וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות יוגדר "חוזה שלום" ויאושרר בכנסת

5.9.2020 / 19:12

בעוד כשבוע צפוי להיחתם בוושינגטון ההסכם שיקבל מעמד זהה להסכמים עם מצרים וירדן. באבו דאבי קיבלו את בקשת ישראל לחתום על חוזה שיעניק מחוייבות גדולה יותר של הצדדים למהלך. במקביל, נמשכים המגעים עם בחריין וסודאן בניסיון להביא לפריצת דרך לפני הטקס

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

ההסכם שייחתם בעוד כשבוע ימים בוושינגטון בין ישראל לאיחוד האמירויות יהיה "חוזה שלום" בעל מעמד משפטי ומדיני זהה להסכמי השלום עם מצרים וירדן - כך אמרו לוואלה! NEWS פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים.

במהלך השיחות של המשלחת הישראלית והאמריקנית באבו-דאבי ביום שני, ביקשה ישראל כי המסמך שייחתם בין שתי המדינות יהיה "חוזה שלום". איחוד האמירויות קיבלה את הבקשה הישראלית. הפקידים הבכירים ציינו כי ישראל רוצה לחתום על "חוזה שלום" כדי שיהיה לו מעמד יציב ורציני שבצידו תהיה גם מחוייבות גדולה יותר של שני הצדדים.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור המשלחת הישראלית באבו דאבי, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים ציינו כי "חוזה השלום" עם איחוד האמירויות יצטרך לעבור אישרור בהצבעה בכנסת ובמועצה הפדרלית הלאומית של איחוד האמירויות. גם הסכמי השלום עם מצרים וירדן היו צריכים להתקבל גם בהצבעה בכנסת.

עדות להסכמה בין הצדדים באה לידי ביטוי בפרוטוקול הכלכלי עליו חתם ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ עם נגיד הבנק המרכזי של איחוד האמירויות, במהלך השיחות באבו-דאבי, ובו נכתב כי החתימה עליו הינה "הקדמה לחתימה בוושינגטון על חוזה שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה".

פקידים ישראלים בכירים ציינו כי עדיין לא נקבע מועד סופי לטקס החתימה בוושינגטון אולם הוא צפוי להתרחש בשבוע שמתחיל ב-14 בספטמבר. לשכת ראש הממשלה כבר ביקשה מחברת אל על להעמיד מטוס נוסעים בכוננות לאפשרות של המראה לוושינגטון במוצאי שבת הבאה או יממה לאחר מכן.

ההסכם שייחתם בעוד כשבוע ימים בוושינגטון בין ישראל לאיחוד האמירויות. -, אתר רשמי
"הקדמה לחתימה בוושינגטון על חוזה שלום". הפרוטוקול הכלכלי שנחתם בין ישראל לאמירויות/אתר רשמי, -

במקביל, ארצות הברית וישראל ממשיכות במגעים עם מדינות ערביות נוספות ובראשן בחריין וסודאן, בנסיון להביא לפריצת דרך עימן לקראת הסכמי נורמליזציה, עוד לפני טקס החתימה בוושינגטון. עדיין לא ברור אם הדבר יתאפשר.

במידה ולא יושגו עד אז הסכמים נוספים צפוי הבית הלבן להזמין לטקס החתימה של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות שגרירים של מדינות ערביות רבות - כולל כאלה שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל - במטרה להראות שההסכם זוכה לתמיכה ערבית רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully