וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שיחה עם גנץ: השר יזהר שי חזר בו מכוונתו להתפטר

25.9.2020 / 0:18

בתום פגישה עם יו"ר כחול לבן, ברקע איומיו לפרוש מתפקידו בשל החלטת הממשלה להטיל סגר כללי, סוכם כי שי ימשיך לכהן כשר המדע והטכנולוגיה. מלשכתו נמסר כי הוא יוסיף להוביל את נושא הטיפול בקורונה בתוך המפלגה. "מביע אמון מוחלט במנהיגותו של גנץ"

בווידאו: שר הביטחון מתייחס לסגר החגים ולעלייה בתחלואה מקורונה/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ברקע ביקורתו על החלטת הממשלה להטיל סגר כללי מחמיר ואיומי ההתפטרות שלו. במהלך הפגישה, השניים דנו באירועי הימים האחרונים והגיעו להסכמות על המשך פועלו של השר שי כציר מרכזי בכחול לבן. בשל הימצאותו של גנץ בבידוד עם שובו מביקור בוושינגטון, הפגישה התקיימה בזום.

בהודעה מטעם לשכת שר המדע נמסר כי גנץ ושי שוחחו "על הערכים המשותפים שלהם, על רצונם המשותף לשים את ישראל לפני הכל, ועל השאיפה לייצר שיח מאחד ומחבר בחברה הישראלית". עוד נמסר כי שי ימשיך להוביל את נושא הטיפול במגיפה בתוך המפלגה וכחבר קבינט הקורונה.

בסיום הפגישה אמר השר שי: "אני מביע אמון מוחלט במנהיגותו ובהובלתו של בני גנץ. הצטרפתי למפלגה כדי לממש ביחד עם יו"ר כחול לבן ערכים משותפים ובראשם אהבת ישראל, אחדות ופיוס לאומי. נמשיך לעבוד יחד למען כלל אזרחי מדינת ישראל".

ח"כ יזהר שי, מליאת הכנסת 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ימשיך לכהן כשר המדע והטכנולוגיה. יזהר שי/ראובן קסטרו

שי היה בין מובילי ההתנגדות לאישור הסגר הכללי בישיבת הממשלה אמש, ואף שקל לפרוש מתפקידו בשל כך. השר עזב את הישיבה באמצע לאות מחאה על ההחלטה, והשאיר פתק ובו התנגדותו בהצבעה. בטרם עזיבתו הוא מתח ביקורת חריפה על דרך קבלת ההחלטות, האופן בו ראש הממשלה בנימין נתניהו עקף את קבינט הקורונה והשתיק את גורמי המקצוע, והחקיקה שתגביל את ההפגנות.

שר המדע ציין כי הדיון התקיים לסירוגין ללא הצבעה או סיכום מסודר בקבינט הקורונה. לדברי שי, "הייתה החלטה בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ושר הפנים בדיון טלפוני ביניהם וזו ההחלטה שמובאת בפנינו עכשיו. כרגע שמענו פירוט של ההחלטה הזו, אבל אף אחד מאיתנו, חברי קבינט הקורונה, לא ראה את כל פרטי ההחלטה הזו. אני יודע על מה אנחנו דנים, אבל אני לא יודע מה הפרטים המדויקים של ההחלטה הזו".

עוד בוואלה!

נתניהו: כשהסרנו מגבלות נוצר רפיון בציבור; ההפגנות - מדגרות קורונה

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
הגיע להסכמות עם שי על המשך פועלו כציר מרכזי בכחול לבן. גנץ/אתר רשמי, טל שחר

"חשוב ששרי הממשלה ידעו", הדגיש שי. "ההחלטה על סגר מלא, חמור מזה שחווינו בחודש מרץ, לא התקבלה בהצבעה בקבינט הקורונה, היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות, החוקרים ואנשי המקצוע במשרד האוצר שדיברו בפני הקבינט".

השר ציטט את דבריה של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג, לפיהם "זה יהיה סגר חסר תקדים, החמור ביותר שכל מדינה אחרת נקטה בו בכל רחבי העולם במהלך המגיפה הזו מאז החלה, והנזקים יהיו ארוכי טווח. המשמעות תהיה אבטלה חסרת תקדים, קריסה של עסקים, עלויות בלתי נתפסות, גירעון ענק בתקציב ומשמעויות חברתיות סוציאליות כבדות וארוכות טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully