וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנה טובה": שר החוץ של האמירויות בירך בעברית את אזרחי ישראל

18.9.2020 / 20:10

עבדאללה בן זאיד צייץ את ברכתו לכבוד ראש השנה בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שמוקדם יותר השבוע ייצג את מדינתו בטקס חתימת הסכם הנורמליזציה עם ישראל, ורמז על כיוון היחסים: "לרדוף את השלום זה ערכי, אבל הדברים צריכים להיות מלווים במעשים"

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד, בירך היום (שישי) את אזרחי ישראל בעברית לכבוד השנה העברית החדשה. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב בן זייד "שנה טובה" באותיות עבריות.

בטקס חתימת הסכמי הנורמליזציה בין המדינות, שנערך השבוע בוושינגטון, בן זאיד רמז על הכיוון החיובי אליו הולכים יחסי המדינות. "לרדוף את השלום זה ערכי, אבל הדברים צריכים להיות מלווים במעשים. אנחנו עדים היום למהלך שיכול לשנות את המזרח התיכון והעולם", אמר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם שר החוץ של האמירויות עבדאללה בן זאיד בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. רויטרס
בן זאיד בטקס חתימת הסכם הנורמליזציה עם ישראל, בשלישי/רויטרס

בן זאיד הוסיף כי ישראל הסכימה לעצור את כוונתה לספח שטחים ביו"ש, ואף שיבח את נתניהו באופן אישי תוך שהוא רומז כי למהלך יהיו השלכות חיוביות. "תודה לך נתניהו שבחרת בשלום והפסקת את סיפוח אדמות הפלסטינים", אמר. "ההשלכות החיובית לא ייפסקו".

אתמול, רמז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות צפויות ללכת בעקבותיה של איחוד האמירויות ולנרמל את יחסיהן הדיפלומטיים עם ישראל. לדבריו, ארבע או חמש מדינות נוספות מעוניינות בכך.

"דיברתי עם שתיים מהמדינות האלו אתמול, והן מוכנות לנסות את זה בקרוב", אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אנחנו נקבל שלום ברחבי המזרח התיכון בלי דם שיישפך בחול". טראמפ הוסיף כי הוא מאמין שגם ערב הסעודית תיכנס להסכם עם ישראל. "זו ההרגשה שלי. זה לא מבוסס על ידע, מלבד כמה שיחות שקיימתי עם המלך סלמאן בנושא", ציין.

עוד בוואלה!

נחתמו ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין: "השלום יתרחב לכל המזרח התיכון"

לכתבה המלאה

"שנה טובה" - הציוץ בעברית של עבדאללה בן זאיד

עוד אמר הנשיא האמריקני, כי לדעתו גם הפלסטינים יצטרפו בסופו של דבר להסכם אברהם. "בסוף כולם יצטרפו, חלק מהם בתקופה הקרובה מאוד", אמר. "בסופו של דבר, גם הפלסטינים יצטרפו להסכמים. אנחנו חותמים על הסכמים עם כל המדינות שמממנות אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully