וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מאיימת לסגור את השגרירות בבגדאד בשל המתקפות נגדה

28.9.2020 / 20:35

גורמי ממשל עיראקיים ודיפלומטים מערביים אמרו כי פומפאו העביר את המסר לנשיא עיראק. החשש במדינה הוא שהמהלך יוביל לפעולה של ממשל טראמפ נגד אינטרסים איראניים, שבועות לפני הבחירות. הערב נהרגו 3 ילדים ו-2 נשים מפגיעת רקטות בבית בבגדאד

אתר רשמי

ממשל טראמפ נערך להוציא את הדיפלומטים האמריקנים מעיראק, אחרי שהזהיר את בגדאד כי הוא שוקל לסגור את השגרירות - כך אמרו שני גורמים עיראקיים ושני דיפלומטים מערביים. בוושינגטון לוחצים על בגדאד בעקבות התקיפות הבלתי-פוסקות נגד המתחם ונגד יעדים אמריקניים במדינה. ארצות הברית מאשימה את איראן והמיליציות השיעיות הנתמכות על ידיה.

שני גורמי הממשל העיראקיים אמרו כי האיום הועבר בשבוע שעבר, בשיחת טלפון שקיים שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו עם נשיא עיראק ברהאם סלאח. מחלקת המדינה אמרה כי היא אינה מגיבה לשיחות פרטיות בין פומפאו למנהיגים זרים, והוסיפה כי "שיגורי הרקטות של הקבוצות הנתמכות על ידי איראן על השגרירות שלנו לא מסכנות רק אותנו, אלא גם את ממשלת עיראק".

בעיראק חוששים שהוצאת הדיפלומטים על ידי ארצות הברית, שלה יש כ-5,000 חיילים במדינה, תוביל לפעולה מהירה נגד אותן מיליציות, שבועות לפני הבחירות שבהן מנסה הנשיא דונלד טראמפ להיבחר לכהונה שנייה. טראמפ מוביל קו תקיף נגד טהראן, ועיראק, שלה יש יחסים קרובים עם שתי המדינות, חוששת להפוך פעם נוספת לזירת התגוששות ביניהן, כפי שקרה לאחר חיסול הגנרל האיראני קאסם סולימאני בבגדאד בינואר.

מפגינים מול שגרירות ארצות הברית בבגדאד, 31 בדצמבר 2019. AP
תומכי המיליציות מפגינים נגד ארה"ב מחוץ לשגרירות בבגדאד, ינואר/AP

אחד הדיפלומטים המערביים אמר כי הממשל האמריקני "לא רוצה להיות מגובל בתגובות שלו" לצורך החלשת איראן או המיליציות הפרו-איראניות בעיראק. כשנשאל אם הוא צופה שהתגובה של וושינגטון תהיה כלכלית או צבאית, הוא השיב: "תקיפות".

מאז ההסלמה הקודמת בין איראן לארצות הברית, מוסטפא אל-כאזימי מונה לראש ממשלת עיראק, בתמיכת ארצות הברית. עם זאת, הוא מתקשה לבלום את כוחן של המיליציות השיעיות למרות הזעם הציבורי הגובר נגדן, ורקטות משוגרות מדי כמה ימים לעבר מתחם השגרירות האמריקני המבוצר.

השגרירות האמריקנית בעיראק היא השגרירות הגדולה ביותר בעולם, והיא שוכנת ב"אזור הירוק" המסוגר מאז הכיבוש האמריקני אחרי הפלישה ב-2003.

עוד בוואלה!

ארכיון מתקופת סדאם עשוי לפתוח מחדש את הפצעים בעיראק

לכתבה המלאה

בשבועות האחרונים גברו שיגורי הרקטות לאזור השגרירות וכן פיצוצי מטעני צד נגד שיירות לוגיסטיות של הקואליציה האמריקנית. אחד המטענים הופעל סמוך לשיירה בריטית בבגדאד, בתקיפה ראשונה מסוגה נגד דיפלומטים מערביים בעיראק זה כמה שנים.

היום נהרגו שלושה ילדים ושתי נשים נהרגו מפגיעת שתי רקטות בבית בבגדאד. גורמים במשטרה אמרו כי נמל התעופה בעיר הייתה המטרה.

עם זאת, איש הדת השיעי מוקתדא א-סדר, שלו יש מיליוני תומכים, קרא בשבוע שעבר למיליציות להימנע מהסלמה שתהפוך את עיראק לשדה קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully