וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציאה למרחק של עד 500 מטר, אסור לשהות בבית של אדם אחר | רשימת ההגבלות

17.9.2020 / 8:25

הממשלה אישרה את רשימת הגבלות הקורונה המלאות לתקופת הסגר שיחל מחר בשעה 14:00 למשך שלושה שבועות. בין ההגבלות, תיאסר שהייה בחוף הים והתקהלות של יותר מעשרה אנשים במבנה. מספר הנוסעים ברכב לא יעלה על שלושה ומספר הנוסעים בתחבורה הציבורית יצומצם

בווידאו: לקראת הסגר הנשיא ריבלין מודה שההנהגה אכזבה את הציבור/צילום: לע"מ

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) במשאל טלפוני את תקנות הסגר שיחל מחר בשעה 14:00 למשך שלושה שבועות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. התקנות מפרטות את הכללים המדויקים עליהם יש להקפיד בימי המתווה.

על פי התקנות שאישרה הממשלה, מותרת יציאה ממקום המגורים, עד למרחק של 500 מטרים בלבד. הגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, לרבות פארקים וגינות שעשועים, בתוך מרחק 500 המטרים.

בנוסף, ניתן לצאת מעבר לטווח 500 מטרים לאחת מהמטרות הבאות, וחזרה לבית: הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני. עוד אושרה יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי ולתרומת דם.

לקריאת רשימת ההגבלות המלאה

החלת הסגר בלוד בעקבות עלייה בתחלואה 2 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אושרה יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי ולתרומת דם/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה יציאה לפעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים יחד - ללא הגבלת מרחק, ובתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים, שלא באמצעות רכב. עוד אושר לצאת מטווח 500 המטרים לצורך השתתפות בהלוויה או ברית, יציאת אישה לטבילה במקווה, בעל תפילה שקיבל אישור לכך מהמשרד לשירותי דת, יציאה לטיפול חיוני בבעלי חיים, העברה של קטין בין הורים שלא חיים יחד, הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לנמל התעופה לצורך טיסה מחוץ לישראל,

הממשלה אישרה יציאת דיירים במסגרות רווחה, בעלי מוגבלות, לביקורים אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, וביקורים של בני המשפחה במסגרות. יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים. יציאה לתפילה, גם לפי מתווה ימים נוראים - כפופה להגבלת מרחק של 500 מטרים.

מה מותר מעבר ל-500 מטר?

  • הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו
  • הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים
  • סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה
  • טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים ורפואה משלימה (מטופל אחד בלבד)
  • מסגרות רווחה וטיפול סוציאלי חיוני
  • יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי או לתרומת דם
  • פעילות ספורטיבית המתחילה במקום המגורים, של יחיד או אנשים הגרים יחד
  • השתתפות בהלוויה או ברית
  • טבילת נשים במקווה
  • בעל תפילה שקיבל אישור השתתפות בתפילות הימים הנוראים
  • טיפול חיוני בבעלי חיים
  • העברת קטין בין הורים שלא חיים יחד
  • העברת קטין שלו הורה יחיד היוצא לצורך חיוני להשגחת אדם אחר
  • הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת (חינוך מיוחד, ילדי עובדים חיוניים)
  • הגעה לשדה התעופה לצורך טיסה מחוץ לישראל, 8 שעות טרם הטיסה
  • ביקורי דיירים במסגרות רווחה ובעלי מוגבלות אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה
  • יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים
סגר בשכונת גני יער, לוד, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
סגר בלוד/ניב אהרונסון

בתקופה שבין ראש השנה ליום הכיפורים מותרת יציאה ממקום המגורים גם לצורך רכישת ארבעה מינים, מוצרים לבניית סוכה וכן לקיום מנהג כפרות. כמו כן באותה תקופה מותרת פתיחה של מקום למכירת הנ"ל או מקום המשמש לקיום מנהג כפרות.

הממשלה אישרה את הגבלת השהייה, לפיהן חל איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר שלא למטרה מותרת, כגון לצורך ביצוע עבודה, או סיוע לאדם בעל קושי. בנוסף, חל איסור על שהייה בחוף ים, למעט לצורך ביצוע פעילות ספורט מותרת בלבד של אדם יחיד או של אנשים הגרים יחד, בהגעה ממקום המגורים ולא באמצעות רכב.

במרחב הציבורי תיאסר איסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח. בנוסף, הוגבלו מספר הנוסעים ברכב עד לשלושה אנשים, למעט אנשים הגרים יחד, ונוסע נוסף בכל ספסל אחורי נוסף.

הגבלות על פעילות מסחר, בילוי ופנאי

חל איסור על פתיחת עסקים ומקומות הפתוחים לציבור כולל מסחר, מסעדות, בריכת שחיה, מכון כושר, מספרה, מכון יופי, מקומות בילוי ופנאי, בתי מלון, וכן קבלת קהל במקומות עבודה. אין הגבלה לעובד להיכנס לעסק, שלא לצורך פתיחה לציבור, למשל לביצוע עבודות תחזוקה או סידור סחורה.

הממשלה אישרה כמה חרגים להגבלות ובהן חנויות חיוניות: חנויות מזון, אופטיקה, בית מרקחת ומוצרי היגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מכבסה, מוצרי תקשורת ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים.
קבלת קהל במקומות עבודה חיוניים, לגבי שירות חיוני שלא ניתן לקבל מרחוק שירותי דואר ובנק.

עוד הוחרג מקום המשמש לאימון של ספורטאי תחרותי מקצועי, שאושר על ידי מנכ"ל משרד התרבות והספורט. מותר להפעיל חנויות מזון וחנויות חיוניות בלבד בתוך קניון או שוק.

מתווה התפילות בראש השנה וביום כיפור

ניתן להגיע למקום שנערכת בו תפילה בציבור בטווח של 500 מטרים בלבד ממקום המגורים. בשטח פתוח - בקבוצות קבועות של עד 20 אנשים, עם מרחק בין הקבוצות וסימון פיזי, מושב ריק בין אנשים שלא גרים יחד וללא הגשת מזון.

בתוך מבנה - הושבה במתחמים בקבוצות קבועות של 10 עד 25 מתפללים כתלות באזור כתום או אדום, יותקנו מחיצות ניילון בין המתחמים, שמירת מרחק בין המתחמים, הצבת שלט עם מס' המתפללים המותר ושמירת שני כיסאות מרחק בין אדם לאדם, וללא הגשת מזון.

התפוסה המותרת שאושרה לגבי תפילה במבנה בימים נוראים: באזור אדום - עבור שתי הכניסות הראשונות עד 30 אנשים, עבור כל כניסה נוספת עוד 20 אנשים. באזור כתום: 50 אנשים עבור כל כניסה. בכל מקרה, מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל 4 מ"ר משטח המקום המיועד לתפילה.

בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
סגר בבני ברק/ראובן קסטרו

הגבלות התחבורה הציבורית

הממשלה אישרה הגבלת נוסעים בתחבורה הציבורית לפיהן באוטובוס עירוני בקו שירות יוגבל מספר הנוסעים ל-32, באוטובוס בין-עירוני בקו שירות יוגבל המספר ל-30 נוסעים, באוטובוס מפרקי (אקורדיון) 50 נוסעים, ברכבת ארצית יוגבל ב-50% מספר הנוסעים,

במונית, הנהג ונוסע אחד נוסף או הנהג ושני נוסעים, אם אחד הנוסעים הוא אדם הצריך לווי, והכול למעט אנשים הגרים באותו מקום.

הגבלות פעילות

  • איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר
  • איסור על שהייה בחוף ים, למעט פעילות ספורט מותרת
  • איסור התקהלות - עד 10 אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח
  • עד 3 אנשים ברכב, למעט אנשים הגרים יחד
  • איסור על פתיחת עסקים ומקומות הפתוחים לציבור וקבלת קהל במקומות עבודה
  • תפילות בשטח פתוח בקבוצות קבועות של עד 20 אנשים
  • תפילות במבנה בקבוצות קבועות של עד 10 או 25 אנשים, לפי דירוג התחלואה ביישוב
  • עד 10 עובדים או 50% מכוח האדם בו זמנית במגזר הציבור
  • עד 50 נוסעים באוטובוס מפרקי, 32 באוטובוס עירוני ו-30 בבינעירוני
  • עד 50% מתפוסת הנוסעים האפשרית בכל כלי תחבורה ציבורי אחר, כולל ברכבת
טיהור אוטובוסים של חברת אפיקים בפתח תקווה נגד נגיף הקורונה , מרץ 2020. ראובן קסטרו
באוטובוס בין-עירוני יוגבל המספר ל-30 נוסעים/ראובן קסטרו

התקנות קובעות כי מספר העובדים השוהים במשרדי הממשלה, רשויות מקומיות ומועצות דתיות לא יעלה על עשרה עובדים או 50% ממצבת כוח האדם בו זמנית, לפי הגבוה מהם. הפעילות במגזר הפרטי שאינו מקבל קהל תמשך כרגיל, תחת מגבלות "התו הסגול".

לצורך הבטחת פעילותם החיונית של הגופים ושמירה על מתן השירותים החיוניים לאזרחים, נציב שירות המדינה, מנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל משרד הדתות יוכלו להורות על הגדלת מכסת העובדים המותרת לשהייה בו זמנית במקום העבודה בהן נדרשת נוכחות העובדים.

מגבלה זו אינה חלה על המגזר הפרטי, שימשיך לפעול בהתאם לתו הסגול בתנאי שבישיבות המתקיימות במקום העבודה לא ינכחו פיזית יותר מ-10 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully