וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: יש סיכוי שכווית תנרמל יחסים עם ישראל בקרוב מאוד

18.9.2020 / 22:43

נשיא ארה"ב אמר את הדברים בתום פגישה עם בנו של אמיר כווית בבית הלבן, שקיבל בשמו עיטור צבאי. זאת אחרי שבנסיכות אמרו לאחרונה כי היא תהיה "האחרונה בעולם הערבי שתנרמל יחסים עם ישראל". האמיר בן ה-91 עובר טיפולים בארה"ב

עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, רמז היום (שישי) כי כווית עשויה להיות המדינה הערבית הבאה לנרמל את יחסיה עם ישראל. הוא אמר את הדברים בתום פגישה עם בנו של אמיר כווית בבית הלבן. בעבר, בכירים במדינה הכחישו בתוקף את האפשרות שהיא תנרמל את יחסיה עם ישראל בקרוב.

עוד אמר טראמפ כי בנוסף לכווית, ישנן עוד מדינות ערביות ומוסלמיות - בין שבע לשמונה - המעוניינות להצטרף לתכנית השלום שלו, ולנרמל את יחסיהן עם ישראל, בדומה לאיחוד האמירויות ובחריין, שעמן חתמה ישראל על הסכמים לנרמול היחסים השבוע.

לפני מסיבת העיתונאים, טראמפ העניק לאמיר כווית סבאח אל-אחמד א-סבאח בן ה-91 את לגיון ההצטיינות, עיטור צבאי אמריקני שמחולק רק על ידי נשיא ארצות הברית, בדרך כלל למנהיגי מדינות אחרות. הפעם האחרונה שהוא ניתן הייתה ב-1991. בנו של האמיר, שמצבו הבריאותי התדרדר לאחרונה, קיבל את העיטור בשמו.

הבית הלבן מסר כי א-סבאח, המטופל בארצות הברית, קיבל את העיטור בזכות תפקידו במאמצים לפתרון סכסוכים במזרח התיכון, בהם החרם של מדינות המפרץ על קטאר.

אמיר כווית, סבאח אל-אחמד אל-ג'אבר א-סבאח, בוועידת מדינות המפרץ בערב הסעודית. 10 בדצמבר 2019. AP
אמיר כוויית בוועידת מדינות המפרץ בערב הסעודית בשנה שעברה/AP

לפני כמה שבועות, אחרי ההודעה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, צוטטו בכירים כוויתים בכלי התקשורת המקומיים אומרים כי "כווית תהיה המדינה האחרונה בעולם הערבי שתנרמל יחסים עם ישראל". בפברואר, יו"ר הפרלמנט של כווית, מרזוק אל-רנאים, השליך לפח בהפגנתיות עותק של "עסקת המאה", ואמר כי "מקומה האמיתי בפח הזבל של ההיסטוריה".

עוד בוואלה!

"שנה טובה": שר החוץ של האמירויות בירך בעברית את אזרחי ישראל

לכתבה המלאה

בכינוס של יושבי ראש של פרלמנטים ערבים, שהתקיים אז בעמאן, בירת ירדן, אל-רנאים אף פנה אל טראמפ אישית. "תן לנו, לאומה הערבית, לומר לך - מה אם נציע לכם סכום גבוה יותר ממה שהצעתם לנו כדי שתעזבו את המקומות הקדושים שלנו ולצאת מהאדמה הקדושה שלנו?", הפציר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully