וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר נגד חגואל: הקרב על הליכוד העולמי מחריף ומאיים לפצל את הארגון

21.9.2020 / 20:30

יו"ר הקואליציה לא הצליח לנצח את יו"ר הליכוד העולמי בבחירות על ראשות ארגון הגג של הליכוד בעולם, ומסרב לקבל את ההפסד. כעת הוא מתכוון לפצל חלק מהצירים בקונגרס הציוני תחת הנהגתו. המנצח חגואל הבהיר שלפי חוקת התנועה הם לא יכולים לייצג אותה: "המשמעות היא פרישה"

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

הקרבות הפנימיים בליכוד על השליטה בליכוד העולמי ועל התפקידים במוסדות הלאומיים מחריפים: יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שהתמודד והפסיד בבחירות על ראשות הליכוד העולמי, הודיע בשבוע שעבר כי הוא אינו מקבל את ניצחונו של יעקב חגואל בבחירות, וכי הוא מקדם מהלך לפיצול צירי הליכוד בקונגרס הציוני העולמי תחת הנהגתו. בתגובה, חגואל הודיע היום (שני) כי פרישה של זוהר וצירים נוספים תהיה הפרה של חוקת הליכוד, ואיים כי זו עשויה להיות עילה להפסקת חברותם במפלגה בכלל.

הליכוד העולמי הוא ארגון הגג של כל סניפי הליכוד בעולם, הוא מייצג את תנועת הליכוד בקונגרס הציוני, והוא בעל השפעה על מאות תפקידים וג'ובים במוסדות הלאומיים - קק"ל, הסוכנות היהודית, קרן היסוד וההסתדרות הציונית. בחודשים האחרונים הבחירות לארגון מסעירות את בכירי המפלגה. במוקד תשומת הלב היה הקרב בין זוהר, שנתמך על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר הליכוד העולמי יעקב חגואל, מקורבו של השר והשגריר לשעבר דני דנון, שכיהן גם הוא בעבר בתפקיד.

דנון וחגואל שולטים בליכוד העולמי בעשור האחרון, ואילו זוהר, נתניהו, ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ ניסו להחליש את כוחם ואת עצמאותם, ולהשתלט על המאחזים שלהם במוסדות הלאומיים.

ח"כ מיקי זוהר במהלך דיון באחת מועדות הכנסת 9 בפסטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"אין לנו מחויבות להחלטות הליכוד העולמי במתכונת זו". ח"כ זוהר בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בין היתר, זוהר וכץ ניסו להוביל מהלך לשינוי חוקת הליכוד כך שהליכוד העולמי יוכפף אליו, וכך השליטה וההשפעה על המינויים והתפקידים תעבור למעשה לידי ראש הממשלה וחברי המרכז. כחלק מהמלך, ניסו זוהר וכץ לשנות את אופן ההצבעה בבחירות כדי לפגוע במעמדו וכוחו של חגואל.

ואולם, בשבוע שעבר חגואל הצליח לבלום את המהלך. זוהר זכה במקום הראשון בבחירות שנערכו בחודש יולי לבחירת הצירים הישראליים, אבל לא הצליח לגייס שני שליש מחברי המרכז לתמוך בשינויי החוקה שהיו מבטיחים לו את הניצחון, אלא רק 60%. הוא גם לא הספיק להירשם להתמודדות בקרב הצירים הבינלאומיים, שם חגואל התמודד לבד וזכה ברוב גדול.

בהמשך, הוא הכריז על ניצחונו וזכייתו בראשות הליכוד העולמי. יחד עם זאת, זהו רק השלב הראשון בחלוקת התפקידים והג'ובים במוסדות הלאומיים, שנקבעת במשא ומתן קואליציוני עם שאר הסיעות והמפלגות בקונגרס הציוני העולמי, שיתכנס בחודש הקרוב.

עוד בוואלה!

תבוסה למהלך של מיקי זוהר: חגואל נבחר מחדש ליו"ר הליכוד העולמי

לכתבה המלאה
יעקב חגואל. -, אתר רשמי
"יוצרים פילוג בייצוג התנועה". יו"ר הליכוד העולמי יעקב חגואל/אתר רשמי, -

מיד אחרי שחגואל הכריז על ניצחונו, זוהר הודיע כי הוא כופר בבחירה ויוצא לדרך עצמאית. "אנו מבהירים בזאת כי אין לנו מחויבות להחלטות הליכוד העולמי במתכונתו הנוכחית", נכתב במסמך שפרסם זוהר בשבוע שעבר. את המסמך פרסם יחד עם שני ראשי רשימות נוספים של חברי המרכז, שמייצגים יחד יותר מרוב מבין 115 צירי הליכוד בקונגרס העולמי.

המסמך קובע כי זוהר ולא חגואל, הוא מיופה הכוח לייצג את הליכוד במוסדות הלאומיים, ומלבדו - אף גורם אינו מוסמך לפעול בקונגרס הציוני או לנהל משא ומתן קואליציוני. "אנו מצפים ממר יעקב חגואל להפנים כי יש לשתף פעולה עם מוסדות תנועת הליכוד בישראל, יחד עם הנציגים מהעולם על מנת שנוכל להביא לעם היהודי, למדינה, לליכוד ולראש הממשלה כבוד והדר במוסדות הלאומיים", נכתב.

מכתב התשובה של חגואל וראשי הרשימות האחרות שהצטרפו אליו לזוהר, שוגר היום, וקורא להם לחזור בהם מהודעתם על פרישה מהליכוד העולמי, ולכבד את ההכרעה הדמוקרטית של מוסדות התנועה. "משמעות ההצהרה עליה חתמתם, היא פרישה דה-פקטו מהליכוד העולמי, ופילוג בייצוג התנועה במוסדות הלאומיים", כתב חגואל.

"אין לכם זכות לייצוג התנועה במוסדות הלאומיים"

"בכך יש על מנת להחליש את התנועה ולפגוע בערכי היסוד שלה", נטען במכתב. "אין בליבי ספק כי ההצהרה עליה חתמתם נחתמה בחיפזון, בעידנא דריתחא, ואולי מתוך אכזבה אישית (לגיטימית כשלעצמה) על כך שתהליכים אותם יזמתם לא התפתחו כפי שרציתם". עם זאת, הוסיף חגואל כי "גדולתה של תנועת הליכוד היא שההחלטות בה מתקבלות בצורה דמוקרטית, ולא תמיד כולם מרוצים. אני קורא לכם להתעלות מעבר לאכזבה האישית ולא 'לשרוף את המועדון'".

בנוסף לכך, הבהיר חגואל כי לפי חוקת הליכוד, גם אם זוהר וחבריו מעוניינים לפרוש מהליכוד העולמי, מבחינה משפטית אין להם סמכות לעשות זאת לפי חוקת הליכוד. "אין לכם זכות לייצג את תנועת הליכוד במוסדות הלאומיים", כתב חגואל, והוסיף כי פרישה מהליכוד העולמי עשויה להוות גם עילה להפסקת חברות בליכוד כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully