וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת משרד הבריאות: הגבלות הסופ"ש יחולו גם השבוע

31.7.2020 / 9:00

בדיון טלפוני בנושא ביטול המגבלות לסופי השבוע, ראשי המפלגות החרדיות התנגדו לביטול ודרשו להקל גם במגבלות על מתפללים בבתי הכנסת. בשני יתקיים דיון נוסף בקבינט הקורונה, ואז יביאו במשרד הבריאות לאישור מודל אחיד של הגבלות מספר האנשים למבנה

בווידאו: הפרויקטור פרופ' רוני גמזו מציג את תכניתו למאבק בקורונה/צילום: לשכת העיתונות המממשלתית, עריכה: שאול אדם

במשאל טלפוני שנערך אתמול (חמישי) על האפשרות לבטל את ההגבלות שהוטלו בסופי השבוע, הוחלט להמשיך אותן גם היום. לפני המשאל הטלפוני קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, במסגרתה הציגו את עמדת פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ומשרד הבריאות כי יש להסיר את המגבלות על הקניונים והמרכזים המסחריים כי "אין טעם בחצי סגר אם לא מטילים סגר מלא".

במהלך המשאל, ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי (ש"ס) ויעקב ליצמן (יהדות התורה), הביעו התנגדות לביטול ההגבלות, בטענה שאם עושים הקלות אז יש להקל גם במגבלות על המתפללים בבתי הכנסת. לטענת המפלגות החרדיות, אין טעם לדון בהגבלות בשלב זה, משום שביום שני הקרוב יתקיים דיון בקבינט הקורונה, ואחריו צפויים במשרד הבריאות להביא לאישור מודל אחיד של הגבלות למספר אנשים במבנה, ביחס לגודל המבנה. גם שר המדע והחלל יזהר שי התנגד לביטול הגבלות סוף השבוע.

בעקבות ההחלטה להמשיך במתכונת הנוכחית, היום בשעה 17:00 ייכנסו לתוקף מגבלות סוף השבוע למאבק בקורונה עד ליום ראשון ב-05:00. במהלך הזמן הזה ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, ספריות, מספרות ומכוני יופי.

סגר בשכונות חב"ד ורוטנר בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
סגר בכמה משכונות קריית מלאכי/ניב אהרונסון

עם זאת, ההגבלות לא יחולו על חנויות המספקות שירותים חיוניים כמו מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדות לתיקון מוצרי תקשורת. בוועדת הקורונה של הכנסת הוסרו הגבלות נוספות, בין היתר על מוזיאונים, גני חיות, ספארי, פינת חי, אטרקציות תיירותיות, חללי תצוגה ורכבל.

עוד בוואלה!

שווקים וחנויות נסגרו, החופים נשארים פתוחים: מגבלות הסופ"ש חוזרות לתוקף

לכתבה המלאה

שר הבריאות אדלשטיין שוחח שלשום עם שר הביטחון בני גנץ על המגבלות להתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה, והביע את התנגדותו לסגר הכללי המוטל במהלך סופי השבוע. הוא אמר כי הוא לא אוהב "חצי היריון", והסביר כי "או שיש סגר כללי - או שיש להשאיר את העסקים פתוחים תחת המגבלות המוטלות לכל אורך השבוע".

אתמול נעשתה עבודת מטה בנושא במטרה לקבל החלטה לבטל את המגבלות, שהיתה אמורה להגיע בהמשך לאישור הממשלה. יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד) בירכה את משרד הבריאות, על כך שלדבריה אימץ את עמדת הוועדה בעד סיום המגבלות על המסחר בסוף השבוע. "אני קוראת לפתוח תערוכות באוויר הפתוח, להשוות בין מוזיאוני המדע לשאר המוזיאונים ולבנות יחד מתווה להשבת עולם התרבות לפעילות תחת מגבלות", הוסיפה.

סגר בשכונת עמישב, רמלה, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
שוטר אוכף סגר בשכונת עמישב ברמלה/ניב אהרונסון

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,785 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-70,379. אתמול התקבלו תוצאות עבור 20,846 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 26,080. בבתי החולים מאושפזים 740 חולים, מתוכם 99 מונשמים ו-321 חולים קשה. נכון להיום מתו 503 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

(עדכון ראשון: 22:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully