וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בליכוד: יו"ר ועדת הקורונה תפוטר לאחר שאמרה כי תבטל החלטת ממשלה

הגורם אמר את הדברים לאחר שח"כ יפעת שאשא ביטון טענה בתוכנית פגוש את העיתונות כי ועדת הקורונה בראשותה תבטל את החלטת הממשלה על סגירת חדרי הכושר מחר, אם לא יוצגו נתונים מגבים להחלטה. למרות הניסיון להדיחה, היא תכנס מחר את הוועדה כדי לדון בהגבלות החדשות

בווידאו: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת מכוני הכושר בניגוד לעמדת נתניהו/צילום: ערוץ הכנסת

גורם בכיר בליכוד אמר הערב (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יפטר מתפקידה את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון. זאת בעקבות דברים שאמרה בתוכנית פגוש את העיתונות לפיהם ועדת הקורונה בראשותה תבטל את החלטת הממשלה על סגירת חדרי הכושר מחר, אם לא יוצגו בפניה נתונים מגבים להחלטה. לדברי הגורם, "לא ניתן להמשיך לעבוד כך".

למרות הניסיון להדיחה, שאשא ביטון תכנס מחר ב-12:00 את ועדת הקורונה בכנסת כדי לדון בצו האחרון שאישרה הממשלה עם ההגבלות החדשות. באפשרותה לאשר או לבטל את חלק מההגבלות. עד כה, בליכוד לא פנו ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג כדי לדון או להצביע על הדחתה.

חברת הכנסת אמרה בתגובה לדיווחים על הכוונה לפטרה כי כוונתה היא לשרת את העם, ואם תפוטר, תקבל "את זה באהבה". לדבריה, "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה ואם יש טעויות - צריך לתקן. תפקידי לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים". עוד אמרה שאשא ביטון כי "באתי למטרה אחת, לשרת את עם ישראל. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה".

דיון ועדת הקורונה, 13 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לקראת פיטורים? שאשא ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר נתניהו כבר איים לפטר את שאשא ביטון בעקבות החלטתה לאשר מחדש את פתיחת חדרי הכושר בניגוד לעמדתו ובניגוד להחלטת הממשלה, אך בסופו של דבר הוחלט רק להפעיל נגדה סנקציות משמעתיות. בסוף השבוע הממשלה אישרה מחדש את סגירת חדרי הכושר אך שאשא ביטון שבה על עמדתה כי אם לא יוצגו נתונים שמגבים את ההחלטה, תפעל בוועדה להפוך אותה, וכעת נתניהו מודיע שוב כי יפטר אותה מתפקידה.

כדי לפטר את שאשא ביטון נתניהו צריך לקבל החלטה בסיעת הליכוד וכן לקבל אישור של ועדת הכנסת שנמצאת בשליטה של כחול לבן, בראשות איתן גינצבורג. בכחול לבן אמרו בשבוע שעבר על האיומים להדחת שאשא ביטון כי אם תתקיים הצבעה בנושא בוועדת הכנסת לא יקחו בה חלק.

בנוסף, שאשא ביטון חברה בסיעה עצמאית, כולנו, שהתאחדה עם הליכוד אחרי בחירות אפריל 2019. המשמעות היא שיש ביכולתה להתפלג מהליכוד במידה ותרצה ולפעול בכנסת כסיעת יחיד מבלי שיוטלו עליה סנקציות.

ח"כ גדעון סער (הליכוד) יצא להגנתה של שאשא ביטון, ואמר כי ‏האיומים עליה מיותרים. "היא אינה שואלת את השאלות לבדה. יש ויכוח עקרוני וחשוב האם נתוני התחלואה מצדיקים את החרפת הפגיעה בכלכלה ובפרנסה", אמר סער. "ויכוח זה לא יוכרע באיומים. יש להציג נתונים, ככל שיש כאלה, ולשכנע את הכנסת ואת הציבור. הממשלה מכהנת מכח אמון הכנסת, ולא להיפך".

עוד בוואלה!

לאחר שהצביעה נגד עמדת נתניהו: הליכוד החל בהדחת יו"ר ועדת הקורונה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית כלכלית נוכח הקורונה, 15 ביולי 2020. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מציג את התכנית הכלכלית/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בתגובה לכוונה לפטר את יו"ר ועדת הקורונה: "‏אדוני ראש הממשלה, ‎אולי שכחת אבל תפקידה של הכנסת לפקח על עבודת הממשלה ולא להיות חותמת גומי".

ח"כ יוליה מלינובסקי ממפלגתו של ליברמן, החברה בוועדת הקורונה, תקפה את ראש הממשלה על כוונתו לפטר את שאשא ביטון. "אם מדיחים יו"ר ועדה בכנסת בגלל עבודתו המקצועית - זה מראה שראש הממשלה מפחד מהביקורת ושהוא הפך לדיקטטור במלוא המילה", אמרה מלינובסקי. "אדוני הדיקטטור ‎נתניהו אם אתה חושב שזה ילך לך בקלות, אתה טועה".


ביום שני עימות פרץ בוועדת הקורונה בין יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר לבין שאשא ביטון, על רקע אותה תמיכה בפתיחת חדרי הכושר. זוהר תקף את יו"ר הוועדה על החלטת הוועדה לפתוח את המכונים ואמר לה ש"זו התנהלות חסרת אחריות". הוא אמר, "עזבו את הפופוליזם, מישהו פה יודע מה הם הנתונים? אני אומר לך יפעת, ההחלטה שלך היא החלטה גרועה. מהר מאוד תביני שהציבור לא מעריך אותה ואולי כמה בעלי חדרי כושר ימחאו לך כפיים".

(עדכון ראשון: 19:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully