וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בהצהרה לקראת הסגר: "מבטיח למפגינים שהם יחזרו למחות"

עודכן לאחרונה: 24.9.2020 / 22:03

במקביל לאישור צעדי ההגבלה הנוספים, מסר רה"מ החליפי הצהרה שבה תקף פוליטיקאים "שמוכנים לסכן חיי אדם בשביל רווח צר". כמעט במקביל, יו"ר האופוזיציה לפיד אמר בהצהרה משלו כי "זה מחדל, ואדם אחד חתום עליו - נתניהו". בהמשך הערב ימסור גם ראש הממשלה הצהרה

בווידאו: שר הביטחון מתייחס לסגר החגים ולעלייה בתחלואה מקורונה/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה החליפי בני גנץ מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת שבה תקף פוליטיקאים שלטענתו "קוראים לא להישמע להוראות ומוכנים לסכן חיי אדם בשביל רווח צר". הוא הבהיר כי הוא "מסרב להיגרר לפופוליזם, אובססיות וציניות, ומבקש לעסוק רק בהצלת חיים והצלת החברה". לטענתו, "כדי לנצח את הקורונה צריך להתמקד בהורדת התחלואה ותוך כדי לפעול גם לחסל את נגיף השנאה בקרבנו. את כל המריבות נשמור לזמן אחר".

הוא הסביר כי "עם ישראל יכול לנצח כל נגיף, כמו שהוא יכול להביס כל אויב, אבל לא נוכל לעשות זאת עם פלגנים". הוא הוסיף כי "זה לא מאבק בין מתפללים למפגינים, זה לא קשור לימין ושמאל". לדבריו,"שמפגין יגלה הבנה למתפלל ומתפלל יגלה הבנה למפגין, שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף".

"אסור שהשיסוי, שמובילים בעלי אינטרס, יביא לתבוסה במלחמה הזו", הוסיף גנץ. "ההחלטה על פתיחת המשק היתה מוקדמת מדי ורחבה מדי, כל זה פחות חשוב כעת ומה שנדרש כעת זה לעשות מעשה".

בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת 24 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"אסור שהשיסוי, שמובילים בעלי אינטרס, יביא לתבוסה". בני גנץ במהלך ההצהרה, הערב/אתר רשמי, -

מיד לאחר גנץ, מסר הצהרה גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. הוא תקף את התנהלות הממשלה במהלך המשבר, והציג תכנית משלו ליציאה מהסגר. "הסיבה לסגר הזה היא הניהול הכושל, הפוליטי, המרושל וההיסטרי של הממשלה הזו. של ראש הממשלה הזה", אמר לפיד. "זה מחדל, ואדם אחד חתום עליו - זה מחדל נתניהו".

הוא הוסיף כי "אנחנו נתפלל באחריות ונפגין באחריות. נקיים את כל ההנחיות. לא ניתן לנתניהו להפוך את זה למלחמה בין דתיים לחילונים. כולנו יחד במאבק נגד המחלה, במאבק להציל את הכלכלה. הממשלה לא שומרת עלינו, בואו נשמור אחד על השני". לדבריו, "כל דרגי המקצוע היו נגד הסגר. סתמו להם את הפה. יוצאים לסגר בלי שום תכנית. בלי להגדיר יעדים".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, כנסת, 27 יולי 2020. יאיר לפיד, אתר רשמי
"הממשלה לא שומרת עלינו, בואו נשמור אחד על השני". יו"ר האופוזיציה לפיד/אתר רשמי, יאיר לפיד

מאוחר יותר הערב ימסור גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לקראת הסגר הכללי שיחול מחר מהשעה 14:00 בצהריים. הסגר, שאושר בישיבת הממשלה, צפוי להיכנס לתוקף לאחר שיאושר בשלוש קריאות במליאת הכנסת, בדיון שמתנהל בשעות אלה. כמעט במקביל, ימסור גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ הצהרה משלו.

לפי מתווה הסגר שאושר בממשלה, תושבת העבודה במגזר הציבורי והפרטי באופן מלא, למעט עובדים חיוניים. בנוסף לכך, יוגבלו ההפגנות מול מעון ראש הממשלה לכ-2,000 משתתפים בקפסולות, ייסגרו השווקים, ייסגרו כלל ענפי הספורט ותצומצם פעילות התחבורה הציבורית.

עוד לפי המתווה, עד יום הכיפורים יורשו המתפללים לפקוד את בתי הכנסת בהתאם להנחיות שנכנסו לתוקפן עם תחילת הסגר לפי גודל המבנה ובקפסולות. לאחר יום כיפור בתי הכנסת ייסגרו. תפילות והפגנות יתאפשרו בשטח פתוח בלבד, בקפסולות של עד 20 איש ובמרחק של עד קילומטרים מהבית.

עם זאת, תותר יציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית, לצורך עבודה במקום חיוני, לצורך הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים. כמו כן, ניתן לצאת כדי להעניק סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי חיוני, מסגרות רווחה וטיפול סוציאלי חיוני. יינתן אישור לצאת למרחק של יותר מקילומטר גם לצורך יציאה לכנסת, להליך משפטי או לתרומת דם.

בנוסף לכך, תותר פעילות ספורטיבית המתחילה במקום המגורים, של יחיד או אנשים הגרים יחד, השתתפות בהלוויה או ברית של בן משפחה קרוב, טבילת נשים במקווה, טיפול חיוני בבעלי חיים, העברת קטין בין הורים שלא חיים יחד, העברת קטין שלו הורה יחיד היוצא לצורך חיוני להשגחת אדם אחר או לצורך הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully