וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום שבו הורעל נבלני, תומכיו רשמו הישגים בבחירות ברוסיה

14.9.2020 / 22:21

המועמדים של "רוסיה מאוחדת", שנתמכת על ידי פוטין, ניצחו בבחירות למושלים ביותר מ-12 מחוזות. עם זאת, האופוזיציה גרפה הישגים נדירים בשתי ערים בסיביר. גרמניה: מעבדות בשלוש מדינות אישרו שנבלני הורעל בגז עצבים

בווידאו: בחירות לרשויות המקומיות ברוסיה/צילום: רויטרס

מפלגת השלטון של רוסיה זכתה בניצחונות מוחצים בבחירות המחוזיות, אולם ספגה מהלומות בהצבעה לשתי מועצות ערים בסיביר שבה התמודדו תומכיו של אלכסיי נבלני - כך הראו היום (שני) התוצאות הרשמיות.

המועמדים של "רוסיה מאוחדת", שנתמכת על ידי הנשיא ולדימיר פוטין, ניצחו או בדרך לניצחון בבחירות למושלים ביותר מ-12 מחוזות. עם זאת, תומכי נבלני, בכיר האופוזיציה המאושפז בגרמניה מאז, שלפי מסקנות מדינות מערביות, הורעל בגז עצבים בחודש שעבר, גרפו הישגים נדירים. הם זכו במושבים במועצות הערים טומסק ונוביסיבירסק, יחד עם קבוצות אופוזיציה אחרות.

במקביל, גרמניה אמרה היום כי מעבדות בשלוש מדינות אישרו את הממצאים שלה, ולפיהן נבלני הותקף בגז העצבים נוביצ'וק. ברלין חידשה את דרישה להסברים ממוסקבה, אך היא אומרת כי ההאשמות נגדה חסרות בסיס ותירוץ להטלת סנקציות נוספות עליה.

"הבחירות האלו היו מבחן עבור המשטר, מבחן ליכולת שלו לשלוט בהליך הבחירות, והוא הצליח לנהל זאת בצורה די משכנעת", אמרה טטיאנה סטנוביה, פרשנית פוליטית. "לנבלני אסור להקים מפלגה. תומכיו לא מורשים להתמודד לפרלמנטים המחוזיים, וכמובן שהם לא יכולים להירשם לבחירות למושלים, כך שנותרה להם רק הפוליטיקה המקומית".

ספירת קולות בבחירות בעיר טומסק, רוסיה, 13 בספטמבר 2020. רויטרס
ספירת קולות בעיר טומסק, אתמול/רויטרס

בעלי בריתו של נבלני המשיכו לדחוף את אסטרטגיית "ההצבעה החכמה" של נבלני, והעמידו להצבעה יותר מאלף מועמדים שבהם ראו כמי שיכולים לגבור על מועמדי הקרמלין וקראו לתומכיהם להצביע עבורם. האסטרטגיה הזו נועדה לעקוף את המערכת הפוליטית שלעתים קרובות מונעות מהיריבים הבולטים ביותר של פוטין להתמודד בבחירות אלא רק למועמדים רכים יותר ממפלגות בפרלמנט.

בטומסק, עיירת סטודנטים תוססת שבה עשה נבלני את עצירת הקמפיין האחרונה שלו לפני שקרס, לפחות 16 מועמדים כאלו ניצחו. לפי תוצאות חלקיות, מפלגת השלטון לא זכתה ביותר מ-11 מ-37 המושבים במועצת העיר.

"לאנשים נמאס מהרשויות. אתה לא יכול לשבת על הכס 20 שנה, לגנוב ולשדוד ללא הפסקה, לעשות את כל הדברים האלו מבלי להיענש", אמרה קסניה פדייבה, אחת משני בעלי בריתו של נבלני שזכו במושבים בעיר. השני הוא אנדריי פטיב. סרגיי בויקו, בעל ברית אחר של נבלני, ניצח במושב בבחירות למועצת העיר נובוסיבירסק.

"הם אומרים לנו שלנבלני יש 2% תמיכה וזה רק ההיפסטרים במוסקבה, אבל לאנשים האלו יש רוב בפרברים הרגילים של ערים רגילות ברוסיה", אמר לרויטרס לאוניד וולקוב, מקורב לנבלני.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, משוחח עם כלי התקשורת במוסקבה, רוסיה, לאחר השתחרר ממעצר. 23 באוגוסט 2019. AP
לתומכיו נותרה רק הפוליטיקה המקומית בערים. נבלני/AP

בנובוסיבירסק, רוסיה המאוחדת צפויה לזכות ב-22 מתוך 50 מושבים באסיפה המקומית, בהשוואה ל-33 מושבים שהיו לה. ואולם, דמיטרי אסנצב, חבר המפלגה, אמר כי שלושה נציגים עצמאיים הצטרפו לסיעה של המפלגה והעניקו לה רוב קטן.

בדומה לכל מערכות הבחירות תחת כהונתו של פוטין נרשמו דיווחים על זיופים רבים. ארגון המשקיפים העצמאי "גולוס" אמר כי הוא קיבל יותר מאלף תלונות על הפרות שונות בקלפיות וכי המשקיפים היו נתונים תחת מגבלות במהלך עבודתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully