וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לאישור הממשלה: מענקים יועברו גם לעסקים שנפגעו בהיקף של 25%

16.9.2020 / 23:33

שרי האוצר והכלכלה סיכמו כי גם בעלי עסקים שספגו ירידה של 25% במחזור ההכנסות השנתי שלהם יזכו למענקים, כולל פטור מתשלום ארנונה עד סוף השנה. בנוסף, הוחלט על תכנית לשימור עובדים, לפיה כל עסק יקבל 5,000 שקלים עבור כל עובד שלא יפוטר

בווידאו: מחאת המסעדנים נגד הסגר/עריכה: איתי עמרם

תכנית "רשת ביטחון" תעביר מענק לעסקים שספגו ירידה של 25% במחזור ההכנסות השנתי - כך סיכמו הערב (רביעי) שר האוצר ישראל כץ, שר הכלכלה עמיר פרץ ונגיד בנק ישראל אמיר ירון. המתווה מותנה באישור הממשלה.

במסגרת ההסכמות הוחלט להוריד את סף קבלת המענקים מ-40% פגיעה במחזור ההכנסות השנתי ל-25%. בנוסף, בעלי עסקים שנפגעו בהיקף של 25% יקבל פטור מתשלום ארנונה עד סוף שנת 2020.

בצעדים החדשים נכללת תכנית לשימור עובדים, שתפצה בעלי עסקים על כל עובד שלא יפוטר. לפי התכנית - שווי הפיצוי לכל עובד ייקבע בהתאם להיקף הפגיעה בעסק. המענק עבור כל עובד שיישאר מועסק יהיה בשווי של 5,000 שקלים.

קורונה בישראל, 15 במרץ 2020. AP
מסעדה סגורה בזמן הסגר הראשון, מרץ/AP

ברמת פגיעה של 80% ומעלה במחזור העסק - יינתן מענק עבור על עובד מעבר שנוסף ל-50% מכוח האדם בעסק, כשברמת פגיעה של 80%-60% במחזור העסק - יינתן מענק עבור כל עובד שנוסף ל-60% מכוח האדם.

ברמות פגיעה נמוכות יותר, יינתנו מענקים עבור כל עובד מועסק שיתווסף לשלושה רבעים מסך העובדים בעסק, כשברמות פגיעה של 60%-40%, יינתן מענק עבור כל עובד שיתווסף ל-75% מכוח העבודה, בעוד ברמת פגיעה במחזור של 40%-25%, המענק ישולם לכל מועסק שיתווסף ל85% מכוח האדם.

עוד בוואלה!

כץ נפגש עם עצמאים לקראת האפשרות לסגר, להב ונשיאות המגזר העסקי הוחרמו

לכתבה המלאה

אופן חישוב המענק

  • פגיעה במחזור העסק של 80% ומעלה - מענק לכל עובד שיתווסף ל-50% מכוח האדם
  • פגיעה במחזור העסק של 80%-60% - מענק לכל עובד שיתווסף ל-60% מכוח האדם
  • פגיעה במחזור העסק של 60%-40% - מענק לכל עובד שיתווסף ל-75% מכוח האדם
  • פגיעה במחזור העסק של 40%-25% - מענק לכל עובד שיתווסף ל-85% מכוח האדם
מחאה נגד השחיתות והכוונה להטיל סגר בגלל התפשטות הקורונה, מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור, ירושלים, 12 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחאת העצמאים בירושלים, שבת/ראובן קסטרו

בנוסף לצעדים אלו, הוחלט לתקן את חוק רשת הביטחון, הקובע כי אם שיעור האבטלה שמפרסמת הלמ"ס ירד מתחת ל10% - שיעור דמי האבטלה ירד יחד איתו. כך, גובה דמי האבטלה לא ירד ב-10% למי שנגמרה לו תקופת האכשרה לדמי אבטלה.

כיום, תכנית "רשת ביטחון" מפצה עסקים שחוו ירידה של 40% מההכנסות לפחות, ואילו כץ בחן בעבר אפשרות להוריד את רף הפגיעה ל-25% בזמן הסגר, כך שיותר עסקים יוכלו לזכות בפיצויים. התכנית מוערכת כיום ב-90 מיליארד שקלים, אך עם זאת, על פי ההערכות באוצר, מאות אלפי אנשים נוספים ייעזרו בה כעת, ולכן תקציבה צפוי לגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully