וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ברוסיה: נבלני היה תחת מעקב צמוד בימים שקדמו למחלתו

23.8.2020 / 13:34

על פי עיתון במוסקבה, סוכני FSB עקבו אחרי מנהיג האופוזיציה ותנועותיו היו תחת פיקוח צמוד של מצלמות האבטחה. בית החולים בברלין, שאליו הועבר נבלני שלפי מקורביו הורעל, טרם מסר עדכון על מצבו

בווידאו: אלכסיי נבלני הוטס לאשפוז בגרמניה לאחר שעל פי החשד הורעל/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסית שנמצא בתרדמת, היה תחת מעקב אינטנסיבי של המשטרה בימים שקדמו למחלתו - כך דיווח היום (ראשון) העיתון מוסקובסקי קומסומולטס, שציטט מקורות במערכת אכיפת החוק. עוד דווח כי בימים שלפני קריסתו בטיסה מסיביר למוסקבה, עקבו אחריו סוכני FSB ותנועותיו היו תחת פיקוח צמוד של מצלמות האבטחה.

נבלני, שלפי מקורביו הורעל, פונה אתמול לאשפוז בגרמניה לצורך קבלת טיפול רפואי. הוא היה מבקר נוקב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונאבק בשחיתות השלטונית בעשור האחרון. עורך הדין בן ה-44 היה בתרדמת כשהועבר מהעיר אומסק לבית החולים שריטה בברלין, אך טרם נמסר מה מצבו.

בעיתון תיארו את לוח הזמנים במסעו של נבלני, לפני שחלה, כשהוא מציין שהצוות שלו הזמין כמה חדרים במלון מקומי ואת העבודה שנבלני בחר שלא לישון בחדר שהוזמן על שמו. עוד דווח כי דירה שהושכרה עבורו על ידי אחד מתומכיו התגלתה במעקב המשטרה, אחרי שאחד מהם הזמין סושי למקום.

"היקף המעקבים לא מפתיע אותי בכלל, היינו לחלוטין מודעים לכך לפני", צייצה הדוברת של נבלני, קירה ירמש. "עם זאת, מה שמפתיע זה שהם (המקורות הביטחוניים) לא התביישו לתאר את זה". בדיווח נכתב כי גורמי הביטחון אמרו כי המעקב אחרי נבלני לא העלה שום מגעים חשודים שהיו יכולים להוביל למחלתו.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, משוחח עם כלי התקשורת במוסקבה, רוסיה, לאחר השתחרר ממעצר. 23 באוגוסט 2019. AP
היה מבקר חריף של פוטין. נבלני/AP

לפי העיתון, שירותי הביטחון מעריכים כי אם נבלני אכן הורעל, זה קרה בנמל התעופה או במטוס עצמו. עם זאת, דווח כי הם עדיין ממתינים לתוצאות בדיקות במעבדות לדגימות שנלקחו על ידי המשטרה מכל המקומות שבהם ביקרו נבלני ואנשיו במהלך הנסיעה, כולל דגימות מהנמל.

התוצאות הראשוניות צפויות להתקבל מחר, בעוד שאלו הקשורות לבדיקת חומרים רדיואקטיביים יגיעו בהמשך השבוע. לא ברור אם הן יפורסמו לציבור.

הרופאים בבית החולים באומסק שבו נבלני טופל לפני הפינוי לגרמניה אמרו כי הם לא מאמינים שהוא הורעל. הם אבחנו אותו כחולה במחלה מטבולית שנגרמה כתוצאה מסוכר נמוך בדם. עם זאת, מקרוביו של נבלני משוכנעים שהורעל, ייתכן כששתה תה לפני העלייה לטיסה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי ביום שישי כי עדיין לא ברור מה גרם לנבלני לחלות. יום קודם לכן הוא אמר כי כל חשד להרעלה יידרש אימות של בדיקות מעבדה וכי הרופאים עושים הכול כדי לסייע לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully