וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מוסיף להתנגד לתקציב חד שנתי: "לא למענה של שלושה חודשים בלבד"

11.7.2020 / 21:17

ראש הממשלה החליפי הבהיר כי הוא דורש שתוצג מדיניות ארוכת טווח, זאת לאחר שבכחול לבן הקשיחו עמדות במחלוקת עם הליכוד על העברת תקציב חד שנתי או דו שנתי. בשבוע שעבר גורמים במפלגה שקלו להיענות לדרישת נתניהו, אך ברקע העימותים בקואליציה הוחלט להקשיח את ההתנגדות

בווידאו: שר האוצר בתדרוך על התכנית הכלכלית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שר האוצר ישראל כץ בתדרוך על התכנית הכלכלית, שבוע שעבר)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הבהיר הערב (שבת) כי הוא מתנגד לתקציב חד שנתי ודורש שתוצג מדיניות תקציבית ארוכת טווח ולא "מענה לשלושה חודשים בלבד". זאת לאחר שבכחול לבן הקשיחו בסוף השבוע את עמדתם במחלוקת עם הליכוד על העברת תקציב חד שנתי או דו שנתי.

בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול לבן נקבע כי יועבר תקציב דו שנתי, אך אחרי הרכבת הממשלה נתניהו, בגיבוי שר האוצר ובכירי משרדו, החליט כי הוא מעונין להעביר קודם כל תקציב חד שנתי ל-2020 ורק אחר כך תקציב ל-2021.

בשבוע שעבר גורמים במפלגה שקלו להיענות לדרישת נתניהו להעביר תקציב חד שנתי בתמורה להוספת תוכניות ארוכות טווח וערובות פוליטיות שהליכוד לא ינצל תקציב נוסף לפיזור הכנסת והליכה לבחירות. לאחר הצגת התוכנית הכלכלית וברקע העימותים הבלתי פוסקים בקואליציה, התקיימו התייעצויות במפלגה והוחלט להקשיח את ההתנגדות לתקציב חד שנתי.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. נועם מושקוביץ
מקשיחים עמדות. גנץ בישיבת סיעה/נועם מושקוביץ

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן הצטרף לקריאתו של גנץ ואמר כי "חבילת הסיוע שהוצגה בשבוע שעבר היא צעד בכיוון הנכון, אבל לצדה אנחנו בממשלה חייבים להציג תקציב שיאפשר ודאות כלכלית ומנועי צמיחה למשק. תקציב לשלושה חודשים לא ייתן את המענה הנדרש. שר המשפטים הוסיף כי "נעמוד על כך שיגובש תקציב אחראי, עם הסתכלות קדימה לשנת 2021. תקציב שיבטיח רשת ביטחון כלכלית לעסקים, לעצמאים, לקשישים ולמי שאיבדו את מקום עבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully