וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת מנע הצבעה על הקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות

12.7.2020 / 19:02

לוין הודיע כי לא יאשר להעלות לסדר היום את ההצבעה, היות ולא חלף חודש מאז נידון הנושא במליאה. באופוזיציה הגישו את הבקשה ברקע המתיחות בין כחול לבן והליכוד ובשל ההצבעה על הקמת ועדת חקירה לניגוד ענייני שופטים

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הכנסת הצביעה נגד הקמת ועדת בדיקה לניגוד ענייני שופטים, בשבוע שעבר)

יו"ר הכנסת יריב לוין דחה היום (ראשון) בקשה לקיים הצבעה במליאת הכנסת על הקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות. זאת, בהתאם לתקנון הכנסת, הקובע כי ליו"ר הכנסת יש סמכות לא לאשר הצבעה כזו לאור כך שהצבעה דומה התקיימה לפני כשבועיים והזמן שחלף מאז הוא פחות מחודש. עם זאת, באופוזיציה הגישו בקשה בנוסח אחר בניסיון לראות האם יצליחו בכל זאת לקדם הצבעה כזו.

באופוזיציה רצו לעלות השבוע להצבעה את הבקשה להקמת ועדת החקירה, ברקע המתיחות בין כחול לבן והליכוד ובעקבות ההצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי עניינים של שופטי העליון. את הבקשה יזמו גם בעקבות אמירות שנשמעו מצד גורמים בכחול לבן לפיהן יצביעו בעד ועדת חקירה לפרשת הצוללות כתגובה להצבעת הליכוד בבקשה להקים ועדת חקירה לשופטי העליון.

יו"ר הכנסת יריב לוין בדיון במליאה, 20 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לוין/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לפני כשבועיים דחתה מליאת הכנסת בקשה של סיעות יש עתיד-תל"ם להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פרשת הצוללות. ראשי הסיעות ניסו להביך את הח"כים של כחול לבן לאחר שזו הייתה אחת מההתחייבויות המרכזיות של המפלגה במהלך קמפיין הבחירות האחרונות, לפני פירוקה. מההצבעה נעדרו אז יו"ר כחול לבן השר בני גנץ והשר גבי אשכנזי.

עוד בוואלה!

הכנסת הצביעה נגד הקמת ועדת חקירה לניגודי עניינים של שופטי העליון

לכתבה המלאה
שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
נעדרו מההצבעה. גנץ ואשכנזי/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת מרצ, תמר זנדברג, מחתה על החלטתו של לוין. לדבריה, "לא ברור ממה מפחדים בקואליציה. יש כלי בתקנון המאפשר להביא את ההצעה להצבעה לאור שינוי הנסיבות של אירועי השבוע שעבר. הניסיון להתחבא מאחורי פרוצדורות ולמנוע ועדת חקירה באחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות המדינה אומרת הכול".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את ההחלטתו של לוין. "הם יכולים להמשיך ולמצוא שטיקים וטריקים בתקנון הכנסת אנחנו נמשיך לדרוש שפרשת הצוללות תחקר והציבור יקבל תשובה למה נתניהו אישר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת שר הבטחון והרמטכ"ל. זו פרשת השחיתות הבטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה ויריב לוין מתחבא מאחורי התקנון כדי להגן על נתניהו, ואיתו מסתתרים גנץ ואשכנזי".


(19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully