וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס החתימה על ההסכם עם האמירויות יתקיים בבית הלבן ביום שלישי הבא

עודכן לאחרונה: 8.9.2020 / 21:32

בכירים ששוחחו עם וואלה! NEWS אמרו כי הטקס יתקיים תחת חסותו של טראמפ וישתתפו בו משלחת ישראלית בראשות נתניהו ומשלחת מאיחוד האמירויות בראשות שר החוץ. באירוע החגיגי, הראשון מסוגו זה יותר מ-25 שנה, יחתמו הצדדים על "חוזה שלום"

בווידאו: נתניהו מודיע שטיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה/עריכה: ניר חן

טקס החתימה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות יתקיים בבית הלבן ביום שלישי הבא, 15 בספטמבר - כך אמרו הערב (שלישי) לוואלה! NEWS בכירים בבית הלבן.

לדברי הבכירים, טקס החתימה יתקיים תחת חסותו של הנשיא דונלד טראמפ, וישתתפו בו משלחת ישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשלחת בכירה מאיחוד האמירויות בראשות שר החוץ עבדאללה בן זאיד. בכירים בבית הלבן ציינו כי כל אמצעי הזהירות יינקטו כדי להבטיח את הבריאות של כל חברי המשלחות על רקע מגיפת הקורונה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היועץ ג'ראד קושנר השליח ג'ייסון גרינבלט והשגרירים דיוויד פרידמן ורון דרמר ב-25 במרץ 2020. AP
הטקס יתקיים חת חסותו של הנשיא. נתניהו וטראמפ בבית הלבן, מרץ/AP

טקס החתימה יהיה הראשון בוושינגטון של הסכם בין ישראל למדינה ערבית מזה יותר מ-25 שנה. זו גם תהיה הפעם הראשונה אי פעם בה ראש ממשלה ישראלי ייפגש בפומבי עם שר בממשלת איחוד האמירויות. בשני העשורים האחרונים התקיימו פגישות רבות בין בכירים משני הצדדים אולם הן נחשבו חשאיות.

נתניהו אישר את הגעתו ואמר כי הוא "גאה לצאת בשבוע הבא לוושינגטון, בהזמנת הנשיא טראמפ, ולהשתתף בטקס ההיסטורי בבית הלבן לכינון הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות".

עוד בוואלה!

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות יוגדר "חוזה שלום" ויאושרר בכנסת

לכתבה המלאה
יועצו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, לצד היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות טחנון בן זאיד ויו"ר המל"ל מאיר בן שבת באבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
קושנר, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי של האמירויות בביקור באבו דאבי/רויטרס

פקידים ישראלים ואמריקנים ציינו כי ההסכם לנרמול היחסים בין המדינות, שהוכרז בחודש שעבר, יוגדר כ"חוזה שלום", לבקשת ישראל. לדבריהם, ישראל מעוניינת לחתום על "חוזה שלום" כדי שיהיה לו מעמד יציב ורציני שבצידו תהיה גם מחויבות גדולה יותר של שני הצדדים.

במקביל, ארצות הברית וישראל ממשיכות במגעים עם מדינות ערביות נוספות ובראשן בחריין וסודאן, בניסיון להביא לפריצת דרך עימן לקראת הסכמי נורמליזציה, עוד לפני טקס החתימה בוושינגטון. עדיין לא ברור אם הדבר יתאפשר.

אם לא יושגו עד אז הסכמים נוספים צפוי הבית הלבן להזמין לטקס החתימה של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות שגרירים של מדינות ערביות רבות - כולל כאלה שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל - במטרה להראות שההסכם זוכה לתמיכה ערבית רחבה.

מטוס אל על נוחת באבו דאבי. רויטרס
מטוס אל על נוחת לראשונה באבו דאבי, בחודש שעבר/רויטרס

לפי גורם ישראלי בכיר, החתימה תתקיים שבוע לפני שמשלחת רשמית ראשונה מאיחוד האמירויות תנחת בישראל. המשלחת תכלול נציגים מקצועיים מתחומי הכלכלה, המדע, התרבות, התיירות והיחסים הדיפלומטיים, שיקיימו שיחות גומלין עם מקביליהם בישראל.

לפני כשבועיים התרחש הדבר ההפוך, כשמטוס אל על ובו משלחת נציגים מישראל ומארצות הברית נחת לראשונה באבו דאבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully