וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים שרפו את תמונת מלך בחריין: "נילחם בנגיף הנורמליזציה"

רויטרס ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 10:14

תושבי רצועת עזה מחו נגד הסכם הנורמליזציה המתגבש בין ישראל לבחריין. הם הציתו גם את תמונותיהם של נתניהו, טראמפ, ושליט איחוד האמירויות הערביות. עריקאת טען כי קודם כל יש למצוא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, והוסיף: "זה לא הסכם שלום - אלא ברית צבאית אזורית"

בווידאו: פלסטינים שורפים את תמונת מלך בחריין/צילום: רויטרס, עריכה: יר חן

תושבי רצועת עזו מחו היום (שבת) נגד הסכם הנורמליזציה שצפוי להיחתם בין ישראל לבחריין. במחאה שאורגנה על ידי חמאס, שרפו המפגינים את תמונותיהם של מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בנוסף, הציתו המוחים גם את תמונת יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות מוחמד בן זאיד.

המחאה התקיימה על רקע החשש מהיחלשות העמדה הפאן-ערבית הקוראת לנסיגת ישראל מהשטחים הכבושים וכינון מדינה פלסטינית.

"עלינו להילחם בנגיף הנורמליזציה", אמר אחד מאנשי חמאס, מאהר אל-הולי. "עלינו לחסום את כל הדרכים בהן הוא עובר, כדי למנוע את התפשטותו".

פלסטינים שורפים תמונות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה במחאה נגד הסכם הנורמליזציה. רצועת עזה, 12 בספטמבר 2020. רויטרס
"עלינו להילחם בנגיף הנורמליזציה". שריפת תמונות המנהיגים בעזה, היום/רויטרס

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, טען כי כינון היחסים הדיפלומטיים לא יביאו לשלום אלמלא יימצא פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני. "ההסכם בין ארצות הברית, ישראל ובחריין הוא חלק ממשהו גדול יותר שקורה באזור", הוסיף עריקאת, "לא מדובר בשלום, או ביחסים בין המדינות - אנו עדים לברית צבאית אזורית". אולם, הוא טען, "לתלות את ביטחון איזור המפרץ בישראל זה דבר שגוי".

עריקאת האשים כי "האמירויות ובחריין הסכימו לעסקת המאה ושמסגד אל-אקצא יהיה תחת ריבונות ישראלית. לפני שבוע היינו בקשר עם בכירים בבחריין והם אמרו שהם מחויבים ליוזמה הערבית".

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה גינה גם הוא את ההסכם המתגבש והגיב ברוח דומה. "נרשום בהיסטוריה את הגינוי שלנו לנרמול הבחרייני עם ישראל. זוהי הפרת העמדה הערבית הרשמית", מסר אשתיה. "מדובר בהצבת שיקולי אסטרטגיה מעל מטרותיה של האומה הערבית, ומעל זכויותיהם של הפלסטינים. זהו מתן חוקיות לכיבוש הישראלי".

"אנו מברכים את הקולות בבחריין המתנגדים להסכם, ובטוחין כי הסוגיה הפלסטינית הצודקת מקננת בלבבות כל העמים הערביים והאסלאמיים וכל עמי העולם החופשי", אשתיה הוסיף.

עוד בוואלה!

באיראן מגנים את ההסכם המתגבש עם בחריין: "תהיה שותפה לפשעי ישראל"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יועצו הבכיר ג'ארד קושנר וסגן הנשיא מייק פנס בהצהרה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבחריין. 11 בספטמבר 2020. רויטרס
טראמפ מכריז על ההסכם בין ישראל לבחריין, אתמול/רויטרס

עם ההכרזה אתמול על כוונתה של בחריין לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל, יצאה הודעת גינוי מטעם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכתו נמסר כי ההסכם הוא "בגידה בסוגיה הפלסטינית, בירושלים ובמסגד אל-אקצא, ומתן לגיטימציה לפשעי הכיבוש הישראלי נגד הפלסטינים", מצדה של בחריין.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הודיע כי הוא מחזיר את השגריר הפלסטיני במנאמה להתייעצויות ברמאללה, כאות מחאה על ההסכם עם ישראל. באש"ף אמרו כי זו "בגידה בסוגיה הפלסטינית". בג'יהאד האסלאמי טענו כי "ההסכם הציוני-בחרייני הוא הוכחה כי מלך בחריין וממשלתו פועלים לפי הנחיות והוראות אמריקניות".

בחמאס מסרו כי זו ההתעקשות "ליישם את 'עסקת המאה' שמחסלת את הסוגיה הפלסטינית". על פי ההודעה מטעם הארגון, "מה שעשתה בחריין עם הציונים הוא בושה, המהווה נסיגה מדינית ומפלה של שליטי בחריין. זהו איום אמיתי על ביטחון האזור והעולם הערבי לצד הפגיעה בסוגיה הפלסטינית". חמאס אף הזהיר כי "כל מה שנובע מהסכמים האלה לא מייצג את עמנו ואומתנו, והתגובה עליו תהיה מאבק תוך שימוש בכל האמצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully