וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט צבאי: 3 חיילים נחשדו בעבירות "על רקע עמדתם הפוליטית"

17.9.2020 / 21:00

השלושה נחקרו בחשד שסייעו לפלסטינים לחצות את הגדר לישראל, אך בדיון הוצגו סרטונים המראים שממילא גם היום ניתן לחצות לישראל באין מפריע. החיילים טענו שמדובר ברדיפה מצד מפקדם, והשופט הסכים כי החשד נגדם מתבסס בין היתר על "עמדתם הפוליטית המשוערת"

בווידאו: פלסטינים חוצים באין מפריע את הגדר/מערכת וואלה!NEWS

שופט צבאי שחרר אתמול (רביעי) ממעצר שלושה חיילי נח"ל שנחשדו כי סייעו לפלסטינים שחצו את הגדר באופן בלתי חוקי לישראל. השופט סא"ל רונן שור מבית הדין הצבאי דרום, קבע בהחלטת השחרור כי החשדות נגדם מבוססים בין היתר על "עמדתם הפוליטית המשוערת". במהלך המשפט הציגו החיילים סרטונים מהימים האחרונים בהם נראה כי הגזרה כולה פרוצה לחלוטין, ופלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע.

הפרשה נחשפה לראשונה על ידי העיתונאי בן כספית ברדיו 103FM. ממסמכי בית הדין הצבאי של מחוז דרום עולה כי החקירה נגד השלושה החלה בחודש יולי כחקירה סמויה של מצ"ח. הם נעצרו לפני כשבוע, ביום בו היו אמורים לצאת לחופשת שחרור.

פלסטינים נכנסים באין מפריע לישראל. -, אתר רשמי
"תמונה מורכבת בכל הקשור ליכולת צה"ל לשלוט בגזרה". פלסטינים חוצים את הגבול דרך פרצה בגדר/אתר רשמי, -

השופט סא"ל שור ציין כי בגדר קיימות פרצות רבות ומשמעותיות, וכי מכלול הראיות בתיק מעלות "תמונה מורכבת בכל הקשור ליכולתו של צה"ל לשלוט בגזרה". הוא קבע כי חוסר היכולת למנוע מעבר לא מבוקר של פלסטינים לתוך ישראל אינו ייחודי לשלושת החיילים, אך כי החשד נגדם היה שעשו זאת במודע ובמתכוון.

אלא שלפי הראיות שהציגו לו נציגי התביעה הצבאית - לא ניתן להסיק זאת. בסרטונים שהוצגו לבית הדין כלל לא ניתן לזהות את החיילים, או לשמוע את השיח בינם לבין הפלסטינים. עדויות אחרות העלו, לדברי השופט, כי החשדות התבססו גם על עדויות שמיעה שלא ניתן להסתמך עליהן.

עוד בוואלה!

חייל קרא לפתוח באש על המפגינים נגד נתניהו; מצ"ח פתחה בבדיקה

לכתבה המלאה
אימון חיילי פלוגת הטירונים של גדוד 932 של הנח"ל בבית מלון נטוש בדרום. יולי 2016. דובר צה"ל
לא ניתן להסיק שהמעבר לשטח ישראל בוצע במודע ובמתכוון. אימון חיילי חטיבת נח"ל/דובר צה"ל

סנגוריהם של החיילים טענו בדיונים כי התיק כולו נולד מתוך רדיפה והתנכלות על רקע פוליטי מצד סגן מפקד הפלוגה. הם אף הוסיפו כי לאחר שהפלוגה עזבה את הקו, לא הוצב בגזרה שום כוח אחר. בסרטונים שצולמו השבוע והוצגו במהלך הדיון נראות פרצות רבות בגדר, ופלסטינים רבים שחוצים לתוך ישראל באור יום, כאשר שום חייל לא נראה באזור.

בסופו של דבר קבע השופט שור "הטענה לביצוע עבירה בדמות סיוע מודע לפלסטינים לעבור את הגדר - בהבדל מעמידה מנגד או ביצוע רשלני של המשיה - אינה נתמכת בעובדות קבילות וממשיות, ועיקרה הסקת מסקנות, המבוססת למרבה הצער גם על עמדתם הפוליטית המשוערת של החיילים". הוא הורה לשחרר את החיילים למעצר פתוח בבסיס. כבר אתמול הודיעה הפרקליטות הצבאית כי היא לא תעמוד על השארתם במעצר הפתוח - והם שוחררו.

סנגורי החיילים: חקירה פוליטית שמצדיקה בדיקת עומק לגבי קבלת ההחלטות

עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד ליאור שטלצר, המייצגים שניים מהחיילים, מסרו כי "מדובר בחקירה פוליטית ופרשה חמורה שמצדיקה בדיקת עומק לגבי תהליכי קבלת ההחלטות בקרב הפיקוד ומצ"ח. אסור בתכלית האיסור שהצבא יהפוך לזירה של חיסול חשבונות פוליטיים שבה מפקדים וקצינים מנצלים את מעמדם כדי להתנכל לבני המחנה הפוליטי ההפוך. ראוי שרשויות החקירה יפנו כעת את המאמצים שלהם לאיתור וזיהוי העבירות שביצע הקצין המתעמר וקצינים נוספים".

עו"ד רן כהן, ממשרד ליבליך-מוזר-גליק ההמייצג את אחד החיילים, בירך על החלטת בית הדין הצבאי לשחרר את החיילים ממעצר, ועל הודעת התביעה הצבאית לשחררם גם מיתר התנאים המגבילים. "זו הייתה התוצאה המתחייבת לאחר שהצבענו על כך שמדובר בחקירה מזוהמת בהטיות פוליטיות ושאין ראיות לחשדות החמורים שיוחסו ללוחמים ללא הצדקה", מסר. "עתה נותר להורות על סגירת התיק בהקדם האפשרי, על מנת לפחות לצמצם את הנזק הכבד שכבר נגרם ללוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully