וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

29 מדינות פרסמו גינוי נגד השבתת האינטרנט על ידי ממשלת בלארוס

עודכן לאחרונה: 18.9.2020 / 11:12

עם המדינות שחתמו על המסמך נמנות ארה"ב, גרמניה ובריטניה, ואלה יצאו נגד ניסיונות לוקשנקו לעצור את המחאות נגדו, הנערכות מאז הבחירות בחודש שעבר. "חסימת שירותים או פגיעה בחופש ההתאספות אינם מוצדקים". במקביל, הורה נשיא בלרוס לסגור את הגבולות עם פולין וליטא

בווידאו: מפגינות בבלארוס חושפות את פני השוטרים/מתוך טוויטר

29 מדינות, בהן ארצות הברית וגרמניה, פרסמו אתמול (חמישי) הצהרה משותפת בה גינו את השבתת האינטרנט על ידי ממשלת בלארוס. לפי דיווחים שונים הרשת במדינה חווה ניתוקים מאז פרוץ המחאה ההמונית במדינה נגד בחירתו מחדש של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו, בטענה כי התוצאות זויפו.

בהצהרה נכתב בין היתר כי "השבתה, חסימה או סינון של שירותים או פגיעה בחופש ההתאגדות והביטוי - אינם מוצדקים, במיוחד כאשר לא מתקיימת שקיפות והליך הוגן". עוד חתמו על המסמך אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, בולגריה, קנדה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, יוון, איסלנד, אירלנד, יפן, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, הולנד, נורבגיה, פולין, סלובניה, שבדיה, שוויץ ואוקראינה.

במקביל, הורה לוקשנקו לסגור את גבולות בלארוס עם פולין וליטא, ולחזק את פיקוח הגבול עם אוקראינה. "אנו נאלצים להוציא את חיילינו מהרחובות, להשאיר מחצית מהצבא שלנו בכוננות ולסגור את גבול המדינה שלנו עם המערב - קודם כל עם ליטא ופולין", אמר הנשיא בנאום בפורום נשים במינסק. "לצערנו הגדול ביותר, אנו נאלצים לחזק את הגבול עם האחים מאוקראינה".

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בפגישה עם ראש ממשלת רוסיה במינסק, 3 בספטמבר 2020. רויטרס
"פועל ללא שקיפות". לוקשנקו/רויטרס

שר החוץ הפולני, פאבל ז'בלונסקי, אמר לרויטרס כי "אנו לוקחים זאת כמרכיב נוסף בקמפיין התעמולה, משחק פסיכולוגי שמטרתו ליצור תחושה של איום חיצוני". דובר ממשלת פולין, פיוטר מולר, אמר כי פולין טרם קיבלה אישור על כך שהגבול באמת נסגר, וכי הוא פעיל לפי שעה.

ראש משמר הגבול בליטא, רוסטמאס ליובייבה, אמר גם הוא כי הגבול פועל גם כרגיל. השרה לענייני חוץ של ליטא, לינאס לינקביציוס אמרה בתגובה להצהרת לוקשנקו על סגירת הגבולות כי "אנחנו לא יודעים מה המשמעות של (הודעה) זו. האם הם יסגרו גבול למטענים, או לאנשים, או למשהו אחר? אנחנו צריכים לחכות ולראות מה פירוש ההודעה ואיך היא מיושמת".

עוד בוואלה!

אלימות מאורגנת ומתוכננת: תחנות העינויים של משטרת בלארוס

לכתבה המלאה

בלארוס נמצאת במשבר פוליטי בעקבות הבחירות לנשיאות שנערכו ב-9 באוגוסט, אז עלו האשמות כי התוצאות זויפו, מה שהביא להפגנות המוניות נגד לוקשנקו, שנמצא בשלטון מאז 1994. לדברי הנשיא, הוא זה שזכה בבחירות החוזרות בהגינות, והנו קורבן לקמפיין השמצה מהמערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully