וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת ההחלמה של הקרמלין: חשבונות הבנק והדירה של נבלני הוחרמו

24.9.2020 / 16:10

הרשויות ברוסיה הקפיאו את חשבונותיו של מנהיג האופוזיציה והשתלטו על דירתו במוסקבה, במסגרת תביעה של חברת קייטרינג נגדו. זאת בעודו מתאושש בגרמניה מפגיעת גז העצבים שגרם לקריסתו לפני כחודש

בווידאו: מנהיג האופזיציה ברוסיה שוחרר מבית החולים בגרמניה/צילום: רויטרס

חשבונות הבנק של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני הוקפאו, ודירתו במוסקבה הוחרמה במסגרת תביעה נגדו - כך אמרה היום (חמישי) הדוברת שלו, קירה ירמיש. זאת, בזמן שהוא מתאושש בברלין מהרעלתו מגז עצבים בחודש שעבר. אתמול, שוחרר נבלני מבית החולים, אך הוא צפוי להישאר בגרמניה לצורך המשך הליך שיקום.

"המשמעות היא שלא ניתן למכור את הדירה, לתרום אותה או למשכן אותה", אמרה הדוברת בסרטון שפורסם בטוויטר. לדבריה, התביעה הוגשה על ידי חברת קייטרינג במוסקבה, ונכסיו הוחרמו ב-27 באוגוסט. נבלני ובעלי בריתו מעורבים בוויכוח ממושך עם החברה. באוקטובר אשתקד, קבע בית משפט ברוסיה כי על נבלני, הקרן למאבק בשחיתות שלו ומקורבתו לובוב סובול, לשלם 1.4 מיליון דולרים פיצויים לחברת "ילדי בית הספר של רוסיה" בשל הוצאת דיבה והסבת נזק רוחני.

בית המשפט הורה לקרן למחוק סרטון שפרסמה, בו הוטל ספק באיכות המזון של החברה. הדוברת של נבלני אמרה כי בית המשפט החליט להשיב נכסים בגובה של 1.14 מיליון דולר מנבלני, מסובול ומהקרן שלו בעקבות אובדן חוזה של החברה. בית המשפט לא הגיב לפניות בנושא, ותשעה עובדי חברת הקייטרינג לא ענו לטלפונים, פרט לעובדת אחת, שניתקה את השיחה כשנאמר לו שהיא מדברת עם עיתונאי.

גרמניה: נבלני שוחרר מבית החולים בעקבות שיפור במצבו
23.9.20. רויטרס
נבלני ואשתו בברלין, החודש/רויטרס

נבלני הוטס מרוסיה לברלין בחודש שעבר לאחר שהתמוטט במהלך טיסת פנים בסיביר. אתמול, הוא אמר כי הוא מתכנן לעבור טיפולים פיזיותרפיים ועשוי לעבור טיפול במרכז שיקום במטרה לשקם את היכולות המוטוריות שלו, כולל שימוש מלא בידו השמאלית.

ברלין אמרה כי בדיקות בגרמניה, צרפת ושבדיה קבעו כי נבלני, המבקר החריף ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נפגע מגז העצבים נוביצ'וק. מאז, המערב דורש מהקרמלין הסברים, אך מוסקבה מכחישה כל מעורבות באירוע ואמרה כי טרם מצאה ראיות לביצוע פשע.

נבלני אושפז בבית החולים בברלין במשך 32 ימים, 24 מהם בטיפול נמרץ. מהקרמלין נמסר היום כי הוא רשאי לשוב לרוסיה כמו כל אזרח אחר, וכי הם "מרוצים" לראות אותו משתקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully