וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראלית יצאה לבחריין לשיחות על ניסוח ההסכם בין המדינות

23.9.2020 / 10:37

על יציאת המשלחת סוכם בשיחת הטלפון בין נתניהו ליורש העצר של הממלכה, ובראשה עומדים ממלא מקום מנכ"ל רה"מ ומנכ"ל משרד החוץ. לפי גורמים בכירים, מטרת השיחות היא להתניע את התהליך ולמפות את הנושאים שיהיו חלק מההסכם

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

משלחת ישראלית בכירה יצאה הבוקר (רביעי) לבחריין לשיחות על ניסוח ההסכם בין המדינות - כך אמרו גורמים ישראלים בכירים לוואלה! NEWS. על יציאת המשלחת לבחריין סוכם אתמול בשיחת הטלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליורש העצר של בחריין הנסיך סלמאן בן חמד.

בראש המשלחת עומדים ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, ומשתתפים בה בכירים במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ובמשרדי ממשלה נוספים. המשלחת תקיים שיחות עם בכירים במשרד החוץ של בחריין ובלשכתו של יורש העצר.

נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. רויטרס
חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס

בטקס בוושינגטון בשבוע שעבר חתמו נתניהו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני על "הצהרת שלום", שכללה אמירות כלליות על היחסים בין המדינות וכן בנושא הפלסטיני. כעת שני הצדדים צריכים לגבש הסכם מפורט שיכלול גם הסכמי צד בשורה של תחומים.

גורמים בכירים אמרו כי מטרת השיחות היום היא להתניע את התהליך ולמפות את הנושאים שצריכים להיות חלק מההסכם. לדבריהם, ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות ישמש כתבנית שעל בסיסה ינוסח גם ההסכם עם בחריין.

עוד בוואלה!

שבוע לאחר ההסכם: נתניהו שוחח בטלפון עם יורש העצר של בחריין

לכתבה המלאה

המשלחת טסה לבחריין הבוקר בטיסה ישירה של חברת "ישראייר", שעברה מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית וצפויה לשוב לישראל בשעות הערב. זו הפעם הראשונה שמטוס של חברת תעופה מסחרית ישראלית נוחת בבחריין. עם הנחיתה, חברי המשלחת צפויים להיכנס לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully