וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מפגינים בדרישה לפרסם את שם החשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

בירושלים, תל אביב ובאר שבע מפגינים עשרות במחאה נגד החלטת שופט השלום ב"ש ג'ורג' אמוראי לאסור את פרסום שמו של החשוד בתקיפת אשתו ופציעתה קשה לפני כשבועיים. המחאה התעוררה בשל סערת רשת שגינתה את פסיקת השופט וטענה כי התקבלה כדי "לא לפגוע במוניטין" של החשוד

בווידאו: מפגינים בדרישה לפרסם את שם החשוד בדקירת אשתו במצפה רמון/צילום: ענת ניר

עשרות בני אדם מפגינים היום (ראשון) ברחבי הארץ במחאה על איסור פרסום שמו של הגבר שניסה לרצוח את אשתו בת ה-31 במצפה רמון לפני כשבועיים - ופצע אותה קשה. המחאות, שנערכות תחת השם "הפגנת זעם - כי אנסים ורוצחים חשובים יותר למערכת המשפט", מתקיימות בירושלים, כרמיאל, תל אביב, באר שבע וחיפה.

בשבוע שעבר נערכה הפגנה ברקע המקרה, בה קראו המפגינים לרשויות החוק לפעול למיצוי הדין נגד החשוד במעשה. אולם, הפעם יפנו המפגינים אצבע מאשימה גם כלפי שופט בית המשפט השלום בבאר שבע, ג'ורג' אמוראי, שקבע כי שמו של החשוד לא יפורסם בעת הזו.

הפגנה בתל אביב נגד ההחלטה לאי-פרסום שמו של החשוד בדקירת אשתו במצפה רמון - 27 לספטמבר 2020. ענת ניר, אתר רשמי
הפגנה בתל אביב, היום/אתר רשמי, ענת ניר
הפגנה בבאר שבע נגד ההחלטה לאי-פרסום שמו של החשוד בדקירת אשתו במצפה רמון - 27 לספטמבר 2020. -, אתר רשמי
הפגנה בבאר שבע, היום/אתר רשמי, -

המחאה תפסה תאוצה בין היתר בשל סערת רשת, במסגרתה פרסמו דמויות וארגונים שונים נגד אלימות כלפי נשים פוסטים וציוצים זועמים, המותחים ביקורת על החלטת השופט אמוראי. ארגון "פוליטיקלי קוראת", המעודד תקשורת פמיניסטית ברשת, כתב בפייסבוק כי השופט מגן על אדם אלים ומסוכן מפני הציבור - "במקום להגן על הציבור ממנו". עוד כתבו "זה השופט ג'ורג' אמוראי שאמר לחשוד בניסיון רצח אשתו, דקירתה באכזריות מול פני ילדם המשותף והשחתת פניה, שביקש בדיון למנוע את פרסום שמו בכדי לא לפגוע במוניטין שלו 'תודה רבה לך, אמרת דברים חשובים' ".

עוד בוואלה

עשרות מחו ברחבי הארץ אחרי ניסיון הרצח במצפה רמון: "אפשר היה למנוע"

לכתבה המלאה
פוליטקלי קוראת ניסיון רצח במצפה רמון. צילום מסך, אתר רשמי
הפוסט של פוליטקלי קוראת/אתר רשמי, צילום מסך

גם ארגון ויצ"ו גינה בחריפות את החלטת השופט ואמר כי מי שזקוקה להגנת בית המשפט היא הקורבן. עוד קרא לנשיא בית המשפט השלום לפטר את השופט אמוראי, שלדברי הארגון, שמו נקשר בתלונות רבות בנוגע לתפקודו המקצועי. "אנחנו קוראות לנשיא בית משפט להחליף לאלתר את שופט זה, שנקשרו לתפקודו המקצועי תלונות רבות במהלך העשור האחרון. החלטתו מחזקת את החשש שהשופט איננו ראוי לעסוק בתיק מעין זה".

העיתונאית חן סרור-ארצי התייחסה גם היא להחלטת השופט אמוראי, וסיימה את הפוסט הביקורתי ב"שמישהו יעשה ריסטארט ליקום בבקשה". אחרים אף קראו לפרסם את שמו של השופט אם זה אוסר לפרסם את שמו של החשוד. "אם לשופט אמוראי חשוב יותר לשמור על מוניטין של רוצח בפוטנציאל מאשר להגן על האישה, אז נפרסם את שמו של השופט".

בדיון הארכת מעצרו של בן ה-41 בשבוע שעבר, אסר בית המשפט השלום בבאר שבע את פרסום שמו, זאת חרף המלצת נציג המשטרה שנכח בדיון לפרסם את שמו.

במהלך הדיון, אמר החשוד בדקירת אשתו כי על המקרה להיבדק לעומק לפני פרסום שמו והרס הקריירה שלו. "המקרה הזה צריך קודם להיבדק לעומק בפרטי פרטים ורק אחרי זה לתת את הדעת על הפרסום. הכי קל זה להרוס קריירה ומוניטין של 45 שנה. אני קצת מופתע מה כל כך הכמיהה הזו לבוא ולפרסם. תמיד יהיה זמן לבוא לפרסם את זה. מן הסתם זה לא הזמן כרגע".

לדבריו, הוריו הם אנשים מבוגרים והדבר יגרום להם מפח נפש. "שווה לשקול אם בכלל לפרסם", המשיך. "המשפחה שלה יכולה למצוא דרך לפרסם. יצר הנקמנות שלהם הוא כרגע משהו מובן. אבל בוא נעצור את זה בינתיים. יכול להיות שיימצאו דברים מפתיעים. תנו לי את הצ'אנס הזה".

בתום הדיון קבע השופט אמוראי כי שמו של החשוד לא יפורסם בעת הזו. "החקירה בעיצומה, והגם שנאספו ראיות שקושרות ואף מסבכות את החשוד בעבירות של ניסיון לרצח ופציעה זדונית שגרמה לחבלות חמורות, אין בשלב זה בפרסום שמו של החשוד כדי לתרום לביסוס וקידום העניין הציבורי. בית המשפט קיבל מנציג החקירה מידע לפיו קורבן העבירה מסכימה לפרסום שמה ואולם הסכמתה הינה רק אחד השיקולים, מה גם שבעניינו מעורב קטין שנחוץ להגן עליו".

שירה, האישה שבעלה ניסה לרצוח אותה ממצפה רמון. -, אתר רשמי
מאושפזת במצב קשה. שירה, האישה שנפצעה מדקירות בעלה/אתר רשמי, -

התקרית התרחשה ביום שישי לפני כשבועיים, ובסופה נעצר הגבר בחשד לתקיפה חמורה של אשתו בעיר הדרומית. השוטרים איתרו את האישה כשהיא שרועה על הרצפה וסובלת מחבלות חמורות ובמצב קשה, אך מאז חל שיפור במצבה. מהמשטרה נמסר כי הכלים שבאמצעותם בוצעה התקיפה היו ככל הנראה סכין ומערוך. בעבר, בשנת 2019, התקבל כבר דיווח על אלימות במשפחה בין בני הזוג, שטופל אז בתל אביב.

החשוד בניסיון לרצוח את אשתו במצפה רמון. -, אתר רשמי
חושש להרס המוניטין שלו. הבעל החשוד בדקירה/אתר רשמי, -

אמה של האישה אמרה כי השיפור שחל במצבה הוא "נס", וביקשה להודות לשכנים שהזעיקו את המשטרה למקום. "אני רוצה להגיד תודה לכל אילו שהצילו את הילדה שלי, הם מלאכים והזעיקו עזרה. השכנים וילדים ששיחקו מחוץ לבית ושמעו הכל, וקראו להורים שלהם ואמרו שיש צרחות וזעקות - הם הצילו את הבת שלי. כל אישה שמאוימת ומפחדת, וסופגת סבל נוראי מהבעל, אלימות פיזית ומילולית, צריכה לקום לברוח מבעלה. לפני שנה וחצי ניגשנו לעורך דין והוא שיכנע אותנו לעזוב את הגירושים וללכת לשלום בית", סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully