וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סימן טוב: "הקורונה יכולה להימשך עד 2022, הייתי מגביל הפגנות"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אמר שהמגיפה עשויה להימשך כי "אנחנו לא יודעים מה יהיה עם החיסונים". הוא מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול במשבר: "אין ספק שמה שהוביל אותנו למצב שבו אנו נמצאים עכשיו זו הדרך שבה יצאנו מהגל הראשון"

בווידאו: לקראת הסגר הנשיא ריבלין מודה שההנהגה אכזבה את הציבור/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, אמר היום (חמישי) כי "אנחנו מתמודדים עם אירוע שיכול להימשך עד לשנת 2022 ואולי אפילו יותר, אנחנו לא יודעים מה יהיה עם החיסונים". בריאיון לתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM מתח בר סימן טוב ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול במשבר. "אין ספק שמה שהוביל אותנו למצב שבו אנו נמצאים עכשיו זו הדרך שבה יצאנו מהגל הראשון", טען.

לדבריו, "הווירוס מתפשט איפה שהאנשים מתקהלים, הייתי מגביל את ההפגנות, או לפחות מוצא דרך לקיים אותן בצורה בטוחה". הוא הבהיר כי עיקר הבעיה בטיפול במשבר הייתה במהלך החזרה ללימודים ובאירועים ההמוניים. "בעיניי זה בסדר לטעות, זה בסדר שהתקבלה החלטה לא נכונה, אבל ברגע שהבנו את זה היינו צריכים לבצע את הצעדים הדרושים".

על השאלה האם החזרה לשגרה הייתה מהירה מדי, השיב מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר כי "הייתה לנו תקווה, אני לא נכנס כרגע לאיך בדיוק התקבלו ההחלטות כי זה פחות משנה בעיניי, אבל הייתה לנו תקווה שבאמת נצליח להחזיק את זה כי אולי הקיץ יעזור, והמגיפה תחלוף".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"הייתה לנו תקווה". בר סימן טוב/שלומי גבאי

הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את תקנות הסגר שיחל מחר בשעה 14:00 למשך שלושה שבועות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. לאישור הממשלה קדמו ישיבות סוערות ומחלוקות על מדיניות ההגבלות. בנוסף, עלו טענות כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנע ללחצים פוליטיים מצד המגזר החרדי ולכן הותרו אירועים והוחלט על הגבלות מקלות. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר טען כי הפוליטיקה שזורה בטיפול במגיפה מהרגע הראשון. "לפוליטיקה יש מקום, והפוליטיקאים מייצגים את הציבור, הם נבחרי הציבור. החוכמה, היא להגיע לסינתזה הנכונה".

לדבריו, הוטלו הגבלות רבות על המגזר החרדי בגל הקורונה הראשון. בהם בחג הפסח והגבלת ההתקהלויות בל"ג בעומר. "הפוליטיקה נהייתה הרבה יותר משמעותית בקבלת ההחלטות, אבל אנחנו כחברה התחלנו להילחם אחד בשני וזה מתכון בטוח לכישלון במאבק בקורונה".

עוד בוואלה!

יציאה למרחק של עד 500 מטר, אסור לשהות בבית של אדם אחר | רשימת ההגבלות

לכתבה המלאה

לקראת כניסת הסגר השני לתוקף, נשאל בר סימן טוב אם הוא תומך בצעד והשיב כי הצעד החשוב ביותר הוא הטיפול בלימודים ובהתקהלויות. "הם מצע להדבקה. הרי לווירוס אין זהות פוליטית, הוא נמצא איפה שאנשים מתקהלים".

לטענתו הציבור נשמע יותר להוראות בגל הראשון: "כציבור, התנהלנו בצורה מופתית בגל הראשון. נשמענו להוראות, אבל החזקנו את זה לפרק זמן קצר, וקיווינו שמאיזושהי סיבה יהיה בסדר, שהקיץ יבוא לעזרנו, אבל זה לא קרה. עכשיו, אנחנו צריכים לגייס את כל הכוחות ולהבין שאנחנו מתמודדים עם אירוע שבקלות יכול להימשך לתוך 2022 ואולי אפילו יותר. הרי אנחנו לא יודעים עדיין מה יהיה עם החיסונים, ומה תהיה היעילות שלהם".

מחאה נגד הכוונה להטיל סגר בגלל התפשטות הקורונה, כיכר פריז, ירושלים, 12 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"הייתי מגביל את ההפגנות". מחאה נגד הסגר בשבוע שעבר בירושלים/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 4,537 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-171,768. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-51 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 8.8. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 44,984. בבתי החולים מאושפזים 1,163 חולים, מתוכם 140 מונשמים ו-549 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,165 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully