וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון לפלסטינים: הליגה הערבית לא גינתה את ההסכם בין ישראל לאמירויות

עודכן לאחרונה: 9.9.2020 / 20:20

הרשות הפלסטינית, המשמשת בימים אלה כנשיאה התורנית של הליגה, לא הצליחה להביא לפרסום של הגינוי לנורמליזציה. שר החוץ תקף את אבו דאבי, וקרא למדינות להדגיש כי לא ינרמלו את היחסים עם ישראל כל עוד לא הוקמה מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפלסטינים נכשלו בניסיון להעביר החלטת גינוי להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית. הודעת הסיכום של המפגש לא כללה גינוי להסכם. עוזר מזכ"ל הליגה הערבית חוסאם זכי אמר בסיום הכינוס כי בין שרי החוץ היה "חוסר הסכמה בנושא הפלסטיני".

הפלסטינים משמשים בימים אלה כנשיאים התורנים של הליגה הערבית. שר החוץ הפלסטיני ריאד מאלכי, שנאם בישיבה מטעם הרשות הפלסטינית, תקף את איחוד האמירויות ואת הסכם הנורמליזציה עם ישראל. הוא קרא למדינות ערב להדגיש מחדש כי לא תהיה נורמליזציה עם ישראל כל עוד לא הוקמה מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

מנהיגי הליגה הערבית נפגשים בקהיר. 1 בפברואר 2020. רויטרס
"חוסר הסכמה בנושא הפלסטיני". מנהיגי הליגה הערבית נפגשים בקהיר, לפני כחצי שנה/רויטרס

זכי ציין כי במהלך ישיבת שרי החוץ הערבים בוצעו כמה תיקונים לנוסח הצעת ההחלטה שהביאו הפלסטינים נגד ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, אך למרות כל התיקונים - לא הושגה הסכמה והוחלט לא לפרסם כל החלטה בנושא. הודעת הסיכום של מפגש שרי החוץ כללה לבסוף רק הבעת תמיכה בפלסטינים ובזכותם למדינה עצמאית על בסיס קווי 1967 שבירתה מזרח ירושלים.

עוד בוואלה!

טקס החתימה על ההסכם עם האמירויות יתקיים בבית הלבן ביום שלישי הבא

לכתבה המלאה

השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אנוואר גרגאש אמר בנאומו במהלך הכינוס כי הסכם הנורמליזציה עם ישראל לא בא על חשבון הסוגיה הפלסטינית, וכי ההסכם כלל התחייבות ישראלית לעצור את מהלך הסיפוח בגדה המערבית.

אמש אמרו לוואלה! NEWS בכירים בבית הלבן, כי טקס החתימה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות יתקיים בבית הלבן ביום שלישי הבא - 15 בספטמבר. לדברי הבכירים, טקס החתימה יתקיים תחת חסותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וישתתפו בו משלחת ישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשלחת בכירה מאיחוד האמירויות בראשות שר החוץ עבדאללה בן זאיד.

מטוס אל על נוחת באבו דאבי. רויטרס
מטוס אל על נוחת באבו דאבי, בשבוע שעבר/רויטרס

בכירים בבית הלבן ציינו כי כל אמצעי הזהירות יינקטו כדי להבטיח את הבריאות של כל חברי המשלחות על רקע מגיפת הקורונה.פקידים ישראלים ואמריקנים ציינו כי ההסכם לנרמול היחסים בין המדינות, שהוכרז בחודש שעבר, יוגדר כ"חוזה שלום", לבקשת ישראל. לדבריהם, ישראל מעוניינת לחתום על "חוזה שלום" כדי שיהיה לו מעמד יציב ורציני שבצידו תהיה גם מחויבות גדולה יותר של שני הצדדים.

במקביל, ארצות הברית וישראל ממשיכות במגעים עם מדינות ערביות נוספות ובראשן בחריין וסודאן, בניסיון להביא לפריצת דרך עימן לקראת הסכמי נורמליזציה, עוד לפני טקס החתימה בוושינגטון. עדיין לא ברור אם הדבר יתאפשר.

חמאס מסר בתגובה להחלטת כי "מצער שהליגה הערבית הפילה את הצעת ההחלטה המגנה את הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל, שכן חוסר יכולתה של הליגה לפרסם החלטה זו מפתה את ממשלת הכיבוש והממשל האמריקני להמשיך ביישום תוכנית החיסול של הסוגיה הפלסטינית".
עוד נמסר כי "על הליגה הערבית להביע את מצפונה של האומה הערבית המתנגדת לנורמליזציה ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully