וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי שוחח עם מקבילו בבחריין בעקבות ההכרזה על כינון יחסים דיפלומטיים

12.9.2020 / 17:05

סוכנות הידיעות של בחריין דיווחה כי שר החוץ שוחח עם עבד א-לטיף א-זיאני, וכי השניים הדגישו את חשיבות ההתקדמות בשיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים. מדובר בשיחת טלפון פומבית ראשונה בין שר חוץ ישראלי לשר חוץ בחרייני שעליה מתפרסמת הודעה רשמית של בחריין

בווידאו: נתניהו מעדכן על הסכם השלום עם בחריין/צילום: לע"מ

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בטלפון עם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, בעקבות ההכרזה על ההסכם לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות של בחריין.

לפי הודעת משרד החוץ של בחריין, שני השרים הדגישו את חשיבות ההתקדמות בשיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים כדי לשרת את האינטרסים המשותפים של המדינות וכדי לחזק את היציבות והביטחון באזור.

שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך הצהרה לתקשורת לצד מקיבלו הגרמני הייקו מאס במשרד החוץ בירושלים 10 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
בשיחה הודגשה החשיבות בהתקדמות שיתוף הפעולה בין המדינות. שר החוץ אשכנזי/אתר רשמי, משרד החוץ

מדובר בשיחת טלפון פומבית ראשונה בין שר חוץ ישראלי לשר חוץ בחרייני שעליה מתפרסמת הודעה רשמית של בחריין. בעבר, התקיימו שיחות רבות בין שרי חוץ של המדינות אך הן נותרו חשאיות.

בתוך כך, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הצטרף הערב (שבת) למברכים על כינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. "כל קידום של מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה", נמסר מטעמו. "אני מברך את ראש הממשלה ואת מלך בחריין על קידום הנורמליזציה בין ישראל ובין בחריין, ומודה בשם כל אזרחי ישראל לנשיא טראמפ ולממשל האמריקאי על המאמצים יוצאי הדופן לבנות מזרח תיכון יציב יותר".

גנץ הוסיף כי "הסדרת היחסים ביננו לבין שותפות באזור, מקדמת את היום בו המזרח התיכון יהיה מקום בטוח לכל יושביו. כשר הביטחון בצומת היסטורית וחשובה זו, אפעל ביחד עם חבריי, להיות שותפים בכל תהליך ולהגנה מתמדת על האינטרסים החיוניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

29 ימים של מגעים מרתוניים: מאחורי הקלעים של ההסכם עם בחריין

לכתבה המלאה
עבד א-לטיף א-זיאני, שר החוץ של בחריין. משרד החוץ של בחריין, אתר רשמי
השיחה הפומבית הראשונה בין שרי החוץ של המדינות. א-לטיף/אתר רשמי, משרד החוץ של בחריין

ההודעות של גנץ ובחריין מגיעות בעקבות הודעת המדינות אתמול על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים ביניהן. זאת, לאחר שיחה טלפונית שהתקיימה בין הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה.

לאחר שיחת הטלפון ופרסום ההודעות מטעם המנהיגים, נמסר מהבית הלבן כי שר החוץ של בחריין יחתום בשבוע הבא בבית הלבן, יחד עם נתניהו, על הצהרת שלום בין ישראל לנסיכות, במשותף עם איחוד האמירויות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully