וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: שתי מדינות נוספות מוכנות להצטרף להסכם עם ישראל בזמן הקרוב

נשיא ארה"ב אמר כי ארבע או חמש מדינות ערביות נוספות מעוניינות לנרמל את היחסים עם ישראל, לאחר ההסכם עם בחריין ואיחוד האמירויות. "דיברתי עם שתיים מהמדינות האלו אתמול, והן מוכנות לנסות את זה בקרוב", הוסיף. לדבריו, סעודיה תכונן אף היא יחסים עם ישראל

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) כי ארבע או חמש מדינות ערביות נוספות מעוניינות להצטרף ולנרמל את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, בעקבות ההסכם שנחתם בבית הלבן עם בחריין ואיחוד האמירויות הערביות. "דיברתי עם שתיים מהמדינות האלו אתמול, והן מוכנות לנסות את זה בקרוב", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

"אנחנו נקבל שלום ברחבי המזרח התיכון בלי דם שיישפך בחול", אמר טראמפ. "אני חושב שגם ערב הסעודית תיכנס להסכם". הוא הסביר כי "זו ההרגשה שלי. זה לא מבוסס על ידע, מלבד כמה שיחות שקיימתי עם המלך סלמאן בנושא".

טראמפ הוסיף כי "לדעתי בסוף כולם יצטרפו, חלק מהם בתקופה הקרובה מאוד". לדבריו, "בסופו של דבר, גם הפלסטינים יצטרפו להסכמים. אנחנו חותמים על הסכמים עם כל המדינות שמממנות אותם".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. 17 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במסיבת העיתונאים הלילה/רויטרס, רויטרס

כבר ביום שלישי אמר טראמפ כי "יש עוד חמש או שש מדינות שאני חושב שגם יחתמו על הסכמי נורמליזציה בהמשך". הוא אמר את הדברים בעת שקיבל את פניהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בבית הלבן, לפני טקס החתימה על ההסכמים עם בחריין ואיחוד האמירויות. טראמפ הדגיש כי גם הפלסטינים יצטרפו להסכמים האלה בזמן המתאים.

בשבוע שעבר, אמר טראמפ לפני החלטת בחריין להצטרף להסכם הנורמליזציה עם ישראל, כי ייתכן שמדינה אחרת תצטרף להסכם המדיני בין ישראל לאיחוד האמירויות. הוא לא גילה את שמה של המדינה שעשויה להיות הבאה שתצטרף, אך אמר כי ערב הסעודית תעשה זאת בסופו של דבר. "אתם תשמעו על מדינות אחרות שנכנסות להסכם בפרק הזמן הקרוב, ונוכל לקבל שלום במזרח התיכון", אמר.

עוד בוואלה!

טראמפ: ייתכן כי מדינה נוספת תצטרף להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. רויטרס
טראמפ יחד עם נתניהו בטקס חתימת ההסכמים עם האמירויות ובחריין/רויטרס

הנשיא האמריקני הוסיף כי "מה שבסופו של דבר יקרה הוא שיהיו לא מעט מדינות שייכנסו, לאחר שהגדולות הולכות להיכנס". לדבריו, "דיברתי עם מלך ערב הסעודית, אנחנו מדברים על זה. ותוכלו לראות אותם נכנסים".

במסיבת העיתונאים שנערכה הלילה בבית הלבן, התייחס טראמפ גם לדיווחים לפיהם כמה מעובדי הבית הלבן נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה לאחר הטקס. כשנשאל על הנושא אמר טראמפ כי איש צוות אחד בבית הלבן נדבק בנגיף הקורונה. "מדובר רק באיש צוות אחד ולא נפגשתי איתו", אמר. "לא מדובר בעובד שהיה קרוב אליי". דוברת הבית הלבן קיילי מקניני אמרה במסיבת העיתונאים כי המקרה "לא השפיע" על האירועים בבית הלבן.

מוקדם יותר אישרו בדוברות הבית הלבן כי עודכנו בכמה מקרים של הדבקה בנגיף, אך ראש הסגל של המעון אמר כי אינו מוכן לספק פרטים נוספים. "אני אף פעם לא מגיב לשום נושא שקשור לבריאות בבית הלבן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully