וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה לטראמפ: "יוזמת השלום הערבית - בסיס פתרון הסוגיה הפלסטינית"

7.9.2020 / 6:02

נשיא ארצות הברית שוחח עם המלך סלמאן בטלפון ובירך על החלטת ערב הסעודית לאפשר טיסות מישראל לאיחוד האמירויות. במהלך השיחה, בה עלו נושאים שונים הקשורים במזרח התיכון, אמר המלך כי ארצו נחושה למצוא פתרון לנושא הפלסטיני

בווידאו: טראמפ מביע תקווה שערב הסעודית תצטרף להסכם הנורמליזציה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך הלילה (שני) את סלמאן מלך ערב הסעודית על פתיחת השמיים לטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות, בעקבות הסכם נרמול היחסים בין המדינות. בשיחה, הבהיר סלמאן כי ארצו נחושה למצוא פתרון לסוגייה הפלסטינית - שבבסיסו יוזמת השלום הערבית.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי בשיחת טלפון שקיימו השניים טראמפ דחק במלך סלמאן לשוחח עם מדינות נוספות במפרץ בניסיון לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

הנשיא וסלמאן דנו גם בדרכים לשיפור הביטחון והשגשוג האזורי, נמסר בהודעה. מוקדם יותר הלילה, בסכונות הידיעות הממלכתית בסעודיה, דווח כי סלמאן אמר לטראמפ כי בממלכה מעוניינים למצוא פתרון הוגן וקבוע לסוגיה הפלסטינית, שלדבריו נמצא בנקודת המוצא של אותה יוזמת שלום שהועלתה ב-2002.

דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
שוחחו על הסוגיות האזוריות. טראמפ וסלמאן ב-2017/AP

הודעתה של ערב הסעודית על פתיחת השמיים הגיעה בעקבות בקשה רשמית של ממשלת איחוד האמירויות, ומאמצים דיפלומטיים של יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר.

טיסת אל על 971 שהמריאה לאבו דאבי מנמל התעופה בן גוריון ביום שני היתה הטיסה הישירה הראשונה של חברת תעופה מסחרית ישראלית, שקיבלה אישור מעבר במרחב האווירי הסעודי. על הטיסה היתה משלחת אמריקנית בראשות קושנר, והדבר סייע בקבלת האישור מהסעודים.

עוד בוואלה!

לאחר הביקור בבחריין ובאמירויות: קושנר נפגש עם יורש העצר הסעודי

לכתבה המלאה

חרף המהלך, שר החוץ של ערב הסעודית, פייסל בן פרחאן, אמר כי פתיחת המרחב האווירי לטיסות אינה מעידה על שינוי בעמדתה הנחושה של הממלכה ביחס לסוגיה הפלסטינית. כעת, מלך ערב הסעודית חזר על תמיכת הממלכה במציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות תכנית השלום הערבית. יוזמת השלום של ריאד מ-2002 כוללת נרמול יחסים בין ישראל למדינות ערב בתמורה לנסיגה לגבולות 67, כחלק מהסכם עם הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully