וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים נפתחו למרות המגבלות, הלקוחות נותרו מבולבלים: "יותר חנויות ממכוניות"

דנה ירקצי, שלומי גבאי ויואב איתיאל

1.8.2020 / 12:22

ברחבי הארץ בחרו בעלי עסקים להמשיך בשגרה, על אף הגבלות הקורונה האוסרות את פעילותן בסופי השבוע. בכמה מקרים הגיעו שוטרים לחנויות וקראו להן לסגור ולא להסתכן בקנס וזימון לשימוע. "אנשים לא יודעים אם פתוח או לא, בשביל החנויות הקטנות זה גזר דין מוות"

בווידאו: חנויות פתוחות במתחם צומת ביל"ו למרות איסור הפתיחה בשבתות/מערכת וואלה! NEWS

יממה לאחר הכרזת מרד הרשתות ומרכזי הקניות, ברחבי הארץ היו מי שפתחו היום (שבת) את העסקים על אף הגבלות הקורונה האוסרות זאת, לעומת אחרים שהביעו חשש. הבעלים של רשת פקטורי 54, יוסי איראני, שפתח את חנויותיו, סיפר כי הוא יודע על חנויות רבות שפתוחות בנמל תל אביב ובאילת, אולם התנועה בהן נמוכה כי רבים מהאנשים חושבים שהמתחמים סגורים.

בכמה מקרים נתקלו בעלי העסקים באכיפה משטרתית. מנהל רשת חנויות אופנה גדולה סיפר כי "חמישה שוטרים הגיעו לחנות, אמרו לנו אתה מפר צו של משרד הבריאות, אתה צריך לסגור, אם אנחנו מגיעים אלייך בסיבוב הבא שלנו אם אתה לא סוגר תקבל קנס, זימון לשימוע וצו".

המרכז המסחרי בגן שמואל, 1 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
המרכז המסחרי בגן שמואל, היום/שלומי גבאי

עם זאת ובהתאם למרד עליו הכריזו, לא כל החנויות ממהרות לסגור. "דיברתי עם ההנהלה ויש הוראה להשאיר את החנויות פתוחות", המשיך. "אנחנו כח גדול יחד עם החנויות של הראל ויזל, אבל החנויות הקטנות בשבילן 5,000 שקלים זה גזר דין מוות. בינתיים הם סגרו והם בתוך החנוית מחכים לראות מה יקרה ואם אפשר יהיה לפתוח".

הבעלים של חנות "Nyou" במרכז המסחרי בצומת ביל"ו, יעקב פרץ, אמר כי חמישה שוטרים הגיעו למקום וביקשו מהחנויות לסגור. לדבריו, "אנחנו הונחינו לא להתעמת עם השוטרים ובמידה שקורה כזה דבר פשוט לסגור".

עוד בוואלה!

מרד הרשתות ומרכזי הקניות: ניפתח בשבת - למרות ההגבלות

לכתבה המלאה
המרכז המסחרי "BIG" באשדוד, 1 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
הלקוחות מבולבלים. המרכז המסחרי BIG באשדוד, היום/אתר רשמי, -

כוחות משטרה לעתים מגיעים לבקר, אך דווקא הקהל הצביע ברגליים. "הקהל סופר מבולבל, אנשים לא יודעים אם כן פתוח או לא פתוח, אנשים מגיעים מהוססים", תיאר אחד ממנהלי החנויות ברשת של איראני. "גם אם המשטרה לא תסגור את המקום אנשים ממילא חושבים שהכל סגור. בכל מקרה השבת הזאת תהיה שבת של 30% במכירות משבת רגילה. אני מבחינתי חשוב לי המכירות, אבל גם חשובה לי המחאה".

המנהל המשיך וטען כי לא ראה נוכחות של שוטרים במתחם ביל"ו. "עודכנתי ששוטר מסתובב פה במתחם אבל אני לא ראיתי אותו. חלק אומרים שהוא רק מזהיר חנויות וחלק אומרים שנותן דוחות. זה בינתיים מרגיש כמו שמועות. אני כרגע עומד בכניסה לחנות ונתנהל בהתאם ברגע שיגיע מישהו אלינו".

מתחם הקניות בצומת העוגן, 1 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
תנועה דלילה. מתחם הקניות בצומת העוגן/שלומי גבאי

בקניון מול זכרון יעקב הלכו בעלי העסקים לפי ההנחיות, וסגרו את החנויות אתמול אחר הצהריים. "ברור שאין היתכנות עסקית כלכלית בקונסטלציה כזאת", אמרה מורן כהן, מנהלת מסעדת "ויוינו" במתחם. "מה גם שהעובדה שהקומה למטה סגורה מייצרת הרבה פחות תנועה למתחם".

גם במרכז המסחרי גן שמואל נפתחו כמה מהחנויות. התנועה במקום ערה, אולם לא ברמות שהתרגלו בעלי העסקים לראות בזמני שגרה. במתחם הקניות שבצומת משמר השרון רוב החנויות נותרו סגורות, והתנועה במקום דלילה.

חניית מתחם הקניות בצומת העוגן, 1 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
חניית מתחם הקניות בצומת העוגן, היום/שלומי גבאי

אתמול הורה פורום העסקים והקניונים לכל מרכזי הקניות שנהגו לעבוד בשבת להמשיך לפעול כרגיל, על אף החלטת הממשלה להמשיך בסגר זה השבוע השלישי ברציפות. זאת, לאור עמדת משרד הבריאות, שראשיו טענו כי אין טעם להגבלות.

בהודעתם האשימו חברי הפורום את "הגורמים החרדים בממשלה" בהותרת המגבלות על כנן ודחיית ההחלטה. "הנושא הפך לכפייה דתית ואין לו כל קשר לניסיונות עצירת המגיפה", האשימו. "לצערנו הרב שוב אנו נתקלים בפוליטיקה רדודה שמערערת באופן קיצוני את אמון העם. נמשיך לשמור על התו הסגול ובריאות הלקוחות שלנו כמו בימי החול. הקורונה לא מופיעה רק בשבת".

מתחם ביג פאשן באשדוד, 1 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
מתחם ביג פאשן באשדוד, היום/אתר רשמי, -

ההגבלות אושרו שלשום במשאל טלפוני. לפניו, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, במסגרתה הציגו את עמדת גמזו ומשרד הבריאות כי יש להסיר את המגבלות על הקניונים והמרכזים המסחריים כי "אין טעם בחצי סגר אם לא מטילים סגר מלא".

במשרד הבריאות הזכירו בתגובה להחלטת בעלי העסקים כי הם מתכננים לגבש בהקדם נוהל אחיד המגביל התקהלות במקומות סגורים בכלל הענפים ותחומי החיים. לדבריהם, הנוהל יגובש באמצעות "שולחן עגול" שיתכנס שלוש פעמים בשבוע, בראשות פרופ' גמזו, ובהשתתפות נציגי משרדי הממשלה השונים, ושצעדים בנושא ההגבלות יובאו לקבינט הקורונה כבר ביום שני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully