וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לראשות הליכוד העולמי: שני המועמדים המובילים הכריזו על ניצחון

12.7.2020 / 23:03

בהצבעת חברי מרכז המפלגה יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הגיע למקום הראשון עם 35% מהקולות, והיו"ר הנוכחי, יעקב חגואל, זכה ב-31%. שניהם טוענים להישג, למרות שהתוצאות לא סופיות. בשבוע הבא יימשך תהליך ההצבעה לתפקיד - שנותן שליטה במאות מינויים במוסדות הציוניים

בווידאו: יו"ר הקואליציה מאיים להדיח את שלח מראשות הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: מיקי זוהר מאיים להדיח את עפר שלח מראשות הוועדה לביקורת המדינה)

קרוב ל-3,000 חברי מרכז ליכוד בחרו היום (ראשון) את צירי ועידת הליכוד העולמי, שיבחרו בהמשך את יו"ר הליכוד העולמי, ארגון הגג של כל סניפי הליכוד בעולם. התפקיד נותן שליטה במאות מינויים מטעם המפלגה בכל המוסדות הציוניים - קק"ל, קרן היסוד, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית. בבחירות, שהן שלב ראשון בלבד בתהליך בחירת יו"ר הליכוד העולמי, בחרו חברי מרכז הליכוד מאה צירים מתוך שבע רשימות, באחוז הצבעה גבוה במיוחד - 83%.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שזכה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבל 35% מהקולות, ואילו יו"ר הליכוד העולמי הנוכחי, יעקב חגואל, קיבל 31% מהקולות. רשימה בראשות דוד פרץ, שזכתה לתמיכת יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, זכתה ב-21% מהקולות, ועוד רשימה בראשות חבר הליכוד איתן כהן זכתה ב-6% מהקולות. שלוש רשימות נוספות לא עברו את אחוז החסימה.

בסוף ספירת הקולות, הכריזו שני המועמדים הראשיים - זוהר וחגואל - על ניצחון, אך למעשה התוצאות אינן חד משמעיות או סופיות: את יו"ר הליכוד העולמי בוחרים כ-240 צירים בוועידת הליכוד העולמי - 100 מישראל ו-140 צירים בינלאומיים מסניפי הליכוד בעולם.

מיקי זוהר באירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"תוצאה מדהימה וחסרת תקדים". זוהר/ראובן קסטרו

היום התקיימו הבחירות לצירים הישראלים, שמהווים 40% מהגוף הבוחר, ובשבוע הבא ייבחרו הצירים הבינלאומיים שמהווים 60% מהגוף הבוחר; רק בסופו של תהליך בחירת הצירים, יבחר יו"ר הליכוד העולמי, וכן הנציגים לקונגרס הציוני העולמי.

לפי ההערכה בליכוד, לחגואל יש יתרון בקרב הצירים הבינלאומיים - שמהווים 60% מסך הקולות, אך גורמים במפלגה אומרים כי ההישג של זוהר בישראל עשוי להחליש את חגואל, ולייצר קואליציות אחרות שימנעו ממנו את הבחירה.

למרות שהתהליך עוד יימשך בשבועות הקרובים והתוצאות של חברי המרכז הן לא סוף פסוק, גם זוהר וגם חגואל הכריזו על ניצחונם על בסיס התוצאות החלקיות. זוהר אמר: "ברוך ה'. אני מבקש להודות לחברי המרכז על האמון המדהים שקיבלתי, זו תוצאה מדהימה וחסרת תקדים, בע"ה אפעל במוסדות הלאומיים במלוא העוצמה למען ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל".

עוד בוואלה!

בין הסקרים הצוללים למחאה הגוברת: נתניהו לקח אחריות נדירה, ואז חזר לסמן אשמים

לכתבה המלאה

במקביל, חגואל מסר שהתוצאות מבטיחות את בחירתו מחדש. "אני מודה לתומכים הרבים שהצביעו לי כאן בבית, בישראל. אני מאמין שיחד עם תמיכת נציגי הליכוד העולמי בעולם, נמשיך לעשות למען עם ישראל וארץ ישראל, להגשמת הרעיון הציוני".

חגואל הוסיף כי "אחוזי ההצבעה הגבוהים שראינו היום בבחירות הם מפגן מרשים של דמוקרטיה בתנועה הפוליטית הגדולה בישראל, ואני רואה בתוצאות הבעת אמון בעשייה שלנו, הן בליכוד העולמי והן במוסדות הלאומיים".

יעקב חגואל. -, אתר רשמי
"רואה בתוצאות הבעת אמון בעשייה שלנו". יעקב חגואל/אתר רשמי, -

הקרב על ראשות הליכוד העסיק את פעילי התנועה בשבועות האחרונים, ובכירי התנועה התגייסו להביע תמיכה במי מהמועמדים. בראשם, ראש הממשלה שקרא פומבית לתמוך בזוהר והתייצב מאחוריו. זו הפעם הראשונה מזה 15 שנה שנתניהו מתערב בבחירות לליכוד העולמי, ולפי ההערכה בליכוד התמיכה בזוהר, מקורבו, נועדה גם כדי להחליש את כוחו של מקורבו של חגואל, דני דנון, ששימש בעבר יו"ר הליכוד העולמי.

ואולם, גורמים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי התוצאה של זוהר בבחירות בישראל מעידה דווקא על חולשתו של נתניהו בקרב חברי המרכז, ועל כך שהתמיכה שלו בזוהר לא הטתה את הכף לזכותו.

(עדכון ראשון 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully