וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מחו ברחבי הארץ אחרי ניסיון הרצח במצפה רמון: "אפשר היה למנוע"

הפגנות מחאה על אלימות כלפי נשים נערכו בכמה מוקדים בעקבות דקירת בת 31 במצפה רמון בערב ראש השנה. "המקרה הזה יכול היה להימנע, ובמקום זה כמעט והסתיים ברצח. הממשלה לא עושה מספיק"

בווידאו: עשרות מפגינים במחאה על האלימות נגד נשים/צילום: ניב אהרונסון

עשרות מפגינים מחו הערב (שלישי) בשלושה מוקדים במחאה על אלימות נגד נשים, לאחר שאישה בת 31 נדקרה בערב ראש השנה במצפה רמון. המפגינים קראו לרשויות החוק לפעול על מנת למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד, ולמצות את הדין נגד החשוד במעשה.

"[אנחנו] לא שותקות בזמן ששוכבת בבית חולים אישה שהתלוננה בעבר במשטרה על אלימות במשפחה. המקרה הזה יכול היה להימנע, ובמקום זה כמעט והסתיים ברצח", נמסר מתנועת "אני אשה", אחד הגופים שארגנו את ההפגנה. "החגים אמורים להיות תקופה נעימה בחיק המשפחה, אך ישנן מאות אלפי משפחות בישראל שנמצאות בסיכון להתדרדר לאלימות במשפחה והממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את הרצח הבא!". התנועה דרשה מהממשלה להזרים באופן מיידי תקציבים ליישום תכנית למניעת אלימות במשפחה, שאושרו בממשלה.

הפגנה נגד אלימות נגד נשים לאחר ניסיון הרצח במצפה רמון, כיכר הבימה ת"א, 22 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"הממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את הרצח הבא". ההפגנה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

התקרית התרחשה ביום שישי האחרון, ובסופה נעצר גבר בן 41 בחשד לתקיפה חמורה של אשתו, בת 31, בעיר הדרומית. השוטרים איתרו את האישה כשהיא שרועה על הרצפה וסובלת מחבלות חמורות ובמצב קשה, אך מאז חל שיפור במצבה. מהמשטרה נמסר כי הכלים שבאמצעותם בוצעה התקיפה היו ככל הנראה סכין ומערוך. בעבר, בשנת 2019, התקבל כבר דיווח על אלימות במשפחה בין בני הזוג, שטופל אז בתל אביב.

אמה של האישה אמרה היום כי השיפור שחל במצבה הוא "נס", וביקשה להודות לשכנים שהזעיקו את המשטרה למקום. "אני רוצה להגיד תודה לכל אילו שהצילו את הילדה שלי, הם מלאכים והזעיקו עזרה. השכנים וילדים ששיחקו מחוץ לבית ושמעו הכל, וקראו להורים שלהם ואמרו שיש צרחות וזעקות - הם הצילו את הבת שלי. כל אישה שמאוימת ומפחדת, וסופגת סבל נוראי מהבעל, אלימות פיזית ומילולית, צריכה לקום לברוח מבעלה. לפני שנה וחצי ניגשנו לעורך דין והוא שיכנע אותנו לעזוב את הגירושים וללכת לשלום בית", סיפרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
הפגנה נגד אלימות נגד נשים לאחר ניסיון הרצח במצפה רמון, כרמיאל, 22 בספטמבר 2020. ענת ניר, אתר רשמי
"תודה לאלו שהצילו את הילדה שלי". ההפגנה נגד אלימות נגד נשים בכרמיאל, הערב/אתר רשמי, ענת ניר

"אסור שהדבר יחזור על עצמו ששום אישה לא תעבור. לפני החג היא אמרה לי: 'אני לא יודעת איך לעבור את החג הזה'", הוסיפה האם, ושסיפרה ששמעה חלקים מההתרחשות דרך הטלפון. "שעה לפני ערב החג היא הודיעה לנו: 'אימא אבא הוא הרביץ לי, אני יוצאת לכרמיאל', והוא אמר לנו 'אל תאמיני לה, לא עשיתי כלום'. היא אמרה לו שהיא עוזבת, ואמרתי לבת שלי: 'אנחנו באים אלייך לקחת אותך'. באותו רגע הוא נעלם ואנחנו שומעים את הקול שלה, בקול חנוק כאילו השטן מגיע אליה".

לדבריה, "שמענו את קולות המכות עם המערוך, ואז הקול שלה נעלם, והנכד צועק ונמצא בשלולית דם של אמא. מגיע לו את העונש הכי גדול בעולם, אני מאחלת לו מיתה הכי קשה. מה שעשית לה תעשה לעצמך".

שכנתם של הזוג, שהזמינה את המשטרה הגיעה היום לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם האישה מאושפזת. "אני רואה נס גלוי מול העניים שלי", אמרה. "אלוהים שמר עלייה, יש שינוי אדיר במצבה, היא לביאה, אישה חזקה. היא נלחמת למען הבן שלה, לא ניתן לו להשאיר לנו זוועות בראש. הוא היה שפוי לחלוטין כשיצא מהבית".

"מדובר במקרה מזעזע ומפלצתי של אלימות בתא המשפחתי", אמרו עו"ד בן מעוז וחיים שוקרני המלווים את המשפחה. "בצעד חריג ואמיץ החליטה המשפחה לחשוף את האירוע ואת כאבם וזאת במטרה למנוע את המקרה הבא. אנו מחזקים את ידי רשויות אכיפת החוק ונעשה את כל הדרוש על מנת שהדוקר ייענש במלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully