וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב קושי מנהלי: המשטרה לא תערער על איסור פרסום שם החשוד שניסה לרצוח את אשתו בדרום

27.9.2020 / 12:14

במשטרה חשבו תחילה להגיש ערעור על החלטת בית המשפט, אך לאחר בחינת התיק הגיעו למסקנה כי הדבר לא יקדם את החקירה, והחליט לוותר על כך. וואלה! NEWS הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה לצמצם את הצו ולפרסם את שם הגבר

בווידאו: מפגינים בדרישה לפרסם את שם החשוד בדקירת אשתו במצפה רמון/צילום: ענת ניר

וואלה! NEWS הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ערעור על ההחלטה שלא לפרסום את שמו של החשוד בניסיון רצח רעייתו במצפה רמון, ובקשה לפרסם אותו.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע ג'ורג' אמוראי אסר את פרסום שמו של הגבר החשוד בניסיון הרצח שאירע לפני כשבועיים - והדבר העלה את חמתם של גולשים ברשתות החברתיות, שבניגוד להחלטת בית המשפט פרסמו את שמו ותמונתו של החשוד.

במשטרה חשבו תחילה להגיש ערר על החלטת בית המשפט, אך לאחר בחינת תיק החקירה ויתרו על כך בשל קושי מנהלי. גורם המעורה בפרטים אמר כי פרסום שמו של החשוד לא יקדם את החקירה, ועל כן אין בסיס חוקי להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

מפוצלת זוג מצפה רמון. -, עיבוד תמונה
אי-פרסום השם מעורר סערה. בני הזוג/עיבוד תמונה, -

בדיון שהתקיים ביום שישי האחרון בבית משפט השלום בבאר שבע טען הגבר, שעל פי החשד דקר את אשתו 20 פעמים וחבט בה עם מערוך, כי "המקרה הזה צריך קודם להיבדק לעומק בפרטי פרטים ורק אחרי זה לתת את הדעת על הפרסום. הכי קל זה להרוס קריירה ומוניטין של 45 שנה. אני קצת מופתע מה כל כך הכמיהה הזו לבוא ולפרסם. ההורים שלי אנשים מבוגרים, אני לא צריך את כל מפח הנפש הזה כשעדיין המצב הוא מאוד רגיש. שווה לשקול אם בכלל לפרסם. המשפחה שלה יכולה למצוא דרך לפרסם. יצר הנקמנות שלהם הוא כרגע משהו מובן. אבל בוא נעצור את זה בינתיים. יכול להיות שיימצאו דברים מפתיעים. תנו לי את הצ'אנס הזה".

עוד בוואלה!

עשרות מפגינים בדרישה לפרסם את שם החשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

לכתבה המלאה

נציג המשטרה אמר בדיון, לעומת זאת, כי עמדתה היא שזכות הציבור לדעת, "שהפרסום יביא לעוד קורבנות אלימות לאזור אומץ להתלונן. פרסום שמו של החשוד לא יפגע בחקירה. שוחחנו עם המתלוננת והיא אמרה שאין לה בעיה לפרסם את שמו של בעלה ואת שמה כדי שכל המדינה תדע".

אולם, השופט קיבל את עמדת החשוד, ובסוף הדיון אסר על פרסום שמו. "הגם שנאספו ראיות שקושרות ואף מסבכות את המשיב בעבירות של ניסיון לרצח ופציעה זדונית שגרמה לחבלות חמורות, אין בפרסום שמו שלל המשיב כדי לתרום לביסוס וקידום העניין הציבורי ולפיכך בית המשפט לא מתיר לפרסם את שמו של המשיב",

התקרית התרחשה ביום שישי לפני כשבועיים, ובסופה נעצר הגבר בחשד לתקיפה חמורה של אשתו בעיר הדרומית. השוטרים איתרו את האישה כשהיא שרועה על הרצפה וסובלת מחבלות חמורות ובמצב קשה, אך מאז חל שיפור במצבה. מהמשטרה נמסר כי הכלים שבאמצעותם בוצעה התקיפה היו ככל הנראה סכין ומערוך. בעבר, בשנת 2019, התקבל כבר דיווח על אלימות במשפחה בין בני הזוג, שטופל אז בתל אביב.

הפגנה בתל אביב נגד ההחלטה לאי-פרסום שמו של החשוד בדקירת אשתו במצפה רמון - 27 לספטמבר 2020. ענת ניר, אתר רשמי
מחאה בתל אביב נגד ההחלטה שלא לפרסם את שם החשוד, היום/אתר רשמי, ענת ניר

עשרות מוחים ברחבי הארץ

עשרות בני אדם מפגינים היום ברחבי הארץ במחאה על איסור פרסום שם הגבר. המחאות, שנערכות תחת השם "הפגנת זעם - כי אנסים ורוצחים חשובים יותר למערכת המשפט", מתקיימות בירושלים, כרמיאל, תל אביב, באר שבע וחיפה.

המחאה תפסה תאוצה בין היתר בשל סערת רשת, במסגרתה פרסמו דמויות וארגונים שונים נגד אלימות כלפי נשים פוסטים וציוצים זועמים, המותחים ביקורת על החלטת השופט אמוראי. ארגון "פוליטיקלי קוראת", המעודד תקשורת פמיניסטית ברשת, כתב בפייסבוק כי השופט מגן על אדם אלים ומסוכן מפני הציבור - "במקום להגן על הציבור ממנו".

גם ארגון ויצ"ו גינה בחריפות את החלטת השופט ואמר כי מי שזקוקה להגנת בית המשפט היא הקורבן. עוד קרא לנשיא בית המשפט השלום לפטר את השופט אמוראי, שלדברי הארגון, שמו נקשר בתלונות רבות בנוגע לתפקודו המקצועי. "אנחנו קוראות לנשיא בית משפט להחליף לאלתר את שופט זה, שנקשרו לתפקודו המקצועי תלונות רבות במהלך העשור האחרון. החלטתו מחזקת את החשש שהשופט איננו ראוי לעסוק בתיק מעין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully