וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר ההסכם: נתניהו שוחח בטלפון עם יורש העצר של בחריין

22.9.2020 / 18:22

ראש הממשלה שוחח עם סלמאן בן חמד לראשונה באופן פומבי מאז המדינות חתמו על נרמול היחסים בבית הלבן. יורש העצר של בחריין אמר בשיחה עם נתניהו כי ההסכם שנחתם עם ישראל יסייע לחיזוק הביטחון, היציבות והשגשוג במזרח התיכון

בווידאו: נתניהו מספר על השיחה עם יורש העצר של בחריין/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) בטלפון עם יורש העצר של בחריין סלמאן בן חמד. זוהי שיחה פומבית ראשונה בין השניים, לאחר שנחתם ההסכם בין המדינות לנרמול היחסים על מדשאת הבית הלבן.

יורש העצר של בחריין אמר בשיחה עם נתניהו כי ההסכם שנחתם עם ישראל יסייע לחיזוק הביטחון, היציבות והשגשוג במזרח התיכון. לפי הודעת סוכנות הידיעות הרשמית של בחריין השניים דנו בשיתוף הפעולה בין המדינות ובהתפתחויות באזור.

לאחר השיחה סיפר נתניהו כי השיחה הייתה ידידותית. "חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחרין לישראל, הופכים את השלום הזה - שלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים הללו, ואתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד", אמר נתניהו.

יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד בן עיסא אל-חליפה, בפגישה עם יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, במאנאמה שבבחריין. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
דנו בהתפתחויות באזור. יורש העצר של בחריין בפגישה עם קושנר בתחילת החודש/רויטרס

ממשרד החוץ נמסר כי "בהמשך לחתימה על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין הדיפלומטים הישראלים ברחבי העולם החלו להפגש ולפתח שיח עם עמיתיהם משתי המדינות במטרה להדק את הקשר ולחזק את היחסים ושיתוף הפעולה".

על פי ההודעה, השבוע התקיימה פגישה רשמית ראשונה בשגרירות ישראל במוסקבה בין הממונה הזמנית קרן כהן גת והיועצת לענייני מזרח תיכון ועניינים אסטרטגיים, יפעת עמדי, לבין עמיתם הבחרייני, הדיפלומט מר ג'סים בלזק. פגישה נוספת התקיימה בבאקו שבאזרבייג'ן, שם נפגש שגריר ישראל, ג'ורג' דיק, עם מ"מ שגריר איחוד האמירויות, ובפעם הראשונה דיפלומטים משתי המדינות ניהלו שיחה בערבית.

השיחה בין המנהיגים מגיעה לאחר שאמש שוחח שר התקשורת יועז הנדל עם מקבילו בבחריין כאמל בין אחמד מוחמד. השניים דנו בקידום משותף של טכנולוגיות תקשורת מתקדמות, פתיחה של דיוור וקווי טלפון ישירים בין המדינות ושיתוף פעולה בנושאי סייבר ותקשורת לווינית. השרים סיכמו על המשך עבודה משותפת והזמינו אחד את השני לארצם לביקור עבודה.

ביום שישי רמז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי כוויית עשויה להיות המדינה הערבית הבאה לנרמל את יחסיה עם ישראל. הוא אמר את הדברים בתום פגישה עם בנו של אמיר כוויית בבית הלבן. בעבר, בכירים במדינה הכחישו בתוקף את האפשרות שהיא תנרמל את יחסיה עם ישראל בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully