וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת אוחנה לכץ: להקצות כספי קנסות הקורונה לסיוע לתלמידים ועצמאים

2.8.2020 / 22:15

השר לביטחון הפנים פנה לשר האוצר והציע לנתב את הכספים מתשלום הדוחות בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות לתלמידים שאין ברשותם מחשב ללמידה מרחוק, ולבעלי עסקים שזקוקים לסיוע בעמידה בתנאי התו הסגול. אוחנה נימק: "הכספים יושבו לנפגעים מהשלכותיו הכלכליות של הנגיף"

בווידאו: חנויות פתוחות במתחם צומת ביל"ו למרות איסור הפתיחה בשבתות/מערכת וואלה! NEWS

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקש להקצות את הכספים מתשלום הקנסות בגין הפרת הנחיות הקורונה לטובת סיוע לתלמידים ובעלי עסקים קטנים - כך עולה ממכתב ששלח לשר האוצר ישראל כץ בשבוע שעבר והגיע לידי וואלה! NEWS. על פי היוזמה, הכסף שייכנס לקופת המדינה מתשלום קנסות הקורונה, ינותב לטובת רכישת מחשבים לתלמידי בתי הספר היסודיים ששני הוריהם עובדים ושידם אינה משגת, וכן לבעלי עסקים קטנים ולעצמאים.

"לפי דוח שהתפרסם על ידי יחידת הכלכלן הראשי במשרדך, לכ-20% מהתלמידים בישראל אין מחשב בבית", כתב אוחנה לכץ. לאור משבר הקורונה, הצורך ביצירת תנאים ללמידה מרחוק הופך לקריטי, הן לתלמידים והן להורים שצריכים לצאת לעבודה בזמן לימודי הילדים".

בנוסף, הציע השר לביטחון הפנים כי חלק מכספי הקנסות יועבר לעצמאים. "ניצול הכספים לסיוע בהקמת או רכישת תשתיות לבעלי עסקים קטנים ועצמאים, באופן שיאפשר להם למקסם את יכולתם לעמוד בתנאי התו הסגול - למשל, סיוע ברכישה והקמה של פתרונות הצללה או תשתיות תאורה על מנת שמסעדות יוכלו להושיב אנשים בחוץ".

אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
לנתב את כספי הקנסות לסיוע לתלמידים ועסקים. אכיפת המשטרה ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

"אין ספק כי הקנסות שניתנו בחודשים האחרונים, ואלו שעוד יינתנו בעתיד, הכניסו לקופת המדינה סכומים לא מבוטלים", כתב אוחנה לכץ. "מטרת הקנסות במקרה זה לא נועדה להעשיר את קופת המדינה, אלא לקדם שינוי הכרחי בהתנהגות הציבור נוכח המגיפה ובדרך זו להקטין את הסכנה הנשקפת לבריאות הציבור".

במכתבו הוסיף אוחנה כי כספים אלו אינם מועברים לתקציב המשטרה, המשרד לביטחון הפנים או לכל אחד מיתר הגופים עליהם הוא אמון - אלא לקופת האוצר. הוא ציין כי "ההיגיון שבכך ברור, והוא למנוע תמריץ כלכלי מוגזם לגופים השונים במתן קנסות אלה".

בסיכום דבריו כתב אוחנה כי "מעבר להצדקה הכלכלית, יש במדיניות זו הצדקה נוספת, ערכית, בהכרה הציבורית כי הכספים הנגבים במסגרת חוקי הקורונה יושבו לנפגעים מהשלכותיו הכלכליות של הנגיף, ולצד זאת - להעניק רוח גבית לשוטרות ולשוטרים, ביודעם כי נעשה שימוש מושכל בכספים הללו".

עוד בוואלה!

תחזית האוצר: חזרה של המשק לתעסוקה מלאה - לפחות עוד 4 שנים

לכתבה המלאה
חנויות בבני ברק, 26 במרץ 2020. תומר נויברג, פלאש 90
"הכספים יושבו לנפגעים מהשלכותיו הכלכליות של הנגיף". חנויות בבני ברק/פלאש 90, תומר נויברג

מנתוני המשטרה שפורסמו בגלובס עולה כי מתחילת אכיפת הנחיות הקורונה בחודש מרץ עד סוף יוני, חילקו השוטרים יותר מ-77 אלף דוחות לציבור, כשבחודש יוני בלבד חולקו כ-35 אלף דוחות לאזרחים שהפרו את ההנחיות. כ-99% מהקנסות ביוני ניתנו בגין אי עטיית מסיכה. באוצר צופים כי סכום הכסף שייכנס לקופת המדינה מהקנסות יעמוד על כ-37 מיליון שקלים.

על פי דוח שפרסם אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, כ-20% מהתלמידים בישראל לא מחזיקים מחשב בבית, ו-27% מתוכם לא מחוברים לרשת האינטרנט. בעוד שלכל תלמיד מהעשירון העליון יש בממוצע שני מחשבים, רק לרבע מהתלמידים בעשירון התחתון יש מחשב אחד במשק הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully