וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק ההייטק, הנורמליזציה עם איחוד האמירויות כבר הופכת למציאות

5.9.2020 / 15:30

זמן קצר לאחר ההצהרה על ההסכם החלו לזרום לישראל פניות ממשקיעים במפרץ הפרסי. לצד שיתופי פעולה עסקיים, השינוי ביחסי המדינות יאפשר לישראלים להשתתף בכנסים בינלאומיים במרחק שלוש שעות טיסה בלבד. הצפי: בשנים הקרובות 10% מההשקעות בשוק יגיעו מהאמירויות

בווידאו: נתניהו מודיע שטיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה/עריכה: ניר חן

שעות ספורות לאחר ההכרזה על הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות הערביות החל חשבון הלינקדאין של GO ביטוח דיגיטלי מבית "הכשרה חברה לביטוח" לקבל עשרות פניות לשיתופי פעולה. בהמשך נספרו כבר 70 פניות מאנשי עסקים מהאמירויות.

"לפי סוג האנשים ותוכן הפניות, הבנתי שהם בוחנים את המוצר שלנו", סיפר סמי ברקוביץ', ראש אגף מערכות מידע בחברה. "מרבית הפניות הגיעו ממשקיעים, יועצים, מנהלי חברות ביטוח, אנשי פינטק ואינשורטק (ביטוח טכנולוגי - מ"ל), ועוד. באופן מפתיע מדובר בדרגי ניהול בכירים ומעלה שמעוניינים בשיתופי פעולה וגם בהשקעות. עם חלק לא קטן מהפניות יזמנו גם שיחות המשך", הוסיף ברקוביץ' כשהוא חושף כי אחת הפניות שהגיעה הייתה מפירמת הברוקרים הגדולה באבו דאבי.

אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות. רויטרס
אחת המדינות העשירות בעולם. אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות/רויטרס

איחוד האמירויות מדורגת במקום ה-11 בדירוג התוצר המקומי גולמי (תמ"ג) לנפש ונחשבת לאחת מהמדינות העשירות בעולם. לצד ההון הרב נמצא רעב גדול להשקעות בחברות הייטק ופיתוחים חדשניים. עד כה החברות הישראליות נהנו מהשקעות זרות שהגיעו בעיקר מאירופה וארצות הברית, וכעת נראה כי ההסכם החדש צפוי לשנות את התמונה.

יומיים אחרי הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-13 באוגוסט, חברת ההשקעות הממשלתית של איחוד האמירויות, APEX, חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת הביו-טק הישראלית Tera לפיתוח משותף של מכשיר לגילוי נגיף הקורונה. לצד שיתופי פעולה והסכמים, בדובאי נערכים מדי שנה מאות כנסי טכנולוגיה בתחומים רחבים כמו תשתיות ענן, פינטק והנדסה. כעת הישראלים, ובעיקר החברות הישראליות, יוכלו לקחת בהם חלק.

עוד בוואלה!

באמירויות פתחו במתקפת חיבוקים, אבל על דבר אחד אין להם כוונה להתפשר

לכתבה המלאה

הפוטנציאל העסקי בתחום הביטוח הדיגיטלי באיחוד האמירויות הוא גדול במיוחד, מאחר שהתחום עדיין בשלבי התפתחות. לדברי ברקוביץ', "עולם הביטוח הדיגיטלי בעולם הערבי נמצא בתחילת דרכו, ונראה שבאיחוד האמירויות, שנחשבים מאוד מתקדמים, מעוניינים להיכנס לתחום וללמוד את הכלים הטכנולוגיים שהחברה שלנו יודעת לייצר. ברגע שחברות הביטוח הערביות יקבלו גישה לנתוני הלקוחות שלהן באופן מסודר, הן יוכלו לקבל תובנות עמוקות יותר על כל לקוח ובעצם לספק לו מוצר מותאם, יעיל וחכם יותר מבעבר".

מטוס אל על נוחת באבו דאבי. רויטרס
כנסים במרחק שלוש שעות טיסה. מטוס אל על נוחת לראשונה באיחוד האמירויות, השבוע/רויטרס

גם עומרי וישניצקי, מייסד משותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק באפליקציה לעבודות מזדמנות NANO, בירך על נרמול היחסים. "ההסכם עם האמירויות פתח עולם עסקי שלם ועמו שפע של הזדמנויות ליזמים ולחברות סטארט-אפ ישראליות", סיפר. "כשהקמנו את האפליקציה לפני כמה חודשים לא תיארנו לעצמנו שתגיע הקורונה והביקושים לעבודות מזדמנות יגיעו לממדים כאלה. תהליכים שציפינו שיקרו תוך שנה התרחשו תוך כמה שבועות, והיום, כחמישה חודשים לאחר ההשקה, אנחנו עם למעלה מ-30 אלף משתמשים ומאות עסקים פעילים. במקביל אנחנו כבר נמצאים בתהליכי חתימה על עסקה ראשונה עם לקוח גדול בארצות הברית".

"ברגע ששמענו על הסכם עם האמירויות התחלנו ללמוד את התחום ולבדוק את גזרת המשקיעים שם, וגילינו שיש עניין רב לטכנולוגיות בעולמות העבודה, HR TECH", הסביר וישניצקי. "בעקבות קשרים עסקיים משותפים, קיבלנו כבר מספר פניות של קרנות ומשקיעים פרטיים מדובאי ואנחנו שוקלים לבנות בקרוב 'רוד שואו' של פגישות מכירה עם משקיעים ברחבי האמירויות".

הדרך המהירה לפעילות ענפה

יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק מקבוצת לאומי, הסבירה כי עולם ההשקעות בטכנולוגיה הישראלית נמצא בזירה הבינלאומית מראשיו דרכו. אורון הסבירה כי "התעשייה הייתה תמיד מעניינת עבור משקיעים ושחקני טכנולוגיה גלובליים. ההשקעות בקרנות הון סיכון ישראליות הגיעו מחוץ לישראל. בממוצע, 85% מההשקעות בחברות הייטק ישראליות הן כסף זר. כך, היקף ההשקעות הזרות בחברות הייטק ישראליות בשנת 2019 עמד על כתשעה מיליארד וחצי דולרים, ולכך מצטרפות השקעות (בעיקר זרות) של כ-2.6 מיליארד דולרים בקרנות הון סיכון".

לדברי אורון, "מקור ההשקעות הללו היה בעיקר מארצות הברית, וכמובן חלק מאירופה וחלק מסוים מסין. אזור המזרח התיכון לא השקיע בצורה ישירה בחברות או בקרנות הון סיכון ישראליות. לאור היחסים החדשים יש לצפות להיקפי השקעות משמעותיים שיכולים להגיע בתוך כמה שנים עד כ-10% אחוזים מהיקפי ההשקעות בהייטק הישראלי, בצורה ישירה או דרך הקרנות. רמת העניין באזור בטכנולוגיה הישראלית נתמכת על ידי העובדה שבאמירויות קיימת מומחיות רבת שנים בהשקעות בטכנולוגיה בכל העולם. העניין בטכנולוגיות הספציפיות שישראל טובה בהן, לרבות ענן, פינטק ותיירות קיים. מפה הדרך מהירה לפעילות ענפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully