וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותו של נבלני: הוא הורעל באמצעות בקבוק מים בחדרו

17.9.2020 / 11:01

בניגוד להשערות שלפיהן הוא שתה תה מורעל בנמל התעופה, מקורביו של מנהיג האופוזיציה הרוסי פרסמו סרטון שבו נראה החדר במלון בסיביר. שם, לטענתם, הוא נחשף לגז העצבים נוביצ'וק שכמעט חיסל אותו

בווידאו: ניסיון חיסול במלון - צוותו של נבלני טוען שהורעל דרך בקבוק מים בחדרו/מערכת וואלה! NEWS

צוותו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, הודיע היום (חמישי) כי הוא הורעל באמצעות בקבוק מים בחדר המלון שלו בעיר טומסק בסיביר. זאת בניגוד להשערות שעלו עד כה, לפיהן שתה תה מורעל בנמל התעופה.

הצוות פרסם סרטון מהחדר בחשבון האינסטגרם של נבלני, המאושפז בבית חולים בברלין מאז שהוטס בחודש שעבר. הוא התמוטט במהלך טיסה, ובגרמניה אמרו כי בדמו נמצאו שרידים של גז העצבים נוביצ'וק. רוסיה מכחישה ואומרת כי אין ביסוס לטענות הללו.

בסרטון נראים אנשי הצוות של נבלני סורקים את החדר ב-20 באוגוסט, כשעה אחרי שהם גילו שהוא חלה בנסיבות מסתוריות. "החלטנו לאסוף כל מה שאפילו באופן היפותטי יוכל להיות שימושי בידי הרופאים בגרמניה. העובדה שהמקרה לא ייחקר ברוסיה הייתה די ברורה", נכתב. הצוות נראה לובש כפפות מגן בזמן שהוא אוסף כמה חפצים, בהם בקבוקי מים מינרליים ריקים.

"שבועיים לאחר מכן, מעבדה גרמנית מצאה עקבות של נוביצ'וק בדיוק בבקבוק המים מחדר המלון בטומסק", כתבו בצוות של מנהיג האופוזיציה, שביום שלישי פרסם תמונה שלו מבית החולים בהמשך להתאוששותו. "ואז מעבדות נוספות שבחנו את אלכסיי אישרו שזה מה שהרעיל את נבלני. עכשיו אנחנו מבינים: זה קרה לפני שהוא עזב את חדר המלון שלו והגיע לנמל התעופה".

בקבוקי מים שנמצאו בחדר המלון של אלכסיי נבלני בעיר טומסק, רוסיה, אוגוסט 2020. רויטרס
בקבוקי המים שנמצאו בחדרו של נבלני אחרי קריסתו/רויטרס

רוסיה ביצעה בדיקות מקדימות, אבל היא אמרה כי היא זקוקה למידע רפואי נוסף לפני שתוכל לפתוח בחקירה פלילית. אתמול אמרה בריטניה כי סביר להניח ששירותי המודיעין הרוסיים אחראים למתקפה על נבלני, אחד המבקרים הבולטים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין, וכי על רוסיה לספק תשובות משום שהשימוש בנשק כימי אינו מקובל.

ב-2018 האשימה לונדון את מוסקבה בשימוש בגז העצבים נוביצ'וק, שפותח על ידי הסובייטים, בניסיון החיסול של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה. בקרמלין הכחישו זאת.

במקביל, הארגון למניעת הפצת נשק כימי אמר היום כי גרמניה ביקשה עזרה בחקירת ההרעלה וכי מומחים שלו לקחו דגימות מנבלני לטובת בדיקתן במעבדות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully