וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: כשהסרנו מגבלות נוצר רפיון בציבור; ההפגנות - מדגרות קורונה

עודכן לאחרונה: 24.9.2020 / 23:34

שעות לפני החלת הסגר אמר רה"מ כי "כשפותחים את הכלכלה התחלואה עולה". נתניהו האשים פוליטיקאים פופוליסטיים" בעליה בתחלואה, טען שההפגנות מועילות לו פוליטית, והדף את הביקורת נגדו: "מנהיגות צריכה לקבל החלטות נכונות גם מול התקשורת והצייצנים"

בווידאו: רה"מ מאשים את הציבור ואת הפוליטיקאים בעלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לקראת הסגר הכללי שיחול מחר משעות הצהריים, בה אמר כי "בשל העלייה החדה בתחלואה בקורונה החלטנו היום על צעדים הכרחיים, צעדי הסגר הללו אינם קלים, אבל הצלת חיים קודמת לכל". הסגר, שאושר בישיבת הממשלה, צפוי להיכנס לתוקף לאחר שיאושר בשלוש קריאות במליאת הכנסת, בדיון שמתנהל בשעות אלה.

נתניהו אמר כי ישראל היתה מהמדינות הראשונות לפתוח את המשק מחדש לאחר הסגר הראשון, ולכן הייתה גם מהראשונות להשיב את המגבלות. "יש כלל אחד פשוט - כשפותחים את הכלכלה התחלואה עולה, ולצערי עם הסרת המגבלות נוצר רפיון בהקפדה על הוראות הבריאות", אמר. "הגל השני מכה בכל העולם וגם בנו. בימים האחרונים כמעט בכל המדינות במערב יש מספרי שיא של תחלואה, והן מטילות מגבלות חמורות על האזרחים שלהם, חלק מהמדינות גם מטילות סגרים על אזורים נרחבים".

לטענת ראש הממשלה, "מי שהוביל את זה הם פוליטיקאים פופוליסטיים, מקהלת הכל סבבה, שאמרו שהמחלה היא לא מחלה, וכי זו גחמה של איש אחד". הוא טען כי "אותם פוליטיקאים ופוליטקאיות מסמסו את ההחלטות שהבאנו לכנסת שהיו מצילות חיים, והיו יכולים למנוע את הצורך בסגר". עוד אמר, כי "מנהיגות צריכה לקבל את ההחלטות הנכונות גם אם הן קשות, וגם מול התקשורת והצייצנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת לקראת החמרת הסגר הכללי במדינה, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. 14 בספטמבר 2020. ללא, אתר רשמי
נתניהו בהצהרה, הערב/אתר רשמי, ללא

בנושא ההפגנות, אמר נתניהו כי מבחינה פוליטית, הן דווקא מסייעות לו. "אני שומע דברים הזויים, אומרים לי שאני רוצה את הסגר כדי למנוע הפגנות. זה מגוחך, את הסגר צריך לעשות כדי להציל חיים", הבהיר. "ההפגנות עצמן מבחינה פוליטית, ההפגנות האנרכיסטיות וההזויות האלה לא רק לא פוגעות בי הן עוזרות לי פוליטית, הציבור מואס בזה. אין בזה פגיעה פוליטית אלא פגיעה עצומה באמון הציבור", הוסיף. "ההפגנות האלה פשוט מפוררות את המשמעת. זו מדגרת קורונה ומדגרת אנרכיה, ולכן הוחלט למנוע בסגר הכללי הפגנות". למרות דבריו של נתניהו, טרם נמסר על הדבקות בקורונה שהתרחשו בהפגנות השבועיות מול מעונו.

נתניהו התייחס גם לויכוחים שליוו את ההתייעצויות שקדמו להחלטה על הסגר הכללי ואמר "היו התלבטויות אמיתיות כי חלק מהמומחים אמרו לנו שאפשר לחיות בלי סגר עם 2,000, 3,000 או 5,000 נדבקים ביום", הסביר נתניהו. "אבל הגענו כבר ל-7,000 נדבקים ביום, מערכת הבריאות נאנקת, מספר החולים הקשים ממריא, מספר המתים עולה, ביממה האחרונה מתו 59 אנשים, זה מחיר נורא".

לדבריו, "השאלה של איזון כלכלי היא שאלה אחרת מהשאלה האפידימיולוגית. אני מבין בכלכלה, ומצאתי את עצמי בכל כך הרבה מצבים שהייתי צריך לקבל החלטות נגד מומחים ונגד התקשורת ונגד מי שציקצקו וביקרו". הוא הוסיף כי "אני מכבד את המומחים, אבל בסוף אזרחי ישראל לא בוחרים בפקיד זה או אחר אלא במנהיגים. האחריות של המומחים היא להמליץ והאחריות של הדרג המדיני היא לקבל את ההחלטות".

עוד בוואלה!

עצבני, אפוקליפטי ונרגן: נתניהו דרס את אנשי המקצוע והשרים בדרך לסגר השני

לכתבה המלאה
פקקים בעקבות מחסום משטרתי שדרות רוקח לכוון תל אביב, 23 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים אוכפים את הסגר, היום בת"א/ראובן קסטרו

ראש הממשלה התייחס גם ליציאה מהסגר הקודם, ואמר שפתיחת אולמות האירועים היתה שגיאה ברורה, וייתכן שגם פתיחת שנת הלימודים. "אבל כשהתחלנו לשים הגבלות, בכנסת הסבירו לנו כל מיני אנשים שלא צריך את ההגבלות האלה, פשוט עצרו אותנו", הדגיש.

הוא תקף את יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, וח"כים מהאופוזיציה. "היא אמרה בתחילת אוגוסט שהיא רואה דעיכה בתחלואה ולפני שבוע אמרה שלא נגיע ל-600 חולים קשים", טען. "המומחית שאשא- ביטון שמוזמנת לאולפנים מתנגחת בי, וחוזרת אחרי מה שלפיד וליברמן אמרו, אלה שאמרו תפתחו תפתחו תפתחו. מסמסו את הדברים שהבאנו לכנסת".

נתניהו הוסיף כי הוא מקדם שני מהלכים נוספים שצפויים לסייע במאבק בקורונה. "בדיקות מהירות לקורונה שנותנות תוצאות תוך דקות ולא שעות, זה מאוד יעזור לכלכלה ושגרת היום שלנו, ואני עובד על קידום חיסון למדינת ישראל". הוא הוסיף כי "אני יכול להגיד מה שלא יכולתי להגיד קודם, יש אור בקצה המנהרה, כי כבר ברור לי שיהיה חיסון".

ניסנקורן: "המפגינים בבלפור אינם אחראים למשבר"

בתגובה לדברי נתניהו, אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן כי "‏מביש לראות שגם הערב נתניהו בוחר להמשיך להסית נגד המפגינים. כחול לבן מנהיגה קו אחראי של סולידריות חברתית, ונתניהו ממשיך לפלג לצרכיו הפוליטיים. כולם אשמים חוץ מראש הממשלה". הוא הוסיף כי "המפגינים בבלפור אינם אחראים למשבר, והם יוכלו להמשיך ולממש את זכותם הדמוקרטית ללא מגבלות הסגר, מיד לאחר הסרתו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "כן נתניהו, הבנו. אני אשם, גמזו אשם, שאשא-ביטון אשמה, המפגינים אשמים, הציבור אשם. אולי תפסיק להאשים את כל העולם בכישלון הנורא שלך. אתה ראש הממשלה. המחדל הזה שלך - מחדל נתניהו".

שאשא-ביטון כמסרה כי "זה זמן של סליחה וחסד. כל אחד מישראל נסלח. זו דרכי". בסביבת שאשא-ביטון הוסיפו כי "ראש הממשלה מחרחר קרב ומאשים את כולם במצב. זו לא דרכה של יפעת. העם לא צריך עכשיו הכפשות והטחת האשמות - זהו זמן של ביחד למען ניצחון על המגיפה".

שר המשפטים, אבי ניסנקורן במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
שר המשפטים אבי ניסנקורן בכנסת, השבוע/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

לפי מתווה הסגר, תושבת העבודה במגזר הציבורי והפרטי באופן מלא, למעט עובדים חיוניים. בנוסף לכך, יוגבלו ההפגנות מול מעון ראש הממשלה לכ-2,000 משתתפים בקפסולות, ייסגרו השווקים, ייסגרו כלל ענפי הספורט ותצומצם פעילות התחבורה הציבורית. עוד לפי המתווה, עד יום הכיפורים יורשו המתפללים לפקוד את בתי הכנסת בהתאם להנחיות שנכנסו לתוקפן עם תחילת הסגר. לאחר יום הכיפורים בתי הכנסת ייסגרו. תפילות והפגנות יתאפשרו בשטח פתוח בלבד, בקפסולות של עד 20 איש ובמרחק של עד קילומטר מהבית.

עם זאת, תותר יציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית, לצורך עבודה במקום חיוני, לצורך הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים. כמו כן, ניתן לצאת כדי להעניק סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי חיוני, מסגרות רווחה וטיפול סוציאלי חיוני. יינתן אישור לצאת למרחק של יותר מקילומטר גם לצורך יציאה לכנסת, להליך משפטי או לתרומת דם.

בנוסף לכך, תותר פעילות ספורטיבית המתחילה במקום המגורים, של יחיד או אנשים הגרים יחד, השתתפות בהלוויה או ברית של בן משפחה קרוב, טבילת נשים במקווה, טיפול חיוני בבעלי חיים, העברת קטין בין הורים שלא חיים יחד, העברת קטין שלו הורה יחיד היוצא לצורך חיוני להשגחת אדם אחר או לצורך הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully