וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני לאמירויות ובחריין: "איך נתתם לישראל בסיסים באזור?"

באיראן ממשיכים לאיים על הנסיכויות בעקבות הסכמי הנורמליזציה, והנשיא הזהיר כי הן יישאו באחריות לכל "ההשלכות". לדבריו, ישראל "מבצעת יותר ויותר פשעים בפלסטין מדי יום. איך יכולתם להושיט לה יד?"

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (רביעי) כי איחוד האמירויות הערביות ובחריין ישאו באחריות לכל "השלכות" הנורמליזציה עם ישראל. זאת לאחר שאתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרי החוץ של בחריין ואיחוד האמירויות הערביות חתמו על הסכמים לכינון קשרים דיפלומטיים מלאים בטקס בבית הלבן.

בנאומו בישיבת הממשלה, אמר רוחאני כי ישראל "מבצעת יותר ויותר פשעים בפלסטין מדי יום". לדברי נשיא איראן, "חלק ממדינות האזור, בני עמם הם מוסלמים אדוקים, אך שליטיהם אינם מבינים בדת ולא את חובתם לאומה הפלסטינית, לאחיהם המדברים בשפתם", אמר בדבריו ששודרו בטלוויזיה. "איך יכולתם להושיט את ידיכם לישראל? ואז אתם רוצים לתת להם בסיסים באזור? כל ההשלכות הקשות לכך יהיו עליכם".

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין אחמד אל-חליפה בטקס חתימת הסכמי אברהם בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020. AP
טראמפ, נתניהו ושרי החוץ של האמירויות ושל בחריין בבית הלבן, אתמול/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול כי הוא צופה שישראל וכמה מדינות ערביות נוספות, כולל יריבתה האזורית של איראן ערב הסעודית, יחתמו בקרוב על הסכמים משלהן.

איראן הזהירה לאחרונה את בחריין כי היא הפכה שותפה ל"פשעיה" של ישראל והאשימה את איחוד האמירויות בבגידה בעולם המוסלמי. בחריין ניתקה את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן ב-2016, ואיחוד האמירויות צמצמה את היחסים על רקע המתיחות בין ריאד לטהראן. בחריין, שבראשה עומדת בית מלוכה סוני, מתמודדת עם תסיסה ארוכת שנים בקרב הקהילה השיעית, שהיא הרוב במדינה. היא מאשימה את איראן בתמיכה בהפגנות נגד המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully