וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב ייסוג חלקית מעיראק עד סוף החודש, 3,000 חיילים יישארו

9.9.2020 / 15:37

טראמפ רוצה לסיים את "המלחמות הבלתי-נגמרות" מעבר לים, ועד לסוף החודש 2,200 חיילים ישובו הביתה. בצבא האמריקני ימשיכו לסייע לכוחות העיראקיים נגד שרידי דאעש. וושינגטון תודיע בימים הקרובים גם על צמצום נוסף בכוחותיה באפגניסטן

אתר רשמי

ארצות הברית תחזיר עד לסוף החודש 2,200 חיילים מעיראק, כחלק מהמאמצים של הנשיא דונלד טראמפ לקיים את הבטחת הבחירות שלו לסיום "המלחמות הבלתי-נגמרות" מעבר לים. כ-3,000 חיילים אמריקנים יישארו במדינה, שאליה פלשה ארצות הברית לראשונה ב-2003. היא נסוגה ב-2011, אך חזרה ב-2014 אחרי שדאעש כבש חלקים נרחבים מהמדינה. הכרזה על צמצום כוחות גם באפגניסטן צפויה להימסר בימים הקרובים.

מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, גנרל פרנק מקנזי, אמר במהלך ביקור בעיראק כי צמצום הנוכחות הצבאית במדינה משקף את ביטחונה של ארצות הברית ביכולת של כוחות הביטחון המקומיים להיאבק בשרידי דאעש.

הגנרל הבכיר, שהפיקוד שבראשו הוא עומד אחראי על המזרח התיכון, אמר כי ההחלטה התקבלה לאור "ההכרה בהתקדמות הגדולה שעשו הכוחות העיראקיים", ובתיאום ובהתייעצות עם ממשלת עיראק והשותפות לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש.

מקנזי אמר כי הכוחות האמריקניים שיישארו בעיראק ימשיכו לייעץ ולסייע לכוחות הביטחון המקומיים במאבקם נגד הארגון הסוני הקיצוני. "ההחלטה של ארצות הברית היא הוכחה ברורה להמשך המחויבות שלנו למטרה הסופית - כוחות ביטחון עיראקיים המסוגלים למנוע מדאעש להשתקם ולשמור על ריבונות עיראק ללא התערבות חיצונית", אמר. "המסע היה קשה, ההקרבה הייתה גדולה, אבל ההתקדמות היא משמעותית".

כוחות צבא ארה"ב עוטים מסכה בבסיס הצבאי טאג'י שמצפון לבגדאד, עיראק  23 באוגוסט 2020. רויטרס
ארה"ב פלשה לראשונה לעיראק ב-2003. כוחות אמריקניים בבסיס באזור בגדאד/רויטרס

המתיחות בין ארצות הברית לעיראק עלתה בתחילת השנה, אחרי שמל"ט אמריקני חיסל ליד נמל התעופה בבגדאד את מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני ואת בכיר המיליציות העיראקיות אבו מהדי אל-מוהנדיס.

בתגובה, חברי הפרלמנט, בעידוד המפלגות השיעיות, העבירו החלטה לא מחייבת שקוראת לנסיגת כל הכוחות הזרים מהמדינה. כנקמה על חיסול סולימאני, איראן שיגרה טילים בליסטיים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק. לא היו הרוגים, אבל יותר ממאה חיילים אמריקנים סבלו מפגיעות מוחיות.

איראן, שרואה ביציאת הכוחות האמריקניים מעיראק מטרה אסטרטגית, שוב במסלול התנגשות עם ארצות הברית לאור המהלכים של וושינגטון להטיל עליה מחדש את כל הסנקציות הבינלאומיות שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין. עם זאת, רובה המוחלט של מועצת הביטחון של האו"ם מתנגד למאמצים של ממשל טראמפ, לאור פרישתו החד-צדדית מהסכם הגרעין ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully