וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני החל ללכת בעצמו: "אני כבר לא חי רק מבחינה טכנית"

19.9.2020 / 13:30

מנהיג האופוזיציה הרוסי העלה תמונה לחשבון האינסטגרם שלו, שבה הוא נראה יורד במדרגות בבית החולים בלי סיוע. "יש עוד בעיות רבות שעדיין לא נפתרו, אך הרופאים המדהימים בבית החולים פתרו את הבעיה העיקרית", הבהיר

בווידאו: ניסיון חיסול במלון - צוותו של נבלני טוען שהורעל דרך בקבוק מים בחדרו/מערכת וואלה! NEWS

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני העלה היום (שבת) תמונה לחשבון האינסטגרם שלו בה הוא נראה יורד במדרגות בבית החולים ללא סיוע, כחודש וחצי לאחר שהורעל ונזקק לטיפול רפואי. נבלני אמר כי דרכו להחלמה היא "ברורה, אם כי ארוכה", והסביר כי הוא עדיין מתקשה למזוג מים לכוס או עלות במדרגות מכיוון שרגליו רועדות.

"יש עוד בעיות רבות שעדיין לא נפתרו, אך הרופאים המדהימים בבית החולים פתרו את הבעיה העיקרית", כתב לצד התמונה שהעלה. "הם הפכו אותי מ'אדם חי טכנית' למישהו שיש לו סיכויים גבוהים להיות אדם שיכול לגלול במהירות באינסטגרם, ומבין בלי לחשוב איפה לשים את הלייקים", הוסיף נבלני בפוסט שפרסם ברשת החברתית.

נבלני, המתכנן לשוב לרוסיה אחרי החלמתו, אמר כי אחרי שבועות שבהם הוא נזקק להנשמה והיה בתרדמת, הבעיות הנוכחיות שלו נראות שוליות. "אני אגיד לכם למה. עד לאחרונה לא יכולתי לזהות אנשים ולא ידעתי כיצד לדבר", כתב.

הפוליטיקאי האופוזיציוני הרוסי אלכסיי נבלני העלה תמונה לחשבון האינסטגרם שלו כשהוא יורד במדרגות בבית החולים, ואמר כי דרכו להחלמה היא "ברורה, אם כי ארוכה". 19 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"הדרך להחלמה ברורה". נבלני במדרגות בית החולים/רויטרס, רויטרס

נבלני בן ה-44, היריב הבולט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התמוטט ב-20 באוגוסט בסיביר והועבר לטיפול רפואי בברלין. לפני חמישה ימים הוא נותק ממכשירי ההנשמה, בעקבות השיפור במצבו. גרמניה אומרת כי בדיקות מעבדה בשלוש מדינות קבעו כי הוא הורעל באמצעות גז עצבים מסוג נוביצ'וק. זהו גז עצבים קטלני, שפותח על ידי הסובייטיים ושימש גם להרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל בבריטניה לפני שנתיים וחצי.

בקרמלין אומרים כי הטענות הללו לא מבוססות ודורשים להשתתף בחקירה. במוסקבה טוענים כי אין הגיון בכך שהמדינה תנסה להרעילו ואז תאפשר לו לנסוע למדינה אחרת, שבה ניתן יהיה לזהות את הרעל.

עוד בוואלה!

עורך הדין שלחם בשחיתות: נבלני, האיש שהטריד את פוטין במשך עשור

לכתבה המלאה
בקבוקי מים שנמצאו בחדר המלון של אלכסיי נבלני בעיר טומסק, רוסיה, אוגוסט 2020. רויטרס
בקבוקי המים באמצעותם על פי החשד הורעל נבלני/רויטרס

ביום חמישי האחרון חשף צוותו של נבלני כי הוא הורעל באמצעות בקבוק מים שהיה בחדר המלון שלו בעיר טומסק בסיביר, זאת בניגוד להשערות שעלו עד כה, לפיהן שתה תה מורעל בנמל התעופה. הצוות פרסם סרטון מהחדר בחשבון האינסטגרם של נבלני, בסרטון נראים אנשי הצוות סורקים את החדר ב-20 באוגוסט, כשעה אחרי שהם גילו שהוא חלה בנסיבות מסתוריות.

"החלטנו לאסוף כל מה שאפילו באופן היפותטי יוכל להיות שימושי בידי הרופאים בגרמניה. העובדה שהמקרה לא ייחקר ברוסיה הייתה די ברורה", נכתב.

הצוות נראה לובש כפפות מגן בזמן שהוא אוסף כמה חפצים, בהם בקבוקי מים מינרליים ריקים. "שבועיים לאחר מכן, מעבדה גרמנית מצאה עקבות של נוביצ'וק בדיוק בבקבוק המים מחדר המלון בטומסק", כתבו בצוות של מנהיג האופוזיציה. "מעבדות נוספות שבחנו את אלכסיי אישרו שזה מה שהרעיל אותו. עכשיו אנחנו מבינים: זה קרה לפני שהוא עזב את חדר המלון שלו והגיע לנמל התעופה".

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר אתמול כי הבקבוק היה יכול לשמש ראיה בחקירה לולא הוצא מחוץ למדינה. "זה מעלה שאלה נוספת - מדוע?", אמר. "יש כל כך הרבה אבסורד בסיפור הזה מכדי לקחת מילה של מישהו כעובדה".

בעלי בריתו של נבלני אומרים כי חקירה יסודית תוכיח שפוטין, הקרמלין ושירותי הביטחון הרוסיים אחראים לניסיון החיסול של מי שהיה קול האופוזיציה הבולט ביותר בשנים האחרונות.

בינתיים, איליה פחומוב, יועצו של נבלני, תושאל אתמול על ידי המשטרה במשך יותר מחמש שעות. איוון ז'דנוב, ראש הקרן למאבק בשחיתות במוסקבה של נבלני, אמר כי החקירה הייתה מפורטת ביותר וכי החוקרים שאלו שאלות לגבי נסיעתו של נבלני לטומסק, שבה השתתף פחומוב עצמו. בנוסף לכך, הם שאלו אם היו יחסים אינטימיים בין חברי הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully