושא, ואמר היום כי רוסיה צריכה לספק הסברים לגבי הרעלת נבלני, או "להתמודד עם ההשלכות הבינלאומיות". הוא הוסיף כי "זה ברור שמדובר בניסיון רצח של מנהיג אופוזיציה רוסי על אדמת רוסיה, בידיי סוכן עם חומר כימי שהופעל ברוסיה".

עוד בוואלה!

נבלני החל ללכת בעצמו: "אני כבר לא חי רק מבחינה טכנית"

לכתבה המלאה
אלכסיי נבלני, מראשי האופוזיציה ברוסיה שהורעל בגז עצבים עם שחרורו מבית החולים שאריטה בברלין, גרמניה 22 בספטמבר 2020. אינסטגרם, אתר רשמי
נבלני עם שחרורו מבית החולים בברלין/אתר רשמי, אינסטגרם

מקרה נבלני החריף עוד יותר את היחסים בין מוסקבה לכמה מדינות מערביות. מרקל עמדה בפני קריאות לעצור את העבודות על צינור הגז מרוסיה לגרמניה, שכמעט הושלם. כשנשאל אם הסנקציות האירופיות נגד מוסקבה צריכות לכלול את צינור הגז "נורד סטרים 2", אמר שולץ כי זה היה פרויקט בבעלות פרטית של כמעט מאה חברות, והוסיף כי השלמתו תפחית את התלות של גרמניה בתחום האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully