וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני שוחרר מבית החולים בברלין: "התכניות שלי כרגע פשוטות"

עודכן לאחרונה: 24.9.2020 / 16:33

אחרי כחודש של אשפוז בעקבות הרעלה קשה מגז עצבים, מצבו של מנהיג האופוזיציה הרוסי ממשיך להשתפר. במוסד שטיפל בו מביעים אופטימיות, אך מדגישים כי מוקדם לדעת מה יהיו ההשלכות ארוכות הטווח עליו. הוא ימשיך לעבור שיקום בגרמניה. מוסקבה: מוזמן לחזור לרוסיה כמו כל אזרח

בווידאו: מנהיג האופזיציה ברוסיה שוחרר מבית החולים בגרמניה/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני שוחרר מבית החולים בברלין שבו אושפז בחודש האחרון, לאור המשך השיפור במצבו - כך הודיע היום (רביעי) המוסד הרפואי שטיפל בו מאז שהתמוטט בטיסת פנים בסיביר בחודש שעבר והועבר לברלין כשהוא בתרדמת. גרמניה קבעה כי הוא הורעל בגז עצבים, אך רוסיה מכחישה זאת.

נבלני פרסם תמונה שלו יושב על ספסל בפארק, כשהוא נראה תשוש. הוא אמר כי הוא מתכנן לעבור טיפולים פיזיותרפיים ועשוי לעבור טיפול במרכז שיקום כדי לשקם את היכולות המוטוריות שלו, כולל שימוש מלא בידו השמאלית.

"אחרי 23 ימים בבית החולים, הרופאים החליטו כי המשך השיקום לא מצריך עוד אשפוז, אלא חיים נורמלים", כתב נבלני בן ה-44 באינסטגרם. "הליכה, בילוי עם המשפחה, להיכנס לשגרה יומית. התכניות שלי כרגע פשוטות - פיזיותרפיה בכל יום. אולי מרכז שיקום. עמידה על רגל. החזרת השליטה המלאה על האצבעות שלי. לשמור על שיווי המשקל שלי". הוא הודה לרופאים שטיפלו בו. הוא לא ציין תכניות לשוב לרוסיה בשלב זה, כפי שאמרו מקורביו בשבועות האחרונים.

אלכסיי נבלני, מראשי האופוזיציה ברוסיה שהורעל בגז עצבים עם שחרורו מבית החולים שאריטה בברלין, גרמניה 22 בספטמבר 2020. אינסטגרם, אתר רשמי
בדרך לשיקום ממושך. נבלני על ספסל בפאר בברלין, היום/אתר רשמי, אינסטגרם

ברלין אמרה כי בדיקות בגרמניה, צרפת ושבדיה קבעו כי נבלני, המבקר החריף ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נפגע מגז העצבים נוביצ'וק. במוסקבה טוענים כי אין בידיהם ראיות המצדיקות חקירה פלילית, ובינתיים מתקיימת רק בדיקה.

"מצבו של המטופל השתפר במידה מספקת כדי שיוכל להשתחרר", נמסר בהודעת בית החולים שריטה. "בהתבסס על התקדמות המטופל ומצבו הנוכחי, הרופאים המטפלים מאמינים כי התאוששותו המוחלטת היא אפשרית. עם זאת, עדיין מוקדם מדי להעריך את ההשפעות הפוטנציאליות לטווח הארוך של הרעלה חמורה שלו. "ההחלטה לפרט על מצבו של נבלני בפני הציבור נעשתה בהתייעצות עם החולה ועם אשתו", מסר בית החולים.

נבלני אושפז בבית החולים בברלין במשך 32 ימים, 24 מהם בטיפול נמרץ. ביום שבת, סיפר עורך הדין הנאבק בשחיתות כי הוא מתקשה להשתמש בטלפון שלו, למזוג מים או לטפס במדרגות משום שידיו ורגליו רועדות.

אתמול הוא דרש מרוסיה להשיב לו את בגדיו שאותם לבש בעת קריסתו בחודש שעבר. הוא האשים את מוסקבה בהסתרת ראיות חשובות. צוותו של נבלני אמר כי נמצאו שרידי גז עצבים בבקבוק מים בחדר המלון של נבלני, והוא הובא עמו לגרמניה.

בקרמלין אמרו היום כי נבלני ראשי לשוב לרוסיה כמו כל אזרח אחר, וכי הם "מרוצים" לראות אותו משתקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully