וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ייתכן כי מדינה נוספת תצטרף להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות

10.9.2020 / 23:43

נשיא ארה"ב שיגר את ההצהרה לקראת טקס החתימה על ההסכם בין ישראל והאמירויות, ורמז כי סעודיה היא המדינה הצפויה להצטרף לנורמליזציה. "דיברתי עם המלך סלמאן, אנחנו מדברים. ותוכלו לראות אותם נכנסים", אמר. עד כה ניסו בבית הלבן לשכנע את בחריין ועומאן להצטרף להסכם

בווידאו: טראמפ מביע תקווה שערב הסעודית תצטרף להסכם הנורמליזציה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) כי ייתכן שמדינה אחרת תצטרף בקרוב להסכם המדיני שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. ממשל טראמפ, שצפוי לארח ביום שלישי הקרוב את טקס החתימה על ההסכם יחד עם משלחות ישראל ואיחוד האמירויות, ניסה לגרום למדינות אחרות במפרץ, כמו בחריין ועומאן, להצטרף לנורמליזציה עם ישראל.

ישראל ואיחוד האמירויות הערביות סיכמו בחודש שעבר לנרמל את היחסים, בעסקה שטראמפ סייע לסגור. הוא לא גילה את שמה של המדינה שעשויה להיות הבאה שתצטרף, אך ניבא כי ערב הסעודית תעשה זאת בסופו של דבר. "אתם תשמעו על מדינות אחרות שנכנסות להסכם בפרק הזמן הקרוב, ונוכל לקבל שלום במזרח התיכון", אמר.

הנשיא האמריקני הוסיף כי "מה שבסופו של דבר יקרה הוא שיהיו לא מעט מדינות שייכנסו, לאחר שהגדולות הולכות להיכנס". לדבריו, "דיברתי עם מלך ערב הסעודית, אנחנו מדברים על זה. ותוכלו לראות אותם נכנסים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו בבית הלבן, הערב. 10 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, הערב/רויטרס, רויטרס

שגרירות ערב הסעודית בוושינגטון לא הגיבה לשאלה האם נציג סעודי כלשהו צפוי להשתתף בטקס החתימה על ההסכם בין ישראל לאמירויות בשבוע הבא בבית הלבן.

אתמול הודיע יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר כי ממשלת ערב הסעודית הסכימה לפתוח את המרחב האווירי שלה לכל הטיסות היוצאות מישראל לכיוון מזרח. בתדרוך לכתבים שנערך לקראת טקס החתימה על ההסכם עם האמירויות בבית הלבן בשבוע הבא, הסביר קושנר כי בעקבות ההחלטה הסעודית, כל מטוס שיגיע מישראל ויבקש אישור מעבר במרחב האווירי הסעודי יקבל אותו.

עוד בוואלה!

כישלון לפלסטינים: הליגה הערבית לא גינתה את ההסכם בין ישראל לאמירויות

לכתבה המלאה

למרות שערב הסעודית לא הלכה אחרי איחוד האמירויות והודיעה על נרמול היחסים, מתן רשות למטוסים ישראלים להשתמש במרחב האווירי הסעודי הינו צעד משמעותי ביותר, בעל השלכות על הכלכלה והתיירות בישראל. קושנר הודה למלך ערב הסעודית סלמאן וליורש העצר מוחמד בן סלמאן על המחווה, והדגיש כי הנושא הפלסטיני חשוב מאוד לשניהם.

בתחילת השבוע שוחח טראמפ עם סלמאן מלך ערב הסעודית, ובירך אותו על פתיחת השמיים לטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות, בעקבות הסכם נרמול היחסים בין המדינות. סלמאן הבהיר כי ארצו נחושה למצוא פתרון לסוגיה הפלסטינית - שבבסיסו יוזמת השלום הערבית.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי בשיחת טלפון שקיימו השניים טראמפ דחק במלך סלמאן לשוחח עם מדינות נוספות במפרץ בניסיון לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. שר החוץ של ערב הסעודית, פייסל בן פרחאן, אמר כי פתיחת המרחב האווירי לטיסות אינה מעידה על שינוי בעמדתה הנחושה של הממלכה ביחס לסוגיה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully