וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני הועבר לאשפוז בגרמניה: "מצבו מדאיג, יכול היה למות"

עודכן לאחרונה: 22.8.2020 / 15:52

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, שלפי החשד הורעל, הגיע לביה"ח בברלין כשהוא שרוי בתרדמת. זאת, לאחר שתומכיו האשימו את הקרמלין בניסיון לסכל את פינויו כדי להביא למותו. לדברי רופאים, אם מטוסו של נבלני לא היה מבצע נחיתת חירום באומסק, זה יכול היה להיגמר במוות

בווידאו: אלכסיי נבלני הוטס לאשפוז בגרמניה לאחר שעל פי החשד הורעל/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני, שהתמוטט השבוע לאחר שעל פי החשד הורעל, נחת הבוקר (שבת) בגרמניה. הוא הגיע לבית החולים שריטה בברלין, שם יאושפז לאחר שהועבר בטיסה מבית החולים בעיר אומסק שבסיביר.

הפעיל החברתי ג'אקה ביזילי, יו"ר קרן קולנוע עבור שלום שארגנה את פינויו של נבלני מסיביר, אמר כי "מצבו מדאיג". לדבריו, "קיבלנו מסר ברור מהרופאים שאם לא מטוסו לא היה מבצע נחיתת חירום באומסק, הוא יכול היה למות". בקרן מסרו כי משפחתו של מנהיג האופוזיציה תשקול למסור הצהרה בימים הקרובים, לאחר שיתבררו פרטים נוספים על מצבו הרפואי.

הדוברת של נבלני קירה ירמיש אמרה טרם הטיסה כי אשתו, יוליה, טסה יחד עמו לגרמניה. "המאבק על חייו ובריאותו של אלכסיי רק מתחיל, ויש עוד דרך ארוכה לפנינו", צייצה ירמיש בטוויטר. "אך הצעד הראשון כבר נעשה".

אמבולנס ובו מנהיג האופוזיציה של רוסיה אלכסיי נבלני מחוץ לבית החולים שריטה בברלין, 22 באוגוסט 2020. רויטרס
האמבולנס של נבלני מחוץ לבית החולים שריטה בברלין, הבוקר/רויטרס

לצד זאת, ירמיש אמרה כי על פי ההסכם עם בית החולים באומסק, היא הייתה אמורה להיות עם נבלני באמבולנס בעת הנסיעה לשדה התעופה, יחד עם קרובים נוספים. "היינו בבית החולים, ולמרות הסיכום הוא נלקח מאיתנו בסתר", מסרה.

על פי הצוות הרפואי בבית החולים באומסק, נבלני בן ה-44 פונה לגרמניה כשהוא עדיין שרוי בתרדמת. לדבריהם, חייו לא נמצאים בסכנה מידית, ומוחו במצב יציב.

מטוסו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני עם נחיתתו בברלין, 22 באוגוסט 2020. רויטרס
מטוסו של נבלני נוחת בברלין, הבוקר/רויטרס

אתמול אמרו תומכיו של מנהיג האופוזיציה הרוסי כי הקרמלין מסכל את פינויו לגרמניה וכי לבית החולים בסיביר שבו הוא אושפז אין את הציוד המתאים על מנת לטפל בו. מנהל בית החולים באומסק בו אושפז נבלני אמר שהעברתו תעמיד את חייו בסכנה משום שהוא עדיין בתרדמת ומצבו אינו יציב.

אשתו של נבלני והדוברת שלו תקפו בתגובה את הקרמלין והאשימו כי מדובר בניסיון להביא למותו. "האיסור על העברת נבלני הוא ניסיון להרוג אותו שקורה ברגע זה על ידי רופאים והרשויות הערמומיות שאישרו זאת", כתבה הדוברת שלו ברשתות החברתיות.

אולם, לאוניד וולקוב, עוזרו של נבלני שנחשב ליד ימינו, מסר כי בית החולים נתן לרופאים גרמנים גישה למנהיג האופוזיציה, וכי הוא מקווה שהרשויות יאפשרו בקרוב את העברתו. "הגורם שהוביל את האדם הצעיר והספורטיבי הזה לכמעט מוות, לתרדמת ולמכונת הנשמה - עדיין לא ברור", אמר אמש בברלין.

צוות בית החולים באומסק מפנה את מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני לשדה התעופה לקראת העברתו לגרמניה. 22 באוגוסט 2020. רויטרס
"המאבק על חייו מתחיל". נבלני מפונה מבית החולים באומסק לשדה התעופה, הלילה/רויטרס

הרופאים הגרמנים טסו לרוסיה לבקשת אשתו ומקורביו, שאמרו כי הם חוששים שהרשויות במדינה ינסו להסתיר פרטים שעשויים לרמז על סיבת התמוטטתו וכי בית החולים המטפל בו אינו מצויד היטב.

מאוחר יותר אתמול, שינו הרופאים בבית החולים את דעתם ואמרו כי לא יתנגדו להעברתו. זאת, לאחר שהרופאים הגרמנים קיבלו גישה לנבלני והודיעו כי לדעתם הוא כשיר לנסוע.

רופא בכיר בבית החולים בסיביר, אנטולי קליניצ'נקו, אמר כי בית החולים יכול לעזור בפינויו של נבלני לשדה התעופה וכי הוא יועבר בתוך כמה שעות. "קיבלנו את ההחלטה שאנחנו לא מתנגדים לכך שהוא יעבור לבית חולים אחר," אמר.

מנהיג האופוזיציה של רוסיה אלכסיי נבלני בעצרת במוסקבה, 29 בספטמבר 2019. רויטרס
על פי החשד, הוא הורעל בעת ששתה תה לפני הטיסה. נבלני/רויטרס

נבלני התמוטט לפני יומיים כשטס חזרה למוסקבה מהעיר טומסק שבסיביר, שם נפגש עם שותפיו הפוליטיים לקראת הבחירות האזוריות שיתקיימו בחודש הבא. לאחר שנחת נחיתת חירום באומסק הוא הועבר לבית החולים על אלונקה מהמטוס.

כעורך דין ופעיל נגד שחיתות, נבלני היה מעורב בתחקירים שחשפו פרשות שחיתות בדרגים רשמיים. הוא נערך לבחירות אזוריות שיתקיימו בחודש הבא ברוסיה, ויחד עם בעלי בריתו ניסה לעזור למועמדים נגד הקרמלין. בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי המעצרים של נבלני בין 2012 ל-2014 היו ממניעים פוליטיים והפרו את זכויות האדם שלו. במוסקבה דחו את הפסיקה הזו.

הוא הדובר העיקרי כיום ברוסיה נגד הנשיא ולדימיר פוטין, ובבחירות האחרונות לנשיאות ב-2018 הוא נפסל מהתמודדות בשל הרשעתו במעילה. נבלני ותומכיו טענו כי המשפט נגדו היה פוליטי. הוא נכלא פעמים רבות בשנים האחרונות לתקופות מאסר קצרות בשל ארגון הפגנות לא חוקיות נגד הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully