וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה למהלך של מיקי זוהר: חגואל נבחר מחדש ליו"ר הליכוד העולמי

15.9.2020 / 22:03

אחרי מערכת בחירות ארוכה, הוכרע הקרב על ראשות הגוף המייצג את התנועה במוסדות הלאומיים בניצחונו של היו"ר המכהן. זוהר זכה בבחירות שנערכו לבחירת הצירים הישראלים, אך לא הספיק להרשם להתמודדות הבינלאומית. כעת, הוא שוקל לנהל מו"מ עצמאי בקונגרס הציוני העולמי

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

אחרי מערכת בחירות ארוכה ועמוסת פוליטיקות, הקרב על הליכוד העולמי הוכרע היום (שלישי) בניצחון של יו"ר הליכוד העולמי הנוכחי, יעקב חגואל, שגבר על יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שהתמודד מולו.

יו"ר הליכוד העולמי נבחר על ידי ועידה שמורכבת מצירים ישראליים שנבחרים על ידי חברי המרכז, ומצירים בינלאומיים שנבחרים על ידי חברי סניפי הליכוד בחו"ל. זוהר זכה במקום הראשון בבחירות שנערכו בחודש יולי לבחירת הצירים הישראליים, אך היום נערכה הצבעה של הצירים הבינלאומיים; זוהר לא הספיק להירשם להתמודדות בקרב הצירים הבינלאומיים, וחגואל זכה ברוב גדול ונבחר לכהונה נוספת בראשות הליכוד העולמי, שמייצג את הליכוד במוסדות הלאומיים - קק"ל, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית וקרן היסוד.

אולם זוהר שוקל כעת להתפלג מהליכוד העולמי עם הצירים הישראליים שבחרו בו, ולנהל משא ומתן עצמאי עם שאר הסיעות והמפלגות בקונגרס הציוני העולמי שיתכנס באוקטובר, ושם נקבעת סופית חלוקת התפקידים והג'ובים במוסדות הלאומיים.

יעקב חגואל. -, אתר רשמי
היו"ר המכהן נבחר מחדש. יעקב חגואל/אתר רשמי, -

הניצחון של חגואל הוא תבוסה למהלך של זוהר, שהתמודד בתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובשיתוף פעולה עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, בשאיפה להשתלט מחדש על הליכוד העולמי. בעשור האחרון, חגואל ומקורבו דני דנון שהיה יו"ר הליכוד העולמי לפניו, שולטים בארגון הגג של כל סניפי הליכוד בעולם, שמייצג את הליכוד בקונגרס הציוני, והוא בעל השפעה על מאות תפקידים וג'ובים במוסדות הלאומיים.

זוהר, נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, ניסו להחליש את כוחם ועצמאותם ולהשתלט על המאחזים שלהם, ובכך להחזיר את הכוח למרכז הליכוד ואת ההשפעה לידיהם.

עוד בוואלה!

תוך כדי מערכת הבחירות לליכוד העולמי, נתניהו וחיים כץ שינו את כללי המשחק

לכתבה המלאה

זוהר וכץ עיכבו בשבועות האחרונים את הליכי הבחירות, וניסו להוביל מהלך להכפפת הליכוד העולמי למרכז הליכוד בישראל. אך בתחילת השבוע מרכז הליכוד דחה את ההצעה שהם קידמו לשינוי חוקת הליכוד, ולשינוי אופן הבחירה של יו"ר הליכוד העולמי.

ההצעה ביקשה לשנות את יחסי הכוחות בין הצירים הישראליים והבינלאומיים, ולחזק את מעמד המרכז ויו"ר התנועה בארץ על פני מוסדות וסניפי הליכוד העולמי בחו"ל, במטרה להחליש את כוחו של חגואל, ולשפר משמעותית את סיכוייו של זוהר לזכות בניצחון. ההצעה של כץ וזוהר זכתה לרוב של כ-60% מחברי המרכז שהגיעו להצביע, אך זה פחות מהרוב הדרוש של שני שליש מהמצביעים לשינויי חוקה בליכוד.

מיקי זוהר באירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מיקי זוהר באירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020/ראובן קסטרו

מיד לאחר דחיית ההצעה, חגואל הודיע על כינוס מידי של ועידת הצירים הבינלאומיים להצבעה בוועידת הליכוד העולמי, והוא סירב לצרף את מועמדותו של זוהר, שלא נרשם מראש. חגואל, שמכהן בתפקידים בליכוד העולמי מזה למעלה כעשור, זכה ברוב גורף מבין הצירים הבינלאומיים, ומכיוון שיחס הצירים הבינלאומיים והישראליים הוא 60:40 - בסך הספיקה הכללית הוא גבר על זוהר, שהגיע בבחירות במרכז הליכוד למקום הראשון.

הבחירות לליכוד העולמי הן רק השלב הראשון בחלוקת התפקידים והג'ובים במוסדות הלאומיים, שנקבעת במו"מ הקואליציוני עם שאר הסיעות והמפלגות בקונגרס הציוני העולמי, שיתכנס באוקטובר. זוהר שוקל כעת לפרוש עם הצירים שלו לסיעה נפרדת שתייצג את הצירים בארץ, ולגבש קואליציה ימנית חרדית במוסדות הלאומיים, מה שעשוי לפגוע ביכולת של חגואל לממש את בחירתו ליו"ר הליכוד העולמי בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully