וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם שאשא-ביטון: אם יושגו הבנות - לא תודח מראשות ועדת הקורונה

יו"ר ועדת הקורונה צפויה להיפגש עם רה"מ, ברקע כוונת הליכוד להדיחה מתפקידה לאחר שסירבה להתיישר עם הממשלה סביב ההגבלות. אם יגיעו להסכמות, הליכוד ימתיק את עונשה ורק יאסור עליה לקדם הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי. שאשא ביטון: ההחלטות מתקבלות על סמך נתונים בלבד

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, צפויה לפגוש בימים הקרובים את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת ברקע כוונת הליכוד להדיחה מתפקידה לאחר שסירבה להתיישר עם החלטות הממשלה סביב הגבלות הקורונה. אם יושגו הבנות בין השניים, בליכוד ימתיקו את עונשה והיא לא תודח מתפקידה כיו"ר הוועדה, אך לא תוכל לקדם הצעות חוק עד סוף מושב הכנסת הנוכחי.

שאשא ביטון הדגישה כי קבלת ההחלטות בוועדה נעשית מתוך מטרה לשמור על האיזון בין הבריאות לכלכלה. "בוועדת הקורונה מקיימים דיונים ענייניים, מעמיקים ושקופים לציבור ולטובתו. אנחנו מקשיבים לעמדות הממשלה, אנשי המקצוע, בעלי עסקים ונציגי הציבור ובוחנים את הדברים תוך שמירה על האיזון שבין התועלת הרפואית אל מול הנזק הכלכלי חברתי של כל החלטה", אמרה.

לדבריה, "הנתונים היו ויישארו אבן יסוד בקבלת ההחלטות ואמשיך לעמוד על חיוניותם. אני מברכת על כך שיותר ויותר גורמים מביעים את הסכמתם עם הדרך". שאשא ביטון הוסיפה כי "אני בעד הבריאות, הכלכלה והחברה - ואך ורק נגד הנגיף. אין עניינים אישיים. כך ניהלתי עד עתה את הדיונים, וכל עוד אכהן בתפקיד, אמשיך באותם ערכים".

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון
במהלך דיון בנושא מצב התרבות ואמנות. כנסת, ירושלים 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
אם יושגו הבנות, עונשה יומתק. שאשא ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר כחול לבן ויתרה על מקומות המפלגה בוועדת הקורונה בכנסת כדי לא להשתתף במהלך ההדחה שתוכנן נגד שאשא ביטון. במקומם יכהנו שני ח"כים מהליכוד. חברות הכנסת עינב קאבלה והילה שי-וזאן, שכיהנו מטעם המפלגה כחברות בוועדה, ויתרו על מקומותיהן, ובמקומן יכהנו כעת בתפקיד חברי הכנסת אריאל קלנר וטלי פלוסקוב מהליכוד.

הליך הדחתה של שאשא ביטון מצריך הצבעה בוועדת הכנסת ולאחר מכן הצבעה נוספת גם בוועדת הקורונה. לא מדובר בהצבעה על ההדחה אלא בהצבעה על יו"ר חדש. בכחול לבן הודיעו כי לא יהיו חלק מההדחה אך גם לא ימנעו אותה, ובליכוד עלה חשש כי אם שתי ח"כיות מטעם כחול לבן לא ישתתפו, לא יהיה רוב להשלמת המהלך. לכן, ביום רביעי, הוחלט להחליף ביניהן, אך כעת ההדחה עומדת בספק.

עוד בוואלה!

שאשא ביטון תודח מוועדת הקורונה: "פעלתי לפי צו מצפוני"

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר הודיעו בליכוד כי בכוונת המפלגה להדיח את שאשא ביטון מתפקידה. במפלגה נימקו את ההחלטה באופן רשמי בכך שנעדרה מההצבעה על חוק ההמרה אך הסיבה להדחתה נובעת בעיקר בשל סירובה להתיישר עם החלטות הממשלה סביב סגירת חדרי כושר, בריכות ציבוריות ועוד. עד כה לא נקבע דיון רשמי בוועדת הכנסת להדחת שאשא ביטון.

(עדכון ראשון: 13:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully