וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא-ביטון עונה לנתניהו: "מציעה לו להתעשת ולהפסיק לחפש אשמים"

עודכן לאחרונה: 21.9.2020 / 21:31

יו"ר ועדת הקורונה תקפה את ראש הממשלה, בעקבות דבריו נגד נבחרי ציבור שפועלים להקל במגבלות. "לא קראתי לציבור 'לכו לשתות בירה', לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסיכה ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד", אמרה. ח"כ זוהר תקף בתגובה: "לשקול את המשך דרכה"

בווידאו: ועדת הקורונה דנה בסגר/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון תקפה הערב (שני) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, בהם רמז לאחריותם של נבחרי ציבור שפועלים להקל במגבלות לעלייה בתחלואה. "אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמים", מסרה חברת הכנסת. היא הוסיפה כי "מומלץ גם לתת דוגמא אישית". כעבור זמן קצר תקף אותה יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, וקרא "לשקול את המשך דרכה בליכוד".

ח"כ שאשא-ביטון משמיעה ביקורת נדירה על נתניהו משורות הליכוד, בהמשך לסדרת עימותים פומביים בחודשים האחרונים סביב חוקי ותקנות הקורונה, שהובילו לכך שוועדת הקורונה - שבראשה היא עומדת - רוקנה מסמכויותיה. שאשא-ביטון, שהיתה בעבר ח"כית ושרה במפלגת כולנו, היא במעמד סיעת יחיד בליכוד מטעם כולנו. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, היא לא תתמודד בליכוד בבחירות הבאות.

בדבריה הערב, הבהירה יו"ר ועדת הקורונה כי "זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון". בנוסף לכך, היא טענה כי "כשראש הממשלה הודיע לי שהחליט למנות אותי ליו"ר ועדת הקורונה, הוא הדגיש את חשיבות התפקיד ואת האחריות הגדולה שמוטלת על כתפיי. ביראת קודש נכנסתי לתפקיד".

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון
במהלך דיון בנושא מצב התרבות ואמנות. כנסת, ירושלים 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"נכנסתי לתפקיד ביראת קודש". ח"כ שאשא-ביטון בוועדת הקורונה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שאשא-ביטון סיפרה כי האחריות בתפקיד חייבה אותה "לשאול שאלות ולהטיל ספקות, לא בעוצמת הסכנה הנשקפת מהמגיפה, עליה אין כל מחלוקת, אלא ביחס לדרכים הנכונות להתמודדות עמה. כפי שמצופה מנבחרי הציבור בכנסת ובוועדות".

כמו כן, היא הבהירה כי "כל פעולותיי היו שקופות ולאחר היוועצות", והוסיפה עקיצה לעבר ראש הממשלה, ברקע ההפרות האחרונות שהתגלו בסביבתו היום, ובמהלך התקופה האחרונה. "לא קראתי לציבור 'לכו לשתות בירה', לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסיכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד", מסרה.

"אני מזכירה לראש הממשלה שהוא היה זה שמסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' גמזו, עד שלא היתה בו עוד תועלת", הוסיפה ח"כ שאשא-ביטון.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה: שכר השרים והח"כים יקוצץ ב-10% במסגרת התכנית הכלכלית

לכתבה המלאה

עוד מסרה יו"ר ועדת הקורונה, כי "אני גאה שהצלחתי לסייע לבעלי עסקים רבים להתמודד עם המשבר, שנלחמתי על פתיחתם של עסקים (לפני למעלה מחודשיים. רמז: ההשפעה על התחלואה אמורה להתגלות אחרי שבועיים), חופי הים, בריכות וחדרי הכושר". בנוסף לכך, היא הבהירה כי "פתיחתם של האחרונים היתה גם הנושא היחיד שהוועדה אישרה בניגוד לעמדת הממשלה. טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש".

דבריה של ח"כ שאשא-ביטון מגיעים לאחר שמוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח לעברה ביקורת מרומזת . "כל מי שזלזל בהנחיות או יותר גרוע מזה, שדילל אותן בכנסת, שלא ישאל איך התחלואה עלתה ושלא יבוא בטענות", אמר בישיבת הממשלה. נתניהו הוסיף כי "הסיבה לתחלואה זה התקהלויות ואי עטיית מסיכה. מחר בקבינט הקורונה נדון בצעדים נוספים.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

בציוץ שפרסם יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, כעבור זמן קצר בטוויטר, הוא כתב כי "‏מזה זמן רב יפעת שאשא-ביטון אינה מתנהלת כחלק מסיעת הליכוד ואינה משרתת את מטרותיה". הוא הוסיף כי "היא בוחרת לתקוף אותנו ואת ראש הממשלה באופן אישי כאילו בחירתה לכנסת היתה מתרחשת ללא ההישג המדהים שלנו בבחירות האחרונות". לדבריו, "כפיות טובה אינה מקובלת במחוזותינו ולכן אני סבור שיש לשקול את המשך דרכה בסיעת הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully